کد خبر 1095421
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹
کرونا آرژانتین

ابتلای بیش از ۵۰ ماهیگیر آرژانتینی علیرغم حضور ۳۵ روزه در دریا و منفی بودن آزمایش کرونای آنها قبل از ترک خشکی باعث حیرت دانشمندان شده است.

سرویس جهان مشرق - دیلی میل گزارش داد: آرژانتین در تلاش است تا پاسخ یک معمای پزشکی را پیدا کند. پنجاه و هفت ملوان آرژانتینی که ۳۵ روز را در دریا سپری کرده بودند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، علیرغم آنکه آزمایش کرونای کل خدمه قبل از ترک خشکی منفی اعلام شده بود.

وزارت بهداشت استان جنوبی تیرا دل فوئگو روز دوشنبه اعلام کرد که در پی مشاهده علائم کووید-۱۹ در میان خدمه کشتی ماهیگیری ایچیزن مارو، این کشتی به خشکی بازگشته است. بنابر گزارش این وزارتخانه، ۵۷ نفر از مجموع ۶۱ خدمه کشتی در معرض آزمایش قرار گرفتند و مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند.

این گزارش می‌افزاید پزشکان در تلاشند تا بفهمند که چگونه ممکن است ۵۷ نفر از ملوانان این کشتی ماهیگیری که ۳۵ روز را در دریا سپری کرده بودند و قبل از ترک خشکی آزمایش کرونای آنها منفی اعلام شده بود، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

همه خدمه کشتی قبل از ترک خشکی به مدت ۱۴ روز در هتلی واقع در بندر اوشوایا به قرنطینه اجباری رفته بودند. وزارت بهداشت استان در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش خدمه مذکور قبل از رفتن به قرنطینه منفی اعلام شده بود.

الخاندرو آلفارو مدیر مراقبت‌های بهداشتی اولیه در استان تیرا دل فوئگو در این خصوص گفته است:

«به سختی می‌توان مشخص کرد که خدمه چگونه مبتلا شده‌اند، زیرا به مدت ۳۵ روز هیچ تماسی با خشکی نداشته‌اند. آذوقه صرفاً از طریق بندر اوشوایا برای آنها ارسال می‌شد.»

به گفته وی، یک تیم مشغول بررسی «تاریخچه زمانی مشاهده علائم بیماری است تا بدین طریق بتوان روند زمانی شیوع بیماری را مشخص ساخت.»

بر اساس گزارش دیلی میل، لئاندرو بالتوره رئیس بخش بیماری‌های واگیر بیمارستان منطقه‌ای اوشوایا می‌گوید به باور وی «چنین موردی با همه موارد منتشره در مطبوعات فرق دارد، زیرا این دوره رشد نهفته هیچ کجای دیگر گزارش نشده است.»

وی افزود«هنوز نمی‌توانیم توضیح دهیم که علائم چگونه پدیدار شدند.» طبق گفته مقامات این خدمه کشتی بر روی عرشه قرنطینه شدند و سپس به بندر اوشوایا بازگردانده شدند.

انتشار این خبر باعث تعجب و گمانه‌زنی‌های بسیاری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهان شده است چراکه تا پیش از این ادعا می‌شد این ویروس تنها از طریق فرد مبتلا به فردی دیگر انتقال می‌یابد و مبتلا شدن از طریق هوا ممکن نیست.

لازم به ذکر است مجموع موارد ابتلا به ویروس کرونا در آرژانتین به بیش از ۱۰۷۰۰۰ مورد رسید و تعداد جان‌باختگان نیز به ۱۹۸۷ نفر افزایش یافت. اکثریت موارد ابتلا به ویروس مربوط به منطقه بوئنوس آیرس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    7 4
    همچینم اسرارآمیز نیست وقتی میگن عمر ویروس کرونا روی استیل چندین روز هست و توی محیط سرد هم چندبرابر میشه
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      0 0
      بنظر گرما و رطوبت هوا ویروس رو بیشتر میکنه !
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    1 1
    احتمالا قابقی و یا کشتی دیگری با آنها مجاورت داشته و بالاخره علنی خواهد شد .
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    10 5
    اسرار آمیز نداره که تست ها مشکل داشتن
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    7 3
    سلام....بنظر میرسد نمونه گیری غلط یا اشکال فنی در کیت و یا مراحل انجام آزمایش وجود داشته است....
  • مقدم NL ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    5 5
    جای حیرت وجود ندارد.عامل ویروس و هراس افکنی فقط به نفع ابر شرکتهای داروسازی هستند .#اندکی تفکر
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    4 5
    انتشار یا فعل شدن بتوسط امواج الکترومغناطیس
  • Mehdi IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    2 3
    این دانشمندان چطوردرس خواندن نمیفهمند که ویروس کنارخوردن وآشامیدن رفته
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    در بدنشون بوده و با رطوبت دریل تشدید شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس