کد خبر 1095400
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: آنها که هشتگ "اعدام نکنید" را برای سه آشوبگر مسلح و جنایتکار ساخته و پرداخته اند - و نه کسانی که ممکن است از سر احساسات همراهی کنند- انگیزه کاملا روشنی دارند: کاری نکنید و تماشاچی باشید تا داعش و کومله و جانیان سازمان منافقین بتوانند خط را بشکنند و سپس، نظامیان آمریکا و انگلیس بتوانند سرازیر شوند.

موضوع، کمی پیچیده است؛ مثل بمبی که باید با حوصله و دقت تبیین و خنثی کرد. طراحان پروژه می دانند که موضوع گرانی ناگهانی بنزین در آبان 98، مردم بسیاری را شوکه و عصبانی کرد. بنابراین سعی می کنند از همان ظرفیت استفاده کنند؛ شبیه این شبهه که "مجازات اعتراض به گرانی بنزین، اعدام نیست".

مجازات سه متهم که ظاهرا دو تن از آنها هنگام سرقت مسلحانه و ارعاب و جنایت بازداشت شده اند،  یک موضوع است و باید صرفا در روال قضایی خود تعیین تکلیف شود؛  و تدارک کنندگان فتنه و آشوب بنزینی و مشتاقان تداوم آن، موضوعی دیگر.

آمریکا، انگلیس، اسرائیل و ارتجاع سعودی، سال 97 دنبال اجرای پروژه تابستان داغ بودند. اطرافیان ترامپ گفتند ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را نخواهد دید. گروهک ها را هم به صف کردند، اما از خود مردم شکست خوردند.

یک سال بعد، سوء تدبیر دامنه دار دولت، فرصت ذی قیمتی را فراهم کرد تا گروهک ها، روی موج غافلگیری و شوک زدگی عمومی سوار شوند و همزمان با عملیات بقایای بعث و داعش در #عراق، و اجیر شده هایی مثل جنبلاط و جعجع و حریری در لبنان، محور آشوب نیابتی در ایران را هم فعال کنند.

دولت، به مدت چهار سال از افزایش تدریجی قیمت بنزین استنکاف کرد، در حالی که کارت سوخت و سهمیه بندی را هم حذف کرده و در شرایط تحریمی بنزین، مصرف (و قاچاق) را به بالای 90 تا 100 میلیون لیتر رسانده بود. روزانه 100 میلیارد تومان و در چهار سال،  140 هزار میلیارد خسارت.

کشور اصلا استطاعت اقتصادی ادامه این روند پر خسارت را نداشت؛ دولت هم فاقد شهامت و سرمایه اجتماعی لازم بود. بنابراین، مسئولیت و تقصیر خود را در جلسه شران سه قوه تقسیم کرد.

در این میان البته، برخی تحلیل های اصلاح طلبان همراه دولت، این بوده که حتی هدف از تولید فشار اجتماعی کذایی، احیای روند شکست خورده مذاکره (واگذاری امتیاز) با آمریکا بوده است.

در چنین شرایطی بود که رهبر حکیم انقلاب از تصمیم تلخ جلسه سران (در واقع خواسته مضطرّانه دولت) حمایت کردند و راه مجادلات و غفلت تازه در بحبوحه شبیخون امنیتی دشمن را بستند؛ و این در حالی بود که ایشان بیش از همه توجه دهنده و مواخذه کننده مسئولان درباره فشار معیشتی بر مردم بوده اند.

اما امروز؛ طرحان اصلی هشتگ "اعدام نکنید"، همان ها هستند که حضرت امام (ره) را به خاطر مجازات منافقین (پیاده نظام ارتش متجاوز صدام) مورد ملامت قرار دادند. داغ دل مستکبرانی که سال 67 خیال کردند با منافقین، تهران را فتح می کنند، هرگز فروکش نخواهد کرد.

در این میان، عجیب این بود که یک نامزد انتخاباتی در سال 96 با منافقین همنوا شد و با تخطئه جریان انقلابی گفت "من اینها را می شناسم. 38 سال است می خواهند چوبه دار و اعدام در کشور بر پا کنند"! فضاسازی رسانه ای مسموم، موجب شد رهبر انقلاب در حرم اما (ره) درباره تحریفگری دشمن و عوض شدن جای شهید و جلاد هشدار بدهند.

سه سال پس از آن سخنان، آیت الله رئیسی با همه هزینه هایش، سرگرم مبارزه با مفسدان دانه درشتی است که در دولت و مجلس و قوه قضائیه لانه کرده بودند.

این، برای دشمنی که بُرندگی حربه اش را صرفا در غبار آلود کردن فضا و ناامید کردن مردم می داند، عذاب آور است. بنابراین باید دوباره تشخیص را برای مردم دشوار کرد یا اذهان را از اولویت ها منحرف نمود.

مدت هاست در حالی که طیفی از مدعیان اعتدال و اصلاحات با بی تدبیری یا سوء تدبیر، نارضایتی تولید می کنند و مقدمه اغتشاش را فراهم می سازند، پیاده نظام گروهکی و رسانه های دشمن بر موج سوار می شوند و دست به جنایت می زنند؛

وقتی هم نوبت مجازات برخی متهمان می رسد، هم منافقین محارب و هم حامیان سیاسی- انتخاباتی "فتنه بنزینی"، هشتگ می زنند #اعدام_نکنید؟ این هم پوشانی، تصادفی است؟

دشمن در حال تدوام عملیات و اسکی رفتن روی موج برخی سوء تدبیرهاست. در این شرایط، در هر فعالیت رسانه ای باید فاصله گذاری جدی با عملیات دشمن و دواعش و قاتلان 17 هزار شهروند ایرانی را حفظ کرد.

اما سواری ندادن و دوشیده نشدن، حداقل مسئولیت در شرایط فتنه است. باید روشنگری کرد و بر بصیرت و صبر انقلابی عمومی افزود؛ رفتاری که بی تردید، تضمین آینده است: "ان الانسان لفی خسر؛ الا الذین آمنوا عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 39
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    شرم آوره واقعا
    • GB ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      16 33
      بنده منفی زدم واضح بنویسید چی شرم آوره بله اگر منظورتون این هشتگ نه به اعدام و حمایت یک عده ای از سلبریتی ها و یک عده ساده لوح از این هشتگ که در مراکز سایبری دشمن سازمان دهی شده واقعا شرم آوره...
    • محمد IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      24 18
      راسسسسستی چرا اونایی که هشتک اعدام نکنید رو ترند کرند. هیچ وقت یک هشتک اینطوری ترند نمی کنن: #آقای روحانی وعده هایی که به مردم دادی چی شد؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    چنین تحلیلی گمراه کننده هست
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      60 85
      شما مخالفین که گمراه هستید .. دیگه چه کسی را گمرااه میکند .. حزب الهی که گمراه نیست
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      گمراه کننده فقط اونی که با عوض کردن جای جلاد و شهید از امثال شما ها رای گرفت
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    بدون تعارف همه می دانبد که ما داریم تاوان نشنیدن سخنان رهبری در خطبه های آن نماز جمعه مشهور تهران در سال 1365 را می دهیم. متاسفانه ما ایشان را درست نشناخته ایم.
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    فتنه بنزینی یعنی چی مردم رو احمق فرض کردید
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    مرگ برمشرق
    • فرزاد IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      11 36
      به خودت فحش میدی .شرق خودمان هستیم .چقدربیسوادی.اگرغرب پرستی خیلی احمقی .مافقط طرف ایرانیم .باآمریکاکشوری که نژادپرستی درآن کشور نهادینه شده وحق ملت خودرانادیده میگیره وبا مردم خودمثل حیوان رفتارمیکنه ومیکشه رابطه یعنی سم کشنده .
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      5 15
      اشتباهی مثبت زدم... اف برسر، مرگ بر خودت...
  • US ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    81 66
    البته کسی نمی گوید آشوبگر وسارق را آزاد کن بلکه میگن اعدام نکن َشاید به نفع نظام باشه اینا مگه اعدام تا حالا چقدر جواب داده ؟
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      19 28
      برو بابا یارو سارقه مسلحه تو همون آشوب ابان 98 160 نفر بیگناه رو همین اشوبگرها کشتن از قاتل و دزد دفاع نکن
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      3 17
      اگر صداقت داری جمله آن را کامل بنویس. ( سارق مسلح و جنایتکار)
    • حسین FR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      16 15
      اگه خانواده خودت بود چی بازم اعدام نکنیم ؟؟؟ یارو رفته به زن مردم تجاوز کرده .. والا بنده که میگم باید اعدام شه . حالا اگه شما نظر دیگه ایی داری لابد ...
    • DE ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      9 16
      پس یه عمر از پول بیت المال بریزن تو حلق این جانی های مواجیب خور آمریکا؟ طبق قانون رای صادر شده.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    واقعا مشرقیون همه مشتی خونخوار و تروریستن
  • ارمین IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    87 65
    فکری به حال بازیگرا و فوتبالیست ها کنید علنا دارن نقشه دشمن و پیاده می کنن هیچ کسم جلوشو نمیگیره چه خبره تو این مملکت چرا این جماعت مصونیت دارن؟؟؟
  • سسس IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    سه آشوبگر مسلح و جنایتکار... جالبه . خدا جای حق نشسته
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    81 84
    مگر محکوم نشدند پس چرا اعدامش نمی کنند
  • امیر IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    9 12
    ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفند آن هر کجای دنیا در هر دینی جنایتکار باید مجا ات بشه فرق نمی کنه جوان باشد یا پیرمرد
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    5 13
    شما هم به جای هشتک ، نهتک یا دهتک فقط اعدام کنید راه بیندازید تا کور بشه چشم حسود
  • فرزاد IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    12 38
    این ارازل واوباش بایداعدام شوندتادرس عبرتی برای مزدوران وخیانتکاران وسارقین ومنافقین باشد
  • علی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    7 7
    همش چرنده
  • CA ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    4 15
    اینکه حکم عادلانه برایشان چه نباشد و چه باشد مربوط به کارشناسان مربوطه هست.ولی اکثر خارج نشینان از طیفهای چپ تا راست کارزار هشتگی بپا کرده اند کسانی هستند که قبل انقلاب و یا بعد از انقلاب، مستقیم و یا غیر مستقیم در جنایات و کارهای تروریستی بر علیه کشور و مردم نقش داشته اند و حتی در همین دوره از طریق رسانه های خود آموزش و تشویق به خشونت و خرابکاری میکنند. قطعا مسئولینی که بدون ملاحظات کارشناسی بهانه این اعتراضات و نتیجتا اغتشاشات را سبب شدند باید پاسخگو و دادگاهی شوند.
  • محمد IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    52 14
    جای تاسف داره که نتیجه اعتراض توی این مملکت اعدامه .بنزین رو گرون کردن و خیلی از مردم رو کشتن خیلی ها رو هم گرفتن و الان میخان اعدام کنن
    • SE ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      13 47
      خیلی جای تاسف داره که امثال شما که غارتگر و جانی را معترض می نامید اعدام نمی شوید. خیلی جای تاسف داره که آن 24 میلیون انسان نادانی که به خاطر کنسرت و رقاصی رای دادند حالا به جای پذیرش خطایشان نظام را مسوول می دانند.
    • سحردختر زاگرس IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      9 2
      احمق
    • احمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      4 0
      واقعا جای تاسف داره هم برای این مملکت هم برای این احمق هایی نمیفهمند و زود باورند . متاسفانه ملت ما از عقل ناقص شدن در اوج نادانی توهم فهم و دانایی د ارن .
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    9 37
    هزاران نفر بازداشت شدتد در ابان ۹۸ اما فقط چند نفر انگشت شمار اعدام میشوند.حتما به اموال مردم بیچاره خسارت زدند.اتش کشیدن ماشین و غارت مغازه ها.لابد مقصر هستند و الا اگر الکی میخواستند اعدام کنند این همه زندانی را ازاد نمیکردند.اینقدر میدونم دستگاه اطلاعتی ایرانی بسیار قوی و هوشمند است و جرم اینها تفهیم شده است.بیاید احساسی تصمیم نگیریم.از همین احساسی تصمیم گرفتنهاست الان باید پراید بخریم ۷۰ میلیون.....سوار ماشدند و اقازاده ها سوار ما پیاده..
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    8 19
    بیاید احساسی تصمیم نگیریم.همین احساسی تصمیم گرفتن مارا به این روز دراورده که پراید باید بخریم ۷۰ میلیون و جرات نطق کشیدن هم نداریم.چون اتحاد نداریم و اختلاف داریم.در جریان بنزین هزاران نفر بازداشت شدند و بعد ازاد.اما فقط چند نفر از جمله این سه نفر اعدام میشوند.کسانی که اموال و ماشین مردم اتش میزنند و مغازه ها را غارت کردند از خارج امدند و مسلح شورش کردند.با اعدام هیچکس موافق نیستم اما اینقدر میدونم سازمان امنیت ایران مو لای درزش نمیره و تا حالا خوب کار کرده البته گافهایی هم دادند اما در بخش ضد جاسوسی خوب کار کردند.هر کس به اموال مردم بیچاره خسارت بزند باید مجازات شود.
  • رضاموسوی IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    5 12
    علوی تبار اخیرا در مقاله ای باموضوع رادیکالیسم علنا برای خشونت و براندازی علیه نظام نوشته است دعوت به اغتشاش و شورش خیابانی و فتنه در خون این دسته از افراد معلوم الحال است اما بااین صراحت و بدون هییچ اعتنایی به عواقب وخروجی قانونشکنی ودعوت به تجاوز به اموال عمومی خالی از سوال نیست یک روز مرد خاکستری با نامه سرگشاده وفردایش تاجزاده باطرح شبهه علیه رهبری و دگر رو حجاریان باتوهین به ایت الله کاشانی و شهید نواب صفوی ووو راستی نهادهای امنیتی و انتظامی نکند درشان را تخته کرده اند و دیگر وجود حقیقی ندارند ....
  • عباس علی نخعی مقدم IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    13 9
    دقیقا انگاری هدف اعدام نکنید ترامپ رو از زبان آقای محمد ایمانی به شکل دیگه‌ای می‌شنوم، متاسفم که جنابعالی شرایط قبل از یک حرکت اعتراضی رو برای واکنش فرد دخیل نمیدونید ‌،
  • محسن ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    26 10
    بنده نه اهل هشتگ و کمپین هستم و نه اطلاعی از پروندۀ این افراد دارم که بخواهم اظهار نظر کنم. اما آیا اعدام این سه شخص، که به هر حال این گونه جلوه داده می شود که به جرمِ «اعتراض» محکوم شده اند، به صلاحِ نظام و کشور است؟ و آیا این افراد آنقدر خطرناک اند که با اعدام نشدشان کشور در معرض خطر قرار می گیرد؟
    • TR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      7 49
      بله. رها کردن همینها یعنی آماده سازی اغتشاش بعدی. محصوصا که مجاهدین خلق رسما بیانیه داد و اینها را نیروها و کانونهای خود اعلام می کند. اساسا مصلحتی جز اجرای عدالت وجود ندارد و هر چیزی جز این باشد فساد است.
  • اعدام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 34
    اعدامشون کنید برن دیگه رو ماشینم پریدن میخواستن اینگار بخورنم
  • محمد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    14 28
    این سه سارق مسلح با طرفداراشون راباید اعدام کرد
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    7 27
    در توییتر اغلب یه مشت ضدانقلاب هستن و معدود افرادی در داخل. چون توییتر فیلتره. این هجمه, ضرورت ورود جریانهای انقلابی و مردم عادی در فضای مجازی رو نشون میده تا دشمن تصوور نکنه ایران فقط همین چندتا مزدوره
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 1
    استخوان لیس های امریکا و اسراییل و سعودی بپرن وسط و واق واق کنن!
  • اکبر GB ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 7
    اعدام نکنید
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    2 2
    آبان اغتشاش گران با قداره به داخل اتوبوس رفتند و بچه و زن بی دفاع را تا حد مرگ ترساندند, سلبریتی ها کجا بودند ببینند
  • وحید NL ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 3
    عزیزان، کار قضاوت وحکم دادن یک موضوع تخصصی هستش ونباید براش هشتک راه اندازی بشه وترامپ هم رای بده که اعدام نکنیدبه حمایت دایه دلسوزترازمادر توجه کنید
  • باتوانی IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    1 2
    سارقین مسلح باید اعدام شوند.افرادی که رعب وحشت ایجاد می کردند.پمپ بنزین ها را به آتش کشیدند.اموال عمومی را تخریب کردند واز خرابکاری های خود فیلم می گرفتند وبه دشمنان می فرستادند.حتما باید اعدام شوند.
  • حسین چهره ساز IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    5 3
    اعدام نکنید
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      1 2
      فرض کن ماشین خودت یا مغازه یا اموالت اتش زدن یا ناموست
  • مهدی IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    5 2
    دسترسی به وکیل حق هر زندانی است،اعدام هیچ مشکلی از فرد و جامعه را حل نخواهد کرد بلکه وضعیت بدتر خواهد شد وحس نفرت راتقویت خواهد کرد،اعدام نکنید
  • حمید IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 2
    شرم اوره
  • مهری IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    5 0
    مورد شرم آور واقعی اینه تو مملت خودم میترسم نظرمو واضح بنویسم.فقط اینو بنویسم و برم نویسنده معنی و مفهوم وقاحت رو توی این تفسیر و نوشته نشون داده . (دستمال به دستان بیشرم) متاسفم برا خودم و.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس