رئیس بنیاد مستضعفان همزمان با آغاز فرایند آزادی ۲۵۷۴ زندانی جرائم مالی غیرعمد با همت بنیاد مستضعفان، نسبت به پرداخت وام قرض‌الحسنه به خانواده زندانیان نیازمند اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در بازدید از زندان تهران‌ بزرگ همزمان با شروع فرایند آزادی ۲۵۷۴ زندانی جرائم غیرعمد توسط بنیاد مستضعفان اظهار کرد: هفته گذشته و به دنبال توافقی که با سازمان زندان‌ها انجام شد، بنیاد مستضعفان تمامی زندانیان جرائم غیرعمد کمتر از ۵۰ میلیون تومان را آزاد کرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات طرح بنیاد مستضعفان در ۱۵ منطقه کشور

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر همین اساس، بنیاد مستضعفان با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان، زمینه آزادی ۲۵۷۴ زندانی جرائم غیرعمد زیر ۵۰ میلیون تومانی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان بدلیل محرومیت و استضعاف در زندان هستند و بنیاد مستضعفان نسبت به این محرومین احساس وظیفه می‌کند گفت: افراد آزاد شده همگی جزو محکومین جرائم غیرعمد و مالی بودند که متوسط محکومیت این افراد، کمتر از ۲۰ میلیون تومان است و در میان آنها ما فردی را هم داریم که تنها به خاطر ۱۱ میلیون تومان در زندان بود؛ یعنی به اندازه یک سکه بهار آزادی و امروز خوشبختانه آزاد می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: مسن‌ترین زندانی که در این فرایند آزاد می‌شود یک فرد ۸۸ ساله و کم‌سن و سال‌ترین آنها هم یک جوان ۱۹ ساله است.

فتاح با اشاره به آمار بالای زندانیان متاهل که از امروز روند آزادی آنها آغاز می‌شود گفت: بر اساس آماری که امروز مسئولان زندان دادند، ماهیانه بیش از یک میلیون تومان هزینه نگهداری هر زندانی در زندان است و این درحالی است که وقتی سرپرست یک خانوار به زندان می‌رود، خانواده آن فرد نیز دچار مشکلاتی می‌شود و باید تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی قرار بگیرد؛ لذا هزینه زندانی شدن یک سرپرست خانوار، هزینه مضاعفی است که باید برای آن فکری کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با دعوت از خیرین و نهادهای مختلف برای فراهم کردن بستر آزادی زندانیان محروم و مستضعف گفت: من در دیداری که فردا با آیت الله رئیسی دارم حتما این مسائل ‌و موضوعاتی که امروز از زندانیان و مسولان زندان شنیدم را به ایشان منتقل می‌کنم و امیدوارم به سمتی حرکت کنیم که افراد کمتری پا به زندان بگذارند ‌و از مجازات‌های جایگزین دیگری استفاده کنیم.

فتاح با تقدیر از عملکرد سازمان زندان‌ها در رسیدگی به امور زندانیان گفت: گرچه بر اساس آمارهای ارائه شده، میزان ابتلا به کرونا در زندان ها به مراتب کمتر از اماکن دیگر است ولی بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا برای تهیه لوازم بهداشتی در برابر کرونا برای زندانیان، کمک‌های لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: همچنین ما برای پرداخت وام قرض‌الحسنه ضروری به خانواده‌های زندانیان محروم و مستضعف و همچنین تامین هزینه فراهم کردن بسترهای اشتغالزایی و مهارت آموزی در زندان‌های سراسر کشور آمادگی کامل داریم.

فتاح با تاکید بر اینکه زندان، جای محکومان چند صد میلیاردی و هزار میلیاردی است گفت: زندان، جای چنین محکومانی است و نباید زندان برای این افراد به گونه‌ای شود که بگویند «هتل‌زندان»؛ لذا ما باید نسبت به نتیجه آنچه امیرالمومنین آن را جمع شدن به ناحق ثروت فرمودند توجه کنیم.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان این بنیاد از ابتدای سال طی۲ نوبت، مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را برای هدیه به خانواده‌های زندانیان نیازمند و پرداخت وام قرض‌الحسنه به این زندانیان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    6 3
    اشتباه نکن عزیزم جای این نورچشمیاکاناداست
  • عبدالله مومن IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    26 0
    البته پس از قطع انگشتان دستانشان به عنوان دزد. طبق آیات قرآن
  • پ IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    2 0
    ازاد شدن زندانی ها... سال 88 دست گل کیه
  • سید جواد IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 0
    زندانیان جرائم غیر عمد نوعا شامل محکومان پرداخت دیه می شود. به عبارت بهتر این افراد کسانی هستند که تصادفی کرده اند و بیمه نداشتند. یک طرف قضیه ای که آقای فتاح فرمودند خانواده فرد محکوم است، طرف دیگر خانواده فرد متوفی است که عزیزش را که ممکن است او هم سرپرست خانواده باشد برای همیشه از دست داده است.معلوم است فرد محکوم به دیه قصد کشتن کسی را نداشته است، اما عمل "رانندگی بدون احتیاط" اصلا یک عمل غیر عمد نیست. کشورهای دارای مرگ و میر تصادف کم، جرائم رانندگی محکمی دارند و حتی رانندگان بی احتیاط را به زندانهای کوتاه مدت محکوم می کنند و همه اینها قبل از آنی است که خانواده ای عزادار شود.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 4
    اقای فتاح رای جمع میکنید. ..میشد دم در نمی ایستادید
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      0 0
      صددرصد فتاح برای انتخابات دندان تیز کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس