علیرضا زالی نمایه

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه درخواست ما تمدید محدودیتها برای یک هفته دیگر است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار یعنی معادل یک استان وضعیت قرمز در تهران بیمار بستری کردیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به برگزاری جلسه امروز این ستاد، اظهار داشت: در این جلسه تأکید شد مداخلات جدی‌تر و سریع‌تر در شهر تهران و استان تهران اتفاق بیفتد تا شاهد افزایش شیوع کرونا در روزهای آینده نباشیم.

وی با اشاره به وضعیت پیچیده استان تهران، خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار یعنی معادل یک استان وضعیت قرمز در تهران بیمار بستری کردیم؛ در نتیجه نیازمند تصمیمات متفاوت‌تری در این استان هستیم و باید مداخلات و تصمیمات متناسب با آن باشد و زمان را با تأخیر از دست ندهیم.

بیشتر بخوانید:

عکس/ «کرج» در وضعیت هشدار

۱۸۷ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران با تأکید بر انسجام و هماهنگی بین بخش‌های مختلف در خصوص تصمیم‌گیری در مدیریت بیماری کرونا در استان تهران، گفت:‌ محدودیت‌ها برای یک هفته اعمال می‌شود اما درخواست ما تمدید برای یک هفته دیگر است. 

زالی با بیان اینکه باید تجمعات بالای ۱۰ نفر، برگزاری سمینارها، مجامع،‌کمیسیون‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها معلق تلقی شود، گفت: مساجد فعلاً باز است اما مناسک باید به شکل فرادا باشد؛ ضمن اینکه نمازجمعه نیز در سطح استان تهران باید به شکل تعلیق در بیاید. همچنین باشگاه‌ها،‌تالارها، آرایشگاه‌های زنانه باید تعلیق شده و نظر ما این است که در هفته آتی نیز این طور باشد.

وی با اشاره به برگزاری برخی آزمون‌ها در تهران، بیان داشت: ما هنوز اطمینان خاطر نداریم که آیا می‌توانند این آزمون‌ها را با رعایت شیوه‌نامه‌های مورد نیاز به خوبی اجرا شود؛ ضمن اینکه باید فعالیت پایگاه‌های تابستانی نیز تعطیل شود و برنامه غربالگری دوره پیش‌دبستانی نیز تعطیل شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران  با تأکید بر اینکه باید تمام آزمون‌های مدارس معلق شود، تصریح کرد: به خصوص در آزمون‌هایی که افراد از سایر استان‌ها به تهران می‌آیند این موضوع حتماً مخاطره‌آمیز است و نظر ستاد این است که آزمون‌هایی که تهران میزبان آن است به زمان دیگری موکول شود.

زالی با اشاره به وضعیت مراکز درمانی استان تهران، یادآور شد: تا کنون اگر با کمبود تخت در تهران روبه‌رو نبوده‌ایم به خاطر رشادت کادر درمانی بوده اما این نیز محدودیت دارد و این موضوع بدون اعمال محدودیت‌های مدنی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده بهینه و رعایت مردم در استفاده از ماسک در دو روز اخیر میزان مراجعات را تقلیل داده است، گفت: باید امکانات بهتری به شکل یارانه‌ای توسط وزارت صمت و خیریه‌ها برای کمک به افراد ضعیف‌تر در تهیه ماسک صورت گیرد و باید این نقیصه مرتفع شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران ابراز داشت: برای اینکه از ذخایر راهبردی استفاده شود در خصوص تولید ماسک نیاز است تا حمایت ویژه‌ای از تولیدکنندگان به صورت اعتباری، مالی، ارزی و بانکی در نظر گرفته شود و این موضوع مورد تأکید قرار گرفت.

زالی افزود: قرار شد با اتحادیه‌های اصناف جلساتی داشته باشیم تا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش استفاده اصناف از شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشیم؛ ضمن اینکه تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک در ستاد مصوب شد و قرار شده در ذیل مجموعه‌های حقوقی، انتظامی، دادستانی، بهداشتی و تعزیراتی به شکلی عمل شود و تیم‌های نظارتی شکل گیرند.

وی تأکید کرد: صنوف مختلف اگر بخواند شرایط کسب و کارشان ادامه پیدا کند باید شیوه‌نامه‌ها را به طور کامل اجرا کنند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    4 0
    خیلی آمار بالاست . رسمی یا غیر رسمی 890 بسیار آمار هولناکی هست . انشاالله مردم وخامت وضع رو درک کنند و محتاط باشند !!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس