آمریکا فعالیت ۵ پایگاه نظامی خود در افغانستان را تعطیل کرد

آمریکا براساس توافقنامه خود با طالبان در قطر، ۵ پایگاه نظامی خود در ولایت‌های لغمان، هلمند، ارزگان و پکتیکا واقع در افغانستان را تعطیل کرده است.

به گزارش مشرق، یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» که نخواست نامش فاش شود امروز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: طبق توافقنامه امضا شده میان آمریکا و گروه طالبان، واشنگتن با تعطیل کردن فعالیت ۵ پایگاه نظامی خود در این کشور تعداد نظامیان خود که در افغانستان مستقر هستند را به ۸ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش داده است.

این مسئول وزارت دفاع آمریکا در این خصوص افزود: درچارچوب توافقنامه میان گروه طالبان و آمریکا در ماه فوریه سال جاری، نظامیان آمریکائی از ۵ پایگاه خود در ولایت‌های هلمند، ارزگان، پکتیکا و لغمان واقع در افغانستان خارج شدند.

گفتنی است زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی گروه طالبان ۲۹ فوریه سال جاری طی مراسمی در دوحه پایتخت قطر توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان را امضا کردند.

بر اساس این توافقنامه، آمریکا نیروهایش در افغانستان را طی ۱۳۵ روز از زمان امضای توافق صلح با طالبان به ۸ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش خواهد داد. آمریکا همچنین متعهد شده است تا نیروهای نظامی خارجی و ناتو طی ۱۴ ماه از افغانستان عقب نشینی کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس