سینما مرگ

سازمان سینمایی و شورای صنفیِ نمایش و مافیای سالن‌داران، اصرار شدید به باز ماندن سینماهای تهران دارند تا با اکرانِ مستمرّ مُشتی فیلمِ [...] جانِ مردم ایران را به بازی بگیرند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که سالن‌های سینما، در قلب سینمای رقابتی جهان، کالیفرنیا به‌دلیل گسترش ویروس کرونا تعطیل شده، و با وجود اعلام رسمی استانداری تهران مبنی بر تعطیلی سینما، روابط عمومی سازمان سینمایی تاکید کرده که سالن‌ها باز هستند!این در شرایطی است که استقبال مردم از سینمای انحصاری امروز ایران، نه تنها در سالن، که حتی در نمایش آنلاین هم بسیار اندک است.

مسعود نجفی مدیرکل اداره روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد: «سینماها فعال است و بلیت فروشی ادامه دارد.» به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی سینماها در سراسر کشور از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به استانداری ها تفویض اختیار شده است و تصمیمات از این طریق اعلام می شود.

 

مسعود نجفی ادامه داد: بلیت فروشی در درگاه های اینترنتی ادامه دارد و سینماها با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال هستند.   

بیشتر بخوانید:

تلاش های سینمـا برای فرار از دست کرونا فایده ندارد



از سوی دیگر استاندار تهران از تعطیلی فعالیت برخی مشاغل در شهر تهران برای مدت یک هفته به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد. به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در تشریح توقف فعالیت برخی مشاغل در شهر تهران برای مدت یک هفته به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: در پی بررسی‌های علمی و کارشناسی‌ای که در ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا در استان تهران انجام و به تایید کمیته انتظامی و امنیتی ستاد مبارزه با کرونا در سطح ملی رسیده است، تصمیماتی مبنی بر توقف فعالیت برخی مشاغل در شهر تهران گرفته شده است.وی افزود: فعالیت باشگاه‌های ورزشی همچون باشگاه‌های بدنسازی و ورزش‌هایی که پربرخورد هستند. همچنین مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده برای مدت یک هفته تعطیل می‌شود.

استاندار تهران اضافه کرد: کافه، قهوه خانه، چایخانه، باغ وحش، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، موزه و باغ موزه ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، تالارهای پذیرایی، زبان سراها، کتابخانه ها و سایر آموزشگاه‌ها نیز جزو این تعطیلی‌ها است.وی ادامه داد: هرگونه تجمع شامل مراسم عروسی و برگزاری مراسم ترحیم و همایش‌ها برای یک هفته از تاریخ ابلاغ ممنوع است.

استاندار تهران تاکید کرد: بحثی که در ستاد دنبال می‌کنیم نظارت جدی بر اجرای تصمیمات اتخاذ شده است تا روند رو به رشد بیماری در استان تهران کنترل و مهار شود تا  در روزهای آینده روند کاهشی بیماری را شاهد باشیم.

 سینماهای ایالت کالیفرنیا (به عنوان بزرگترین بازار سینمایی آمریکا که شامل منطقه‌ی معروف هالیوود می‌شود) به دلیل شیوع ویروس «کرونا» تعطیل شد، این در شرایطی که در ایران سازمان سینمایی و شورای صنفیِ نمایش و مافیای سالن‌داران، اصرار شدید به باز ماندن سینماهای تهران دارند تا با اکرانِ مستمرّ مُشتی فیلمِ [...] جانِ مردم ایران را به بازی بگیرند. به نقل از ورایتی، سینماهای ایالت کالیفرنیا با دستور فوری «گوین نیوسام» فرماندار این ایالت و برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا تعطیل شد.

- «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا در یک نشست خبری گفت: این ویروس [کرونا] جایی نمی‌رود و امیدوارم همه‌ی ما درک کنیم که ویروس کرونا با گرم شدن هوا به تعطیلات تابستانی نخواهد رفت و باید تا زمان پیدا شدن واکسن و یا درمانی موثر رعایت کنیم.

سینماهای آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت سراسری از تاریخ ۲۰ مارس (اول فروردین) تعطیل شدند اما برخی ایالت‌ها به تدریج و با ظرفیت کمتر فعالیت خود را از سر گرفته بودند.

منطقه‌ی لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا، بزرگترین بازار سینمایی در آمریکاست و شامل منطقه‌ی معروف هالیوود نیز می‌شود که پایگاه بسیاری از کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی و سالن‌های نمایش قدیمی از جمله محل برگزاری مراسم اسکار در آن واقع شده است.

منبع : کافه سینما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    15 11
    اونهم اصرار برای نمایش گسترده فیلم آشوب طلبانه جوکر
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    چطور روحانی اصرار داره همه جا باز باشه جریت دارید حرف بزنید؟
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 0
    کاش لااقل فیلمهاشون اندازه یک ارزن ارزش داشتن!
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 1
    چرا از‌ برگزاری نماز جمعه انتقاد نمیکنی؟ اونجا مردم‌ تجمع ندارن فقط تو سینما دارن؟ یا این که اونا کرونا نمیگیرن شاید
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      1 1
      همینکه فضای نمازجمعه رو با وضعیت سینما از لحاظ اجتماع و محیط مقایسه میکنی مشخصه چقدر پرتی و تا حالا هم شاید یکبار پات به نماز جمعه باز نشده
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      0 0
      شما مثلن مذهبیا کلن عادتونه قضاوت کردن و‌بقیه رو ید دونستن. حداقل ده سال از عمرمو با نماز جمعه گذروندنم ولی همین شما مذهبیا زده کردین. در ضمن فاصله ادما با هم تو سینما مطمینن بیشتر از نماز جمعه هست
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    اگه بروبچه های دانشمندمان بتونند دو کار کنند برای آینده سینما و صنعت فیلم مفیده. یکی چیزی را بسازند تا گفتار یا نوشتار را با صدای دوبلورهای برجسته و ماندگار که بعضی هاشون اکنون در بین ما نیستند پخش بشه . یعنی با صدای خوب فیلم را تماشائی تر میکنه . بعد با استفاده از شخصیت ها و بازیگران فیلم کارتونی بسازند که الان در حال انجام هست . بخصوص در این شرایط ویروسی و کرونائی که فیلم ساختن خاموش شده . داستان های مختلف فراوانی هست که میشه ساخت و بفروش بین المللی هم رساند . مثلا راجع به شخصیت ها و حوادث و اتفاقات و ایده ها.....آستین ها را بالا بزنید . بسیاری از محدودیت ها را کم میکنه مثل تهیه مکان و زمان و دکور و غیره .
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    کلا روحانی و دولتش بی تدبیریشون در فجایع اقتصادی و معیشت رو دارن در عادی جلوه دادن و بزور سرپا نگه داشتن بازار و مراکز اقتصادی و اداری با ریسک خطرناک بازی با جان مردم به نمایش میزاره!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس