مشاوره روانشناسی آنلاین می تواند به رفع مشکلات زوجین و خانواده ها کمک کند. یکی از مشکلات کنونی علاوه بر زندگی پر مشغله امروزی، محدودیت های مرتبط با سلامت افراد است. برای رفع این مشکلات، افراد می توانند از خدمات آنلاین و مشاوره غیرحضوری استفاده کنند. با استفاده از مشاوره خانواده به شیوه آنلاین، شما می توانید در منزل خود بمانید و در خصوص مشکلات خانوادگی تان با مشاور صحبت کنید. ارتباط آنلاین با مشاور می تواند از طریق رزرو وقت قبلی و در زمانی باشد که شما شرایط صحبت کردن را داشته باشید. برای انجام مشاوره آنلاین تنها چیزی که لازم دارید یک گوشی هوشمند موبایل، یا یک تبلت و یا لپ تاپ است که با آن امکان وصل شدن به اینترنت را داشته باشید.         

مشاوره روانشناسی آنلاین بخشی از سبک زندگی مدرن

مزایای استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین

برای کسب آرامش، دوری از استرس و فشار های عصبی، پایان دادن به مشاجره با همسر یا فرزندان در هر زمانی که مایل باشید می توانید از مشاوره آنلاین بهره ببرید. این نوع مشاوره از لحاظ کیفیت تفاوت چندانی با مشاوره حضوری ندارد، زیرا روانشناس تمامی استانداردهای مشاوره را که در مراکز عالی مشاوره و سلامت اجرا می شوند، به خوبی رعایت می کند. علاوه بر این، مشاوره روانشناسی آنلاین این امکان را به شما می دهد که تعداد جلسات مشاوره و همچنین مدت زمانی را که از نظر خودتان مناسب است انتخاب کنید.

از جمله نتایج مثبت که از مشاوره آنلاین حاصل شده است می توان به رضایت بالای مراجعین اشاره کرد. از نظر آن ها استفاده از این روش بسیار ساده و مقرون به صرفه است، زیرا هزینه بنزین یا مترو و بی آرتی پرداخت نمی شود و معطلی در مرکز مشاره نیز وجود ندارد. مهم ترین نکته از نظر مراجعین آنلاین این است که در مقایسه با روش حضوری هیچ تفاوتی میان کسب نتیجه مطلوب وجود ندارد، یعنی به همان اندازه که روش حضوری می تواند در رفع مشکلات افراد کمک کند، روش مشاوره روانشناسی آنلاین نیز به همان اندازه مفید است.

روانشناسی آنلاین چگونه صورت میگیرد؟

در واقع روانشناسی به صورت آنلاین یک مشاوره و گفت‌وگو میان متخصص و بیمار است که به صورت اینترنتی و با اتصال به شبکه داده ها برقرار می‌گردد. این مکاتبات و گفتگوها یک به یک و با کمک یک رایانه یا تلفن همراه انجام می‌پذیرد. پس از اتمام مراحل لازم برای شروع کردن روانشناسی آنلاین زمان قرار ملاقات مشخص می‌شود و جلسه روانشناسی آنلاین در ساعت مشخص شروع و آغاز می گردد. همچنین اگر مشاوره آنلاین و غیر حضوری به هر دلیلی قطع شود و ارتباط میان مشاوران از بین رود، زمان از دست رفته به طور دقیق محاسبه شده و بعداً در جلسات آتی روانشناسی آنلاین جبران می گردد.

 با استفاده و بهره گیری از روانشناسی به صورت آنلاین یک مدل جدید درمانی برای جایگزینی درمان به صورت حضوری اعمال می‌شود. در حقیقت هدف از برگزاری و تشکیل جلسات روانشناسی آنلاین ارائه خدمات درمانی سریع، آسان، عملی، اقتصادی، مقرون به صرفه و انعطاف پذیر است به گونه‌ای که قادر باشید و در هر زمان و هر جایی از آن استفاده لازم را ببرید.

مزیت های مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوره روانشناسی آنلاین برای چه مشکلاتی مفید است؟

دلایل استفاده از مشاوره حضوری روانشناسی و مشاوره روانشناسی آنلاین از منظر نوع مشکلات و دغدغه ها تفاوت زیادی ندارند و شما می توانید برای درمان و رفع انواع مشکلات و دغدغه ها از خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی استفاده نمایید. مگر این که پس از ارزیابی و تشخیص، روان درمانگر، شما را توصیه به استفاده از خدمات حضوری نماید. شما ممکن است به دلیل استرس، اضطراب، مسائل و مشکلات خانوادگی، درمان افسردگی، اعتیاد و عادات تکرار شونده، وسواس و ... نیاز به خدمات مشاوره روانشناسی داشته باشید.

مشاوره روانشناسی آنلاین مزیت های زیادی دارد


مشاوره های قبل از ازدواج و مهارت های زندگی نیز گروه بزرگی از مشاوره های روانشناسی آنلاین را تشکیل می دهند. ممکن است شما برای حل مشکلات تربیتی فرزندانتان نیاز به مشاوره با یک روانشناس کودک را داشته باشید. درمان بیماری های و مشکلات روحی و روانی می تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی و ایجاد حس رضایت از زندگی شود. حتی ممکن است شما به توصیه یک پزشک برای درمان مشکلات جسمی به روانشناس ارجاع داده شوید.

ترجیح دادن روانشناسی آنلاین به روان‌درمانی به صورت حضوری

برخی از افراد درمان آنلاین را به درمان چهره به چهره و حضوری ترجیح می‌دهند زیرا در این شرایط فرد بیمار راحت‌تر می‌تواند مشکلات و ناراحتی ها و گله مندی های خود را به صورت کاملا صادقانه با متخصص به اشتراک بگذارد، همچنین اگر فرد در خانه خود با مشاور آنلاین تماس گرفته و ارتباط برقرار کند قادر است تا به سهولت احساسات خود را به وی ابراز کند و از حضور در مطب شرایط راحت تری  برایش مهیا است.

کیفیت مشاوره روانشناسی آنلاین

خدمات مشاوره ای و درمانی روانشناسی نیز ممکن است توسط متخصصان و مراکز مختلف با کیفیت های مختلفی ارائه شود. برای این که از مشاوره آنلاین با کیفیت بهره مند باشید، لازم است در شناسایی روانشناس متخصص دقیق عمل کنید. پرس و جو از دیگر متخصصان، از دوستان و آشنایان، مراکز بهداشت، جست و جوی اینترنتی، بررسی فعالیت متخصصان مختلف در شبکه های اجتماعی و ... از جمله روش هایی است که می توانید برای شناسایی یک متخصص روانشناس خوب استفاده کنید. یکی از مزیت های مشاوره روانشناسی آنلاین این است که در بسیاری از سایت ها شما قادرید نظر دیگران را در خصوص خدمات ارائه شده ببینید و نسبت به موضوع تصمیم بگیرید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 9
    دری وری بود. بشینید 4 تا کتاب از حافط و سعدی و مولوی و یک سری داستان بخونین، از پای بی بی سی و سعودی بلند شین. نگاهی به نهج البلاغه و قرآن بندازین. ( یک آیه رو هم عمل کنید) این روانشناس ها باید در دکانشون رو تخته کنن. البته بستگی داره اون روانشناس کی باشه و چه علومی رو استفاده کنه. اگه غرب گرا باشه و اصول روانشناسی غرب که انسان رو حیوان ناطق می دونه استفاده کنه که در نهایت فاتحه تون خونده اس :))))))
    • معید الیاسی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      0 0
      فقط یک نگاه به قران بیاندازیم؟!
  • معصومه موسوی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    8 0
    شما هم به علم توهین کردی هم قران رو دست کم گرفتی منتظر عواقب باش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس