کد خبر 1094931
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مهاجرانی

نام دو سرمربی سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران در میان گزینه‌های سایت AFC، برای لقب گرفتن به عنوان بهترین سرمربی تاریخ جام ملت‌های آسیا دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در نظرسنجی خود برای انتخاب بهترین سرمربی برتر تاریخ جام ملت‌های آسیا، از 10 نامزد این عنوان نام برد که اسامی مرحوم محمد رنجبر و حشمت مهاجرانی هم در این فهرست به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

ایران رسما نامزد میزبانی جام ملت‌های آسیا شد

AFC درباره این دو مربی نوشت: 

پس از قهرمانی با هدایت محمود بیاتی در جام ملت‌های آسیای 1968 در خانه، ایران چهار سال بعد در تایلند از این عنوان دفاع کرد تا محمد رنجبر، تنها مربی ایرانی باشد که خارج از خاک خود به قهرمانی رقابت‌ها دست یافته است.

در فینالی که دو ستاره ایران در تورنمنت یعنی حسین کلانی و علی جباری گلزنی کردند، تیم رنجبر در وقت‌های اضافی با نتیجه 2 بر یک از سد کره جنوبی گذشت. نتیجه‌ای که با پنج پیروزی متوالی، رکوردی عالی در مسابقات برای تیم ملی ایران بر جای گذاشت که این تیم تاکنون به آن نرسیده است.

در حالی که ایران در سال 1972 موفق به شکست تمامی رقبایش شد، تیم حشمت مهاجرانی چهار سال بعد در هر چهار مسابقه خود، در خانه و بدون خوردن گل پیروز شد. برتری یک بر صفر برابر کویت در فینال با حضور 100 هزار هوادار، ایران را به تنها تیم جام ملت‌های آسیا تبدیل کرد که در سه دوره متوالی رقابت‌ها به قهرمانی دست یافت. البته این تنها یکی از دستاوردهای برجسته مهاجرانی بود.

او با عملکردی بی‌نظیر، ایران را به مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک 1976 رساند و همچنین با این تیم به جام جهانی 1978 صعود کرد. مهاجرانی دو سال بعد هدایت امارات را در نخستین حضور این تیم در جام ملت‌های آسیا بر عهده داشت.

خلیل الزیانی، کارلوس آلبرتو پریرا، آنگه پوستک‌اوغلو، زیکو، فلیکس سانچس، ژرار هولیه، ژوروان ویرا و آلبرتو زاکرونی، سایر گزینه‌های کسب عنوان بهترین سرمربی تاریخ جام ملت‌های آسیا هستند.

برای شرکت در این نظرسنجی، اینجا را کلیک کتید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس