ارز دیجیتال در حقیقت نوعی روش پرداخت است که می تواند بصورت آنلاین برای کالاها و خدمات مورد مبادله استفاده شود. از ارزهای دیجیتالی برای ایمن سازی و تأیید معاملات و همچنین کنترل ایجاد واحدهای جدید رمزنگاری شده استفاده می کنند. ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری به نام blockchain کار می کنند. Blockchain یک فناوری غیرمتمرکز است که در بسیاری از رایانه ها توزیع شده و معاملات را مدیریت و ثبت می کند. بخشی از جذابیت این فناوری را می توان امنیت آن عنوان کرد.

چند نوع ارز دیجتالی در دنیا وجود دارد؟

در حال حاضر بیش از 2،200 ارز رمزنگاری شده مختلف به صورت عمومی در دنیا معامله می شود و ارزهای رمزپایه همچنان در حال افزایش هستند. ارزش کل ارزهای رمزپایه در 6 ژوئن 2019 حدود 246 میلیارد دلار و ارزش کل بیت کوین ها، محبوب ترین ارز دیجیتال، حدود 136 میلیارد دلار بوده است. ماین مانی یکی از ارزهای دیجیتالی است که به تازگی وارد عرصه بازار جهانی شده است. این نوع ارز را می توان در مقایسه با بیت کوین که بزرگترین ارز دیجیتالی جهان است بسیار قوی تر عنوان کرد.

مزیت های سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ماین مانی

بسیاری از مردم بر این باورند که در حال حاضر ارزهای رمزپایه داغ ترین فرصت سرمایه گذاری هستند. قطعا بیت کوین یکی از شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال دنیا است. این ارز دیجیتال اولین و بزرگترین ارز دیجیتالی جهان است اما بیت کوین در ابتدا ارزشی کمتر از 1 دلار آمریکا داشت و به مرور زمان این ارزش بیشتر شد، در صورتی که ماین مانی از همان ابتدا 5 دلار آمریکا قیمت گذاری شد و با رشد رو به افزایش خود، چشم انداز بسیار وسیعی را به مخاطبانش ارائه می دهد. بر همین اساس می توان ماین مانی ارز دیجیتال minemoney را یکی از رقبای نزدیک به بیت کوین محسوب کرد که به زودی سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص خواهد داد.

از جمله ویژگی های برتر دیگری که باعث تفاوت و برتری ماین مانی می شود، امکان ارائه دستگاه های POS و ATM در تمامی کشورهای دنیا است. این مزیت در نوع خود می تواند باعث انقلاب عظیمی در صنعت ارزهای دیجیتال شود. در واقع این ارز دیجیتالی در حال ساخت دستگاه های POS و ATM خود است. سرعت ساخت سخت افزارهای پرداختی آن با ظهور این ارز در بازارهای جهانی نشان دهنده عظمت آن خواهد بود.

سرمایه گذاری بر روی ارزهایی مانند ماین مانی می تواند یک سرمایه گذاری قدرتمند محسوب شود. چرا که طبق پروتکل های شرکتی آن هیچ کشوری در لیست تحریم های این ارز دیجیتالی قرار نخواهد گرفت و شما می توانید به راحتی با هر کشوری که تمایل دارید معاملات خود را انجام دهید.

همچنین ماین مانی را می توانید به آسانی و در هر زمان به ارزهای دیجیتالی دیگر مانند بیت کوین، اتریوم و ... و همچنین به ارزهای فیزیکی دیگر مانند دلار، پوند، یورو و ... تبدیل کنید. بنابراین با توجه به مواردی که گفته شد، این ارز رمز پایه در آینده بسیار نزدیک با قیمت های بسیار بالا و حتی چند ده هزار دلاری معامله خواهد شد.

چرا ارزهای دیجیتال به تازگی محبوبیت بسیاری کسب کرده اند؟

ارزهای دیجیتالی یا رمز پایه به دلایل مختلف طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند. برخی از طرفداران ارزهای دیجیتال این واقعیت را دوست دارند که این ارزهای مستقل، بانک های مرکزی را از مدیریت عرضه پول دور می کند، زیرا با گذشت زمان این بانک ها تمایل دارند از طریق تورم ارزش پول را کاهش دهند.

برخی دیگر نیز از سیستم blockchain حمایت می کنند، زیرا این یک سیستم پردازش و ضبط غیرمتمرکز است و می تواند از سیستم های پرداخت سنتی ایمن تر باشد. برخی افراد نیز ارزهای رمزپایه را دوست دارند زیرا ارزش خود را افزایش می دهند و در بلند مدت ارزش خود را از دست نخواهند داد.

برای اینکه ارز درستی را انتخاب کنید، باید معیارهایی را در نظر بگیرید. در ابتدا برای اینکه یک ارز مناسب را تشخیص دهید باید هر یک از واحد های آن کاملاً یکسان و قابل تعویض باشند. به عنوان مثال، اگر مبلغ یک دلار آمریکا را به مبلغ دیگر مبادله کنید، آنها دقیقاً به همان مقدار پول ارزش دارند. همچنین باید عرضه محدودی از آن وجود داشته باشد. در غیر این صورت ارزش نخواهد داشت. به عنوان مثال، یک مقدار محدودی طلا در جهان وجود دارد که به آن ارزش می دهد. هدف از ایجاد ارز امکان تجارت بین مردم و انتقال ثروت از یک نهاد به نهاد دیگر است. برای اینکه چیزی به عنوان ارز در نظر گرفته شود، باید بتوانید واحدهای آن را به راحتی به شخص دیگری منتقل کنید. ارز دیجیتالی قطعاً این گزینه را شامل می شود، زیرا می توانند بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی از یک فرد به فرد دیگر منتقل شوند. در نهایت، یک ارز نیاز دارد که بتواند به کسری یا واحدی کوچک تر تقسیم شود.

طبق گزارش بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) ، بیشتر بانک های مرکزی در حال تحقیق در زمینه ارزهای دیجیتال هستند و بسیاری از آنها در حال تجربه ایجاد یکی از این ارزهای دیجیتال برای خود هستند. BIS می گوید، شرایط محلی به جای هرگونه تمایل به تغییر قابل توجه سیستم پولی بین المللی، حرکت را به سمت ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی (CBDC) سوق می دهد.

از مزایای دیگر ارز دیجیتال که سبب افزایش محبوبیت استفاده از این پول بین المللی شده است می توان به این نکته اشاره کرد که با استفاده از این ارز برخی محدودیت های استفاده از واحد پول واقعی از بین می رود. این ارزها تبادل پول را تسهیل کرده و از این رو برای معاملات سنگین و تبادل مبالغ بالا گزینه مناسبی هستند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که مالیاتی برای درآمدهای حاصل از ارز دیجیتال در نظر گرفته نشده و همین مسئله مزیت ویژه ای به خصوص برای معاملات بزرگ است. همچنین باید بدانید که ارزهای دیجیتالی امنیت بسیار بالایی دارند و از آن جایی که با روش های پیشرفته رمزگذاری شده اند دیگر امکان هیچ گونه سواستفاده ای وجود ندارد.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس