کد خبر 1094519
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
جهانگیری نمایه

معاون قضایی دادستان کل کشور در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، ساماندهی بازار فولاد و رفع رانت در فروش تولیدات صنایع بالادستی فولاد را خواستار شد.

به گزارش مشرق، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، ساماندهی بازار فولاد و رفع مشکل تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی را خواستار شد.

در این نامه آمده است: ضمن تاکید بر اینکه مشکل فولاد ارتباطی به تحریم و ارز ندارد، استدعا دارم به داد بازار فولاد برسید. به دلیل عدم عرضه مواد اولیه، ویژه فروشی و ایجاد رانت فاجعه در تعطیلی صنایع پایین دستی تولید محصولات فولادی و بیکاری کارگران در راه است.  

به گزارش فارس، ستاد تنظیم بازار اخیراً مصوبه ای برای تنظیم بازار فولاد صادر کرد که طبق آن، عرضه شمش و اسلب فولادی فقط از طریق بورس کالا امکان‌پذیر است و تامین ارز و ورق مورد نیاز واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی منوط به ثبت اطلاعات تولید، توزیع، قیمت و موجودی این واحدها در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها است.

به این ترتیب عرضه شمش فولاد و اسلب تنها از طریق بورس کالا امکان پذیر است و اگر عرضه ای در خارج از بورس صورت گیرد، تخلف محسوب می شود.

این مصوبه ستاد تنظیم بازار 6 تیرماه به دستگاه های مرتبط و تولیدکنندگان ابلاغ شد.

فعالیت دلالان در ماه‌های گذشته به‌گونه‌ای بازار فولاد را به هم ریخته است که قیمت ورق فولادی در بازار داخلی حتی با قیمت ارز 22 هزار تومانی نیز با فاصله از قیمت جهانی این محصول گران‌تر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    دقیقاً ماموریت دارندایران را به نابودی بکشند
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    الان جهانگیری پیگیری میکنه..الابرکت اله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس