کلانی: وزارت ورزش پاسخگوی تکمیل نبودن هیات مدیره پرسپولیس باشد/ هیچ وقت اصول حرفه ای را رعایت نمی‌کنیم

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: دلیل کمبودها را نمی‌دانم اما باید وزارت ورزش کادر مدیریتی پرسپولیس را تکمیل کند.

به گزارش مشرق، حسین کلانی درباره بلاتکلیفی مدیریتی پرسپولیس و مشخص نبودن مدیرعامل و دو عضو هیأت مدیره این باشگاه اظهار داشت: وقتی پرسپولیس در بخش مدیریتی و کادرفنی دچار ضعف باشد و آنها نتوانند همبستگی و مدیریت خوبی روی بچه‌ها اعمال کنند امکان موفقیت تیم وجود ندارد. با تمام کمبودهایی که در باشگاه وجود دارد و مشخص نبودن مدیرعامل و  اعضای هیأت مدیره پرسپولیس، افرادی که کادر تشکیلاتی باشگاه را تشکیل می‌دهند در کنار مجموعه فنی و بازیکنان پرسپولیس کار را به جایی رساندند که این تیم مقتدرانه صدرنشین لیگ برتر است. 

وی افزود: ما نباید خدشه‌ای به ارکان مختلف پرسپولیس وارد کنیم و مدام روی نقص‌های باشگاه دست بگذاریم. شرایط مملکتی ما به شکلی است که در هر بخشی شاهد ضعف‌هایی هستیم. بی‌شک ایرادهایی وجود دارد که ما بیرون از بدنه مدیریتی پرسپولیس و همچنین وزارت ورزش با آن درگیر نیسیتم. ظاهر قضیه هم که مربوط به نتیجه‌گیری می‌شود خوب است. علل کمبودها را نمی‌دانیم اما به هر حال باید وزارت ورزش کادر مدیریتی را تکمیل کند.

مهاجم اسبق پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس مشکلات زیادی دارد اما به صورت مشخص برای اینکه متوجه شویم دلیل مشکلات چیست باید خود وزیر ورزش و سایر مسئولان صحبت کنند. همچنین تصمیم‌گیرندگان و افرادی که در هیأت مدیره باشگاه حضور دارند باید جواب بدهند. اطلاع خاصی از وضعیت مدیریتی باشگاه ندارم. به همین دلیل من و امثال من نمی‌توانیم کامل و دقیق قضاوت کنیم. برخی‌ها مدام تشویش اذهان عمومی کرده و از همین طریق به پرسپولیس ضربه می‌زنند. 

بیشتر بخوانید:

خوشحالم هر بار بازی می‌کنم، پرسپولیس می‌برد

کلانی افزود: به نظر من اکنون زمان انتقاد نسبت به تکمیل نبودن کادر هیأت مدیره باشگاه نیست. در فاصله شش هفته تا پایان لیگ برتر هستیم. منکر زودتر تکمیل شدن اعضای هیأت مدیره باشگاه نیستم اما فردی که می‌خواهد به این باشگاه بیاید باید برای مسلط شدن روی امور پرسپولیس تا پایان فصل وقت بگذارد تا از این طریق بتواند تصمیم‌گیری‌ها خود را به شکل درست انجام دهد. شاید نظر من هم غلط باشد اما نباید با کنکاش زیاد به این مسائل ورود کرد و آرامش را از تیم گرفت. 

وی ادامه داد: فردی که می‌خواهد وارد هیأت مدیره پرسپولیس شود باید با مجموعه باشگاه اتفاق نظر داشته باشد در غیر این صورت به جایگاه تیم خدشه وارد می‌شود. پرسپولیس در شرایط موفقی قرار گرفته و بازیکنان و کادرفنی در هر شرایطی که باشند وظایف خود را انجام می‌دهند. آنها با وضعیتی که دامنگیر باشگاه و حتی کشور شده است سر می‌کنند و باید به اعضای تیم امید داد تا بتوانند بهتر عمل کنند. 

این پیشکسوت درباره اینکه طبق اصول حرفه‌ای باشگاهی به بزرگی پرسپولیس می‌تواند بدون مدیرعامل اداره شود توضیح داد: هیچ یک از تیم‌های ما نمی‌توانند اصول حرفه‌ای‌گری را رعایت کنیم. شرایط حرفه‌ای با ذات ورزش ایران همخوانی ندارد زیرا  حتی نتوانسته ایم قوانین حرفه‌ای داشته باشیم. فوتبال ورزش وارداتی است اما ما نتوانسته‌ایم قوانین این رشته را به شکل کامل وارد کشور کرده و آن را تصویب کنیم. نتوانسته‌ایم قوانین ورزش وارداتی فوتبال را با اصول فنی و قوانین کشورمان تطبیق دهیم. فقط یاد گرفته‌ایم به بازیکن  و مربی پول بدهیم و از او توقع آنچنانی داشته باشیم. هیچ‌گاه در فوتبال ایران روی موارد قانونی و فنی بحث نمی‌شود و فقط روی پرداخت نشدن پول‌ها تمرکز داریم. 

کلانی تصریح کرد: برای ایجاد قوانین حرفه‌ای در فوتبال باید قوانینی که در برخی کشورهای بزرگ و حرفه‌ای فوتبال وجود دارد به کار بگیریم و آنها را با خصوصیات فرهنگی و ورزشی خودمان تطبیق بدهیم. با این وجود همیشه مشکلاتی به وجود می‌آید که کارها نیمه کاره می‌ماند. 

وی درباره اینکه چه کسی باید پاسخگوی گلایه‌های بازیکنان و کادرفنی باشد، گفت: بازیکنان ما متوجه هستند باشگاه مشکلاتی دارد و پاسخگویی نسبت به این موارد بسیار سخت است. کشور ما در تحریم و تنگنای مالی قرار گرفته و حتی در بحث سفرهای بین‌المللی و رعایت بهداشت برای کنترل کرونا هم مشکلات زیادی داریم. گاهی مواقع گله‌هایی مطرح می‌شود اما این گلایه‌ها باید داخل خانواده‌ پرسپولیس بماند. با این وجود بازیکنان و مربیان پرسپولیس آنقدر قوی و باغیرت هستند که با تمام مشکلات‌شان قاطعانه صدرنشین لیگ برتر شدند. 

مهاجم اسبق پرسپولیس ادامه داد: روشنگری و شفاف‌سازی درباره مشکلات مدیریتی باشگاه با دخالت کردن متفاوت است. من پیشکسوت که مسئولیتی ندارم نباید دخالت کرده و راه و روشی تعیین کنم. اگر قرار است راهکاری را به گوش مسئولان برسانم باید این موضوع محرمانه باشد. نه اینکه در رسانه‌ها دنبال پیگیری بروم و در آخر هم به جایی نرسم. درست نیست بگویم  چیزی را می‌دانم و سایر افراد نمی‌دانند و از همین طریق شروع به حاشیه‌سازی برای پرسپولیس کنم. تنها کسانی هم که می‌توانند رسانه ها هستند. مدیر باشگاه و وزیر ورزش هم موظف به پاسخگویی است. 

کلانی افزود: باید ریشه این مشکلات مشخص شود. هیچ مدیری با هر شرایطی وقتی مسئولیتی را دراختیارش می‌گذارند در ابتدای کار نمی‌خواهد آن را خراب کند. هیچ فردی هم نمی‌تواند به مدیری که اطمینان به وی دارد اعتماد کرده و باشگاه را به وی بسپارد.

وی درباره اینکه آیا انتصاب مهدی رسول پناه بدون هیچ سابقه ورزشی به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس تصمیم درستی بوده گفت: بحث مدیریت از حدود دو دهه قبل در دنیا مورد توجه قرار گرفته و در دانشگاه‌های مختلف رشته مدیریت تدریس می‌شود. این موضوع با چیزی که برخی مواقع به ذهن ما می‌آید بسیار متفاوت است. مدیر کسی است که باید همه امور باشگاه را هماهنگ کند و خودش نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد به همین دلیل باید دستیاران و مشاوران خوبی به کار بگیرد تا با تخصص خودشان در زمینه‌های مختلف کارهای باشگاه را انجام بدهند. 

کلانی تصریح کرد: یکی از دلیل موفقیت پرسپولیس حمایت هواداران از این تیم است. آنها بزرگ ترین سرمایه باشگاه هستند و خیلی مواقع با حمایت های شان اجازه نمی دهند مشکلی برای پرسپولیس ایجاد شود. عامل دیگر به عملکرد کادر مدیریتی و رهبری باشگاه بازمی گردد که آنها سعی می کنند با اقدام های خوب مانع ضربه خوردن تیم شوند. گیر کردن مدیران باشگاه در تنگنا بحث دیگری است که باید با درایت خود آن را حل کنند. شناخت کادرفنی از بازیکنان و ایجاد هماهنگی روانی بین آنها یکی دیگر از عوامل موفقیت است. امکان دارد یک تیم بهترین بازیکنان دنیا را در اختیار داشته باشد اما نتواند آنها را به درستی کنار هم قرار بدهد و از این نفرات استفاده کند. تمام ارکان مختلف باشگاه با کمبودهای موجود سعی دارند این کارها را انجام بدهند. همین عوامل سبب شده پرسپولیس با 14 امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان صدرنشین باشد.

وی درباره اینکه چه کسی باید پاسخگوی بدهی های کلان پرسپولیس باشد، گفت: اساس از پایه غلط بوده و به همین دلیل باشگاه در سال های اخیر با بدهی های سنگینی مواجه شده است.  وقتی یک مدیر پول ندارد نباید با قرض دنبال جذب بازیکن یا مربی خارجی برود اما مدیران پرسپولیس در سال های اخیر برای راضی نگه داشتن هوادار حاضر شدند این باشگاه را زیر فشار بدهی ببرند.  این موضوع در تمام تیم ها هم وجود دارد و فقط پرسپولیس و استقلال با آن درگیر نیستند. آرزو می کنیم مشکلات کلان کشور حل شود، دشمنان دست از سر ایران بردارند و افرادی که چوب لای چرخ کشورمان می گذارند از بین بروند. وقتی مشکلات کلان اقتصادی کشور حل شود و ایران رنگ آرامش ببیند، این موضوع هم حل می شود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اختلاف اعضای هیات مدیره 3 نفره این باشگاه بیان کرد: دلیل فرد بودن اعضای هیئت مدیره باشگاه ها این است که آنها با دیدگاه های مختلف در نهایت روی یک موضوع به جمع بندی برسند. اگر اختلاف سلیقه نباشد هیچ باشگاهی کارش را پیش نمی برد. اگر قرار است امور پرسپولیس به شکل استبدادی و تک نفره اداره شود، نیازی به هیات مدیره نیست و امکان پذیر هم نیست تمام اعضای آن یک نظر داشته باشند. اعضای هیات مدیره پرسپولیس هم باید به شکلی همدیگر را قانع کنند که در نهایت به سود باشگاه باشد. اختلاف ایده و تفکر در هر مجموعه ای سبب پیشرفت می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • lمحمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 0
    پرسپولیس به هیات مدیره و مدیر عامل نیازی نداره تا وقتی و وزیر و پسرش همه کاره پرسپولی اند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس