کد خبر 1094133
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
یک اعتراف از معاون اول صدام

«در حالی است که رژیم عراق با جاروجنجال تبلیغاتی مدعی خروج کامل نیروهای خود از سرزمین‌های اشغالی جمهوری اسلامی ایران است؛ معاون اول صدام اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در خاک ایران حضور دارند.»

به گزارش مشرق، در روزشمار بیستم جنگ ایران و عراق با عنوان «عبور از مرز؛ تعقیب متجاوز با عملیات رمضان» در گزارشی که در روز بیست‌ودوم تیرماه سال ۱۳۶۱ نوشته شده است با اشاره به آغاز عملیات رمضان می خوانیم:

«امروز عملیات رمضان در ساعت ۲۱:۳۰ آغاز شد و یگان‌های قرارگاه‌های قدس، فجر و فتح به ترتیب از شمال به جنوب به سمت دشمن پیش‌روی کردند. تا آخرین ساعات امروز (ساعات ۲۴) وضعیت کلی عملیات بدین شرح است:

قرارگاه قدس تنها در یک محور پیش‌روی کرده و خط دشمن را شکسته، اما هنوز موفق به تصرف اهداف خود نشده است. در محور دیگر یکی از تیپ‌ها براثر برخورد به میدان مین نتوانسته موفقیتی کسب کند.

قرارگاه فجر نیز در یک محور توانسته با چهار کیلومتر پیش‌روی، مواضع اولیه دشمن را پشت سر بگذارد، اما در محورهای دیگر به دلیل ناهماهنگی و برخورد به میدان‌های مین و فشار دشمن، پیش‌روی عمده‌ای را انجام نداده است. قرارگاه فتح با چهار یگان زبده موفق شده در دو محور تا نزدیکی هدف در عمق دشمن پیش‌روی کند. دو تیپ نیز که در دو جناح این قرارگاه عمل می‌کنند، توانسته‌اند خط دشمن را بشکنند و مقدار قابل‌توجهی پیش روند.

قرارگاه قدس در شمال منطقه عملیات در دو محور مأموریت خود را آغاز کرده است: «قدس ۱» با تیپ بعثت و «قدس ۲» با تیپ ثارالله (هردو تیپ از سپاه) حمله کرده‌اند و لشکر ۱۶ زرهی از ارتش در پدافند است. در محور شمالی این قرارگاه، تیپ بعثت قبل از رسیدن به خط دشمن، به میدان مین برخورد که پاک‌سازی آن، چند ساعت وقت گرفت. به دلیل این تأخیر، تیپ ثارالله در جناح چپ دیرتر حرکت کرد، اما توانسته با شکستن خط دشمن، مقدار قابل‌ملاحظه‌ای پیش‌روی کند. یک گردان از این تیپ به‌سرعت تا عمق مواضع دشمن نفوذ کرده که به دلیل تأمین نداشتن در دو جناح خود، به محاصره دشمن درآمده و تلفات فراوانی داده است. بااینکه تا آخرین ساعات امروز همه محورهای تیپ بعثت باهم الحاق کرده‌اند، ولی هنوز نتوانسته‌اند با تیپ ثارالله در سمت راست خود الحاق کنند.

اعتراف طه یاسین رمضان به حضور نیروهای عراقی در خاک ایران

طه یاسین رمضان، معاون اول صدام، امروز اعتراف کرد که نیروهای عراقی هنوز در خاک ایران هستند. این در حالی است که رژیم عراق با جاروجنجال تبلیغاتی مدعی خروج کامل نیروهای خود از سرزمین‌های اشغالی جمهوری اسلامی ایران است! به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از قاهره، رمضان تأکید کرده است: «نیروهای عراقی که در داخل خاک ایران هستند، تنها به مناطقی که عراق آن‌ها را مرز طبیعی خود می‌داند عقب‌نشینی خواهند کرد.» وی در این مصاحبه دولت سوریه را به دلیل حمایتش از ایران در جنگ، مورد سرزنش قرارداد و از موضع دولت مصر در خصوص جنگ و کمک‌های این کشور به عراق، قدردانی کرد.

منابع:

 سند شماره ۱۰۸۶، مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ: گزارش عملیات رمضان، مجموعه اسناد، تدوین: مهران موحدی فر، صص ۶۶، ۷۰ و ۷۴.

روزنامه الوحده، چاپ ابوظبی. ص ۱، تهران ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عماد IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    2 0
    عملیات محرم در دهم آبان سال۶۱آغاز شد،۲۲تیر از کجا اومد!!
  • غلامرضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    2 0
    برادران همه چی رابه اسم خودشان ثبت وتحریف میکنن...
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 0
    لعنت بر اونی جرقه جنگ را زد .ومیزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس