کارگزاران سازندگی برای انتخابات مجلس لیست جداگانه داد + اسامی

عضو حزب کارگزاران معتقد است اصلاح‌طلبان مقبولیت اجتماعی را از دست داده‌اند و حتی اگر خاتمی هم می‌توانست نامزد شود، نمی‌توانست رای مردم را جلب کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

هدایت آقایی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان و درباره« نارضایتی مردم از عملکرد اقتصادی دولت و ریزش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان» گفت: متاسفانه این ضعفی بود که پیش‌بینی می‌کردیم.

در همان سال ۹۲ نیز وقتی که تحولات به نحوی رقم خورد که مجبور شدیم از آقای روحانی حمایت کنیم این پیش‌بینی بود که این حمایت هزینه دارد و هزینه آن نیز سرمایه‌های اجتماعی هستند. ولی دوستان به این جمع‌بندی رسیدند که با وجود ایشان فضا تا حدودی بازتر می‌شود. البته این هم تا حدودی اتفاق افتاد یعنی اگر به جای آقای روحانی شخص دیگری رئیس‌جمهور بود شاید فضای سیاسی در این شرایط بسیار پایین‌تر از حال حاضر بود. ولی به هر حال این هزینه شده است.

وی می‌افزاید: اینکه منتظر باشیم در ۱۴۰۰ اصلاح‌طلبان نباشند و ۸ سال بعد دوباره رئیس‌جمهوری از خودمان بیاوریم این فضا دیگر منتفی شده و کسی منتظر ما نمی‌نشیند که چکار کنیم. شما میزان مشارکت مردم را در انتخابات گذشته را دیدید که قطعا در انتخابات بعدی نیز تاثیرات خود را می‌گذارد. به لحاظ کیفی مردمی که سیاسی‌تر می‌شوند و آگاهی‌شان بیشتر می‌شود، مطالبات جدی‌تری خواهند داشت اصلا دیگر از اصلاح‌طلبان دنباله‌روی نمی‌کنند. اما اصلاح‌طلبان بیشتر تحت تاثیر این قضیه هستند. این الگو کلا به هم خورده و نمی‌توان روی آن حساب کرد و نمی‌توان گفت که ۸ سال کنار بنشینیم تا محبوبیت پیدا کنیم. البته اینکه دقیقا درست است که ۸ سال کنار گذاشته می‌شویم اما طی این ۸ سال فعالیتی نکنیم هیچ محبوبیتی نیز ایجاد نخواهد شد.

آقایی در پاسخ این سوال گفت: با این تفاسیر پس در ۱۴۰۰ شاهد کنشگری اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ نخواهیم بود؟ وی گفت: به نظر من اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ که هیچ شانسی نخواهند داشت چون چه الگویی می‌خواهند پیشنهاد کنند. اصلا فرض کنیم که رئیس دولت اصلاحات را نیز تایید کنند.

وقتی پاسخی برای سوالات شفاف نداشته باشیم نباید انتظار شانسی برای کسب موفقیت در انتخابات پیش‌رو نیز داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    5 1
    مردم به خودشان بابت خاتمی و اصلاح طلبان و کارگزران این شکم سیرهای بی خاصیت فحش میدهند
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    6 1
    اشتباه نکن آقا. مردم دیگه از شما ناراضی نیستن! متنفر هستن.
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    5 0
    می گن چندتا اصلاح طلب داشتن از برجام دفاع می کردن بهشون گفتن برجام رو خوندین؟ گفتن: نه! همونا داشتن از همکاری با چین انتقاد! می کردن گفتن این سند رو چی، خوندین؟ گفتن: نه!
  • سید IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    4 1
    بالاخره یکی از این سفیهان متوجه شد که مردم از اصلاح طلبان تهوع آور ناراضی بلکه متنفر و منزجرند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس