هیات دولت نمایه

یک خبرگزاری وابسته به اصلاح‌طلبان می‌گوید: دولت در حوزه اقتصاد، نئولیبرال‌تر از خود آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها رفتار می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

ایلنا از قول جمشید عدالتیان استاد دانشگاه نوشت: سیستم اقتصادی ما نئولیبرال نیست که همه امور به بازار آزاد سپرده شده است. باید به دولت گوشزد کرد که خود کشورهای اروپایی‌ نیز در شرایط کرونا در اقتصاد دخالت و پول تزریق کردند، حالا دولت ما نئولیبرال‌تر از دولت آمریکا شده است.

عدالتیان با اشاره به وضعیت بازار ادامه داد: امیدواریم که دولت در سال آخر فعالیت خود، اقتصاد و بازار ارز را رها نکرده باشد.

بیشتر بخوانید:

"کوپن" دوباره برمی‌گردد

تورمی که هیچگاه بر یارانه ها تاثیر نداشته است

این استاد اقتصاد سیاسی با اشاره به تاثیر نوسانات اخیر بر روند تولید کشور گفت: در این شرایط هیچ‌کس نمی‌تواند یک برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد الان تمام تولیدکنندگان مورد سرزنش قرار می‌گیرند که بازدهی بورس، طلا و ارز به شدت از تولید بیشتر است. شاید این شرایط برای ۵ درصد از جامعه مناسب باشد اما ۹۵ درصد هزینه آن را می‌پردازند و تحت فشار شدید هستند.

وی ادامه داد: این بی‌عملی دولت عجیب و غریب است. نباید به نظر برسد که دولت و بانک مرکزی تنها منتظر جبران کسری بودجه هستند.

وی افزود: باید توجه داشت که رها کردن اقتصاد راه حل نیست بلکه در شرایط وقوع بحران دولت باید ورود کند همان‌طور که دولت‌هایی مثل آلمان، کشورهای اسکاندیناوی و کره‌جنوبی دخالت کردند. همه اینها مدل‌های مناسبی برای ما هستند، چرا مسئولان ما نوع نئولیبرالیسم را انتخاب کردند.

عدالتیان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان ما نماینده منتفعان از این شرایط نیستند، باید فکری به حال اقتصاد کنند. اکنون بازار آزاد، لیبرالیسم و عدم دخالت دولت بی‌معناست. دولت ما در رویکرد نئولیبرالیسم مسیحی‌تر از پاپ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    10 5
    سود کننده اصلی از نابود شدن مردم و تورم و افزایش نرخ دلار دولته انقلاب کردیم که ارمان خواهی رو به دست بیاریم اما دست از پا دراز تر لنگ یه لقمه نون شدیم.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    23 0
    شاید تنها کشور دنیا باشیم که دولتش خواهان شورش مردمشه!
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    6 2
    محبوب روحانی برای نابودی ملت ، قحطی مصنوعی ست تا تسلیم اربابان آمریکائی و غربی اش شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس