کد خبر 1093852
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
مهاجرت نمایه

مراحل بررسی کمیسیونی لایحه پیشنهادی وزارت کشور با عنوان «تشکیل سازمان ملی مهاجرت» به اتمام رسید و برای تصویب نهایی در دستور کار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار گرفت.

به گزارش مشرق، موضوع ایجاد سازمان ملی مهاجرت به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد تبصره ماده (۱۱۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، طی مصوبه مورخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ شورای‌عالی اداری مورد موافقت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

لندن: از حمایت ایران از شهروندان افغانستانی قدردانی می‌کنیم

مطابق این تصویب‌نامه، سازمان ملی مهاجرت با شخصیت حقوقی مستقل و وابسته به وزارت کشور تشکیل می شود و تمرکز سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی، نظارت و ساماندهی امور اتباع و مهاجران خارجی و پناهندگان و برقراری ارتباط مؤثر با نهادها و سازمان های بین المللی را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید:

آغوش باز ایران برای مهاجران

طبق این لایحه پیشنهادی، رئیس این سازمان با حکم وزیر کشور و به عنوان معاون وی منصوب می گردد. هم‌چنین، سازمان مورد اشاره، به عنوان مؤسسه دولتی و طبق اساسنامه و آیین‌نامه های مالی، اداری و استخدامی خاص خود که به پیشنهاد وزارت کشور، تهیه و به تصویب دولت می رسد، اداره می شود.

بیشتر بخوانید:

وضعیت "مهاجرت" در دوران پهلوی +نمودار

با طی مراحل بررسی این لایحه در کمیسیون سیاسی و دفاعی هیئت دولت،  روند مطالعه کلیه مواد آن در جلسه روز چهارشنبه ۱۱ تیر کمیسیون به پایان رسید و جهت بررسی و تصمیم گیری نهایی در دستور کار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار گرفت.

گفتنی است، جلسه اصلی کمسیون سیاسی-دفاعی به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و با حضور سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور و دیگر نمایندگان وزارت خانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه،‌ وزارت کشور، نیروی انتظامی و حسن عدل تهرانی، دبیر کمیسیون روز چهارشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۹ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    1 0
    اسمش یه جوری نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس