نمکی و روحانی

رئیس جمهور گزارش دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از تغییر وضعیت شیوع بیماری کرونا در شماری از شهرستان ها از حالت "هشدار" و "قرمز" به وضعیت "زرد" یا "سفید"، امیدوار کننده خواند

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور  گزارش سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از تغییر وضعیت شیوع بیماری کرونا در شماری از شهرستان ها از حالت "هشدار" و "قرمز" به وضعیت "زرد" یا "سفید"، امیدوار کننده خواند و تاکید کرد که این گزارش نشان دهنده نقش بسیار مهم مردم در روند مقابله با بیماری کرونا به دلیل رعایت دستورالعملها و جدی گرفتن هشدارها از سوی آنان است و بی تردید این مقابله و مبارزه بدون همراهی مردم به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

وی اظهارداشت: بی تردید صرفا با طراحی و تعیین دستورالعمل های بهداشتی و نظارت و مراقبت های دستگاه های مسوول، نمی توان با بیماری کرونا مبارزه کرد و لازمه کارآمدی این مبارزه، مراقبت و نظارت های همه جانبه،هوشمند و دقیق هم از سوی دستگاههای مرتبط و هم از سوی خود مردم است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت «قرمز» کرونایی در ۹ استان

رئیس جمهور همچنین با ابراز تاسف از تداوم وضعیت قرمز در برخی نقاط و شهرستانهای کشور و یا احتمال تبدیل وضعیت هشدار به قرمز در برخی دیگر از شهرستانها گفت که مردم بویژه در این شهرستان ها باید با شدت و حساسیت بیشتری دستورالعمل های پزشکی را مراعات کنند چرا که تداوم این وضعیت ممکن است به مراحل حساسی بینجامد که در آن  صورت قطعا ناگزیر از اعمال محدودیتهای خاص خواهیم بود و ضمن آنکه همه باید نگران خستگی، فرسودگی و کاهش توان کادر درمانی کشور باشند که بیش از چهار ماه است بی وقفه در صف مقابله با کرونا در حال کار مجاهدانه هستند.

روحانی اظهارداشت که مسوولان ستادهای استانی مقابله با کرونا موظف به اجرا و نظارت دقیق دستورالعمل ها هستند و ضروری است سریعا علل رشد و عدم کاهش شیوع کرونا در استان های خود را شناسایی کنند تا متناسب با علل رشد و افزایش این بیماری، محدودیت های هوشمند به مرحله اجرا گذاشته شود.

رئیس جمهور افزود: کماکان ضروری است مردم از حضور در اجتماعات، دورهمی ها ، مراسم عروسی و عزا و مکان های سرپوشیده، پرهیز کنند و استفاده از ماسک که تاثیر خود را به خوبی نشان داده، به عنوان یک ضرورت و اجبار، مورد مراعات قرار گیرد.

 روحانی همچنین خطاب به مردم گفت که دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا صرفا توصیه های پزشکی نیست و باید به مثابه مقرارت پزشکی لازم الاجرا به آن نگریسته شوند تا بتوانیم این بیماری را مهار کنیم. در همین ارتباط  باید زندگی جدید سازگاری با این ویروس را تجربه کنیم و رعایت دستورالعمل ها باید به عادت همگانی تبدیل شود.

رئیس جمهور همکاری بیشتر سازمان های مردم نهاد و ایجاد پویش های اجتماعی در نهادینه کردن فرهنگ اجرای دستورالعمل های مرتبط با مقابله با بیماری کرونا را ضروری خواند و از مردم خواست در کنار نهادهای نظارتی، در یادآوری ضرورت اجرای دستورالعمل های بهداشتی به یکدیگر فعال باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 0
    روزی خواهد رسید که حقایق کرونا معلوم خواهد شد. انوقت مدیران بی سواد وزارت بهداشت مانند پزشکان زمان پاستور سر افکنده مردم و وجدان خود خواهند شد که چه بر سر این مردم اوردند. چه از نظر جانی و چه از نظر مالی و روند زندگی. چون انسان فقط یک بار حق زندگی دارد .از روی نادانی اگر کسی ان را از هر فردی دریغ کند.حتما شرمنده خواهد شد
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
      0 0
      نتیجه حکمرانی مدیران لیبرال کافر چیزی بهتر از این نخواهد شد ان شا الله مولا امام زمان انتقام سختی از اینها بگیره
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    متاسفانه تنها راه کار پزشک ها فقط وفقط قرنطینه است وبس. اما چون 80 در صد مردم بدون عارضه بیماری را می گذرانند. ایا درست است که کل کشور تعطیل و زندگی طبیعی مختل شود؟ اگر نه باید بیماری مدیریت شود. باین ترتیب: 1- کسی اگر شدید بیمار شود دیگر در جامعه ناقل نیست و یا در خانه و یا دربیمارستان است 2- ناقلین معمولا افرادی هستند که بشکل خفیف دچار بیماری هستند. لذا به این افراد باید گفته شود .در صورت احساس حال کسالت و ضعف و خستگی و0000 خفیف به مراکز درمانی مراجعه نمایند . اگر تشخیص کرونا باشد. به افراد مرخصی لازم داده شود واگر کارمند ومستخدم جائی نباشند دولت هزینه زندگی ان ها را تامین نماید. تا در خانه یا مراکز خاصی قرنطینه شوند. برای قرنطینه شدگان در خانه هم دستبند امنیتی گذاشته شود. 3- افراد قرنطینه شده باید بعد از دوره ازمایش سرولوژیک برای تائید بیماری بدهند. اگر تشخیص پزشک به تعداد زیادی اشتباه بوده باشد. ان پزشک برای ادامه کار باید در امتحان انترنی شرکت کند اگر قبول شد یک دوره انترنی را دوباره طی نماید و اگر رد شد در ازمون جامع شرکت کند اگر در ان امتحان قبول شد دوره کاراموزی را دو باره طی کند و اگر رد شد مدرک او باطل شود. 4- افرادی که احساس حالت غیر طبیعی خودرا اظهار نکنند. اگر تشخیص داده شود .که بیمار بوده. اگر مستخدم جائی هست .دوسال پایه خدمت به او داده نشود . اگر هم جائی مستخدم نیست .اولا در کارت هوشمند او بعنوان دروغ گو ذکر گردد . ثانیا بمدت یک ماه هر روز به مدت یک ساعت به نظافت خیابان نزدیک محل کارش بپردازد بنابراین نیازی به تعطیلی و محدودیت و از بین بردن اقتصاد و مختل کردن زندگی نیست.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 0
    هنوز آن شنبه ای که قرار بود اوضاع به وضع سابق برگردد نرسیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس