کد خبر 109336
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸

ابراهیم حاتمی‌کیا، فرزاد هاشمی و سید عباس میرهاشمی از ایران در کنار میشل ستبون و شهیدالعالم؛ دو عکاس مطرح بین‌المللی داوران و هیات انتخاب بخش عکس نخستین جایزه جهانی بیداری هستند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، ابراهیم حاتمی‌کیا، فرزاد هاشمی و سیدعباس میرهاشمی داوران ایرانی و میشل ستبون فرانسوی و شهیدالعالم بنگلادشی عکس‌های جایزه بیداری را داوری خواهند کرد.

ابراهیم حاتمی‌کیا؛ فیلمساز، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر وکارگردان سینما و دانش‌آموخته رشته فیلمنامه‌نویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. وی تاکنون بسیاری از فیلم‌های ماندگار سینمای ایران را مانند به رنگ ارغوان، آژانس‌شیشه‌ای، از کرخه تا راین و ... را کارگردانی کرده‌است.

شهیدالعالم متولد 1333 داکا،‌ بنگلادش؛ عکاس، ‌نویسنده و فعال در زمینه حقوق بشر است. وی تاکنون موفق به اخذ دکترای شیمی از دانشگاه لندن پیش از آغاز فعالیت های هنری به عنوان عکاس شده است.

سید عباس میرهاشمی، متولد 1341- ساوه و دارای کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر است. وی دبیر کلی دومین و سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر 1388 را در کارنامنه خود دارد.

میشل ستبون عکاس مشهور فرانسوی متولد 1331- شهر بن فرانسه  است که فعالیت‌های هنری را به عنوان معمار آغاز کرد. وی  عکاس وخبرنگار جنگی آژانس "سیپا "  از سال 1978در ایران، السالوادور، افغانستان، پاکستان و مناطق بسیار دیگر، انتشار کتابهای متعددعکاسی در زمینه‌های عکاسی هنری و عکاسی مد و انتشار عکس‌ها در مهمترین روزنامه‌ها و مجلات دنیا از جمله نیویورک تایمز، جی ئو،لایف، پاریس مچ را در کارنامه خود دارد.

جایزه جهانی بیداری در 3 رشته پوستر، عکس و کاریکاتور با شعار "بیداری،‌حقیقت دنیای امروز، نویدبخش فردای نیک" اردیبهشت‌ماه از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس