کوتاهی ژاپن برای محافظت از دانشجویان در برابر کرونا

مقام آموزش عالی ژاپن می‌گوید: دولت و دانشگاه‌ها اقدامات لازم و کافی را انجام نمی‌دهند تا دانشجویان در برابر کووید ۱۹ در امان باشند.

به گزارش مشرق به نقل از تایمز هایراجوکیشن،فوتائو هوانگ، مقام آموزش عالی ژاپن می‌گوید: دولت و دانشگاه‌ها اقدامات کافی و لازم را انجام نمی دهند تا دانشجویان در برابر کووید ۱۹ در امان باشند.

تأثیر Covid-19 بر تحصیلات عالی ژاپن از بسیاری جهات با سایر کشورها مشابه است؛ این موارد شامل حرکت به تدریس آنلاین و مشکلات در جذب دانشجویان بین المللی است. 

در حال حاضر تأخیر در شروع ترم تحصیلی آینده می‌تواند چرخه فارغ‌التحصیلی دانشجویان و پس از آن جذب آنها در شرکت‌ها و اداره‌های مختلف را دستخوش تغییر و تحول کند. 

«هیتوشی ناکاگاوا» استاد دانشگاه آزاد ژاپن می‌گوید که تغییر شرایط تحصیلی در این کشور بسیار دشوار است. هنوز برنامه های دیجیتالی و آنلاین به شکل وسیع تعریف نشده و دانش آموزان و دانشجویان برای دنبال کردن تدریس آنلاین با مشکلات زیادی روبرو هستند.

نتایج  یک نظرسنجی ملی از حدود ۱۲۰۰ دانشجو نیز نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم  آنها در نظر دارند که به دلیل مشکلات مالی پیش آمده در اثر شیوع کرونا  ترک تحصیل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس