کد خبر 1092869
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
حمله به ساختمان مجلس صربستان

گروهای از مخالفان دولت صربستان در اعتراض به تصمیمات تازه دولت، به ساختمان مجلس حمله کرده و با پلیس درگیر شدند.

به گزارش مشرق، شماری از مخالفان دولت «آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهوری صربستان که مخالف تداوم محدودیتهای کرونایی بودند سه شنبه شب با حمله به نگهبانی مستقر در  مجلس این کشور  و شکستن در ورودی، وارد صحن مجلس شدند اما پلیس آنها از این مکان بیرون کرد.

ببینید:

عکس/ شورش برای لغو قوانین قرنطینه

به گزارش خبرگزاری «رویترز» مخالفان با سردادن شعارهایی استعفای رئیس جمهوری صربستان را خواستار بودند. مخالفان در بین شعارهای خود «صربستان به پاخواسته» را سر دادند. این در حالی است که رئیس جمهور صربستان غروب سه شنبه از تداوم محدودیتها به ویژه در بلگراد پایتخت این کشور خبر داده و دلیل آن را افزایش شمار مبتلایان به کرونا اعلام کرده بود.

مخالفان با مقصر برشمردن دولت عنوان میکنند که آنها نباید بهای یک محدودیت دیگر را بپردازند.

صربستان ۷ میلیون نفر جمعیت دارد و طبق گزارشها تاکنون ۱۶۱۶۸ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۳۰ تن جان باخته اند. پزشکان این کشور هشدار داده اند که ظرفیت پذیرش بیمارستانها تکمیل و کارکنان بخش پزشکی خسته شده اند.

محدودیتهای کرونایی در این کشور از ماه مارس (فرودین) اعمال شد، اما اواخر ماه مه (اردیبهشت) به دلیل برگزاری انتخابات در ماه ژوئن (خرداد) محدودیتها رفع شدند. در جریان تجمع‌های انتخاباتی هوداران حزب حاکم این کشور در تجمعات خود از ماسک صورت استفاده نکردند.

ویدئوی زیر را در این باره ببینید:

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس