کد خبر 1092468
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
پرستاران کرونا نمایه

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از تولید «گان ضدویروس مجهز به پد جاذب رطوبت» خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، ظهر امروز در نشست خبری مجازی که در سالن همایش وزارت علوم برگزار شد گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال ۸۱ تاسیس شد و واحدهای فناوری که تاکنون در این پارک پذیرش شده اند، ۶۶۴ واحد است، از این تعداد ۳۰۰ شرکت فناور در این پارک مستقر شدند و میزان درآمد آنها در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۶۳۴ میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید:

کرونا کنترل نشود، پاییز بحران جدی‌تر می‌شود

وی به صادرات این شرکت ها اشاره کرد و افزود: این شرکت ها در سال گذشته ۹ میلیون دلار صادرات داشتند، همزمان با شیوع ویروس کرونا ۱۵ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان برای تولید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز کشور فعال شدند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به تولید کیت تشخیص ویروس کرونا توسط شرکت های این پارک اشاره کرد و گفت: تست بالینی و آزمایشی این کیت موفقیت آمیز بوده است و در صدد تولید انبوه این کیت هستیم و برای ارائه مجوز به سازمان قضا و دارو نامه نوشته ایم.

وی به طراحی و ساخت دستگاه ضد عفونی کننده کابین اتوبوس اشاره کرد و افزود: این دستگاه بر اساس ماده ضد عفونی کننده غیر الکلی ایجاد شده در مدت ۳ دقیقه قادر به ضد عفونی کردن کابین اتوبوس ها است. حتی ماده ضد عفونی کننده غیرالکی هم توسط شرکت های مستقر در پارک تولید شده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از دیگر محصولات این پارک ها به ونتیلاتورهای قابل حمل ارزان قیمت و دستگاه مه پاش ضد عفونی کننده ادارات و گان ضدویروس مجهز به پد جاذب رطوبت اشاره کرد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه دانش بنیان در تولید محصولات گفت: در صدور مجوزهای اصلی  با مشکل مواجه هستیم و از طرفی باید منابع مالی سازمان های مصرف کننده محصولات ما تامین شود تا بتوانند محصولات ما را تهیه کرده و از آن استفاده کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس