امید واهی برای خانه‌دار شدن ۳۳۰ هزار نفر تا مرداد ۱۴۰۰/ «آقای رئیس جمهور، وام مسکن یکم پول ۸ متر مسکن است»

در حالی رئیس جمهور خانه‌دار کردن سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز یکم را یکی از اولویت‌های دولت اعلام کرده که با وام این صندوق می‌توان حدود ۸ و نیم متر واحد مسکونی در تهران خریداری کرد.

به گزارش مشرق، دیروز حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ویژه ساماندهی مسکن، اظهار کرد: تامین مسکن نیازمندان واقعی که در طرح -صندوق پس‌انداز- مسکن یکم ثبت نام کرده و پول واریز کرده اند، اولویت اول و اصلی دولت است.

حسن روحانی افزود: حدود 330 هزار نفر در این طرح سرمایه گذاری کرده اند که همه تلاش ما این است تا پایان این دولت، آنها صاحب مسکن مناسب شوند.

بیشتر بخوانید:

جزییات برنامه دولت برای تأمین مسکن اقشار آسیب‌پذیر

به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران از مرز 19 میلیون تومان عبور کرده است. در آخرین ماه بهار متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان 19 میلیون و 71 هزار تومان بود که در مقایسه با اردیبهشت ماه حدود 2 میلیون تومانی افزایش یافت.

از سوی دیگر ‌هم‌اکنون حداکثر وامی که در صندوق پس‌انداز یکم به زوجین پرداخت می‌شود 160 میلیون تومان و مربوط به تهران است. با این مبلغ می‌توان در زمان حاضر حدود 8.4 مترمربع واحد مسکونی را خریداری کرد. با این تفاسیر به نظر نمی‌رسد وعده رئیس‌جمهور دولت دوازدهم در خانه‌دار کردن 330 هزار سپرده‌گذار صندوق پس‌انداز مسکن یکم تا مردادماه سال 1400 محقق شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    33 2
    کسی که توی منزل صدمیلیاردی نشسته دغدغه خانه دار شدن نیازمندان رو داره؟! الا لعنت الله علی القوم الظالمین
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      10 1
      بیش باد
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
      1 1
      مشرق صندوق پس‌انداز- مسکن یکم دیگه چیه؟
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    14 1
    :)))))) این جوجه کش ها به همان 25 متر خودشان هم پایبند نبودند. اما با این وجود فکر می کنم اگه تو خیابون برقصیم و خانم ها برن استادیوم و حجاب هم آزاد شه حل می شه.
  • میثم IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    19 1
    وقتز لج میکردن و به لیست انگلیسی رای دادن دیگه بهتر از این نمیشه.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    8 1
    با افزایش وام و پرداختی به مردم یک مشکل بزرگتر ایجاد میشود به نام نقدینگی که باعث تورم میشود، بهترین کار جلوی گیری از افزایش نقدینگی است، و حرکت در جهت کاهش آن در زمان تورم، دادن وام باعث بیشتر شدن تورم در بلند مدت میشود، باید با گرفتن مالیات از عایدی سرمایه، منابع لازم برای دادن وام به قشر اسیب پذیر ایجاد شود، با چاپ پول بیشتر به این قشر اسیب وارد میشود
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      2 0
      اگه این دولت شعور فهمیدن این چیزارو داشت وضع مسکن و اقتصاد اینطور نبود!
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    با این مبلغ لونه مرغ هم نمیشه خرید . خدا لعنتتون کنه . پولمون رو گرفتید سودش رو خوردید ،خونه رو هم گرون کردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس