کد خبر 1092050
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه درباره تمدید تحریم تسلیحاتی تهران از سوی آمریکا هشدار داد و گفت چنین اقدامی به معنای خاتمه برجام است.

به گزارش مشرق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز دوشنبه به آمریکا نسبت به پیامدهای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

مخالفت روسیه با آغاز مکانیسم ماشه علیه ایران

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «کاظم جلالی» سفیر  ایران  در روسیه در این زمینه گفت: «آنها [ایالات متحده] به تازگی جلسه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ایجاد پیش‌نیازهای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران برگزار کردند. اگر ایالات متحده این کار را انجام دهد، برجام احتمالا  خواهد مرد.»

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران نیز به تازگی گفت که تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و اقدام سه کشور اروپایی در آژانس و رفتار مشکوک مدیرکل آژانس نه تنها بازدارنده جمهوری اسلامی نخواهد بود، بلکه به فروپاشی برجام می‌انجامد.

«سید کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در اظهاراتی تاکید کرد: اروپایی‌ها باید بدانند که نتیجه سیاست‌های غلط آن‌ها بی شک موجب فروپاشی کامل برجام خواهد شد و اگر تا به حال به دلیل همسایگی با خاورمیانه و آثار امنیتی مستقیم فروپاشی برجام، در کلام از ادامه حیات نیمه جان برجام حمایت کرده‌اند، ادامه این وضعیت از سوی ایران قابل تحمل نیست.

این در حالی است که  وزارت خارجه روسیه نیز روز  شنبه در بیانیه ای خواستار رفع مشکلات موجود در برجام و پرهیز از گامهای غیرضروری شد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این زمینه آمده است: «موضع اساسی روسیه این است که هرگونه ابهامی در اجرای برجام باید در کمیسیون مشترک حل شود. با این وجود، بهتر است این کار با پرهیز از اقدامات اضطراری انجام شود.»  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    8 0
    می گوید: «برجام احتمالاً خواهد مرد»!!! این اصلاح طلبان تهوع آور هنوز راضی نمی شوند مرگ برجام که از ابتدا مرده به دنیا آمد را بپذیرند!!!!
    • اکبر قادری IT ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      8 0
      نمیشن چون برجام رو حتی در همین حالت با همه خسارت بار بودنش جزو دستاوردهای خودشون می دونن و فکر میکنن که اگه تو زمان دولت خودشون مرگش رو اعلام کنن برای همیشه از تاریخ حذف خواهند شد ... به همین خاطر با چنگ و دندون جنازه متفنش رو نگه داشتند که بگن ما هم دستاورد (خسارت محض) داشتیم
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    این بابا تو مجلس بود چه گلی به سر مردم زده که بردن سفیرش کردن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس