کد خبر 1092014
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
ریزش ۸۷۰ هزار تومانی قیمت سکه طی دو ساعت/ سفته بازان در حال خروج از بازار ارز و سکه

همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار، قیمت طلا و سکه نیز از ساعتی پیش نزولی شده است؛ قیمت سکه نسبت به صبح امروز ۸۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، قیمت طلا و سکه که در روزهای اخیر همزمان با افزایش قیمت ارز، رکوردهای نجومی را ثبت کرده بود از صبح امروز وارد سیر نزولی شده است.

قیمت سکه از 10 میلیون و 500 هزار تومان صبح امروز به 9 میلیون و 630 هزار تومان در آخرین معاملات کاهش یافته است, بنابراین قیمت سکه در یکی دو ساعت گذشته 870 هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

از جمله دلایل کاهش قیمت سکه و طلا در بازار کاهش قیمت ارز و البته کاهش تقاضاست؛ ‌آنطور که محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر می گوید: همزمان با ریزش قیمت‌ها، تقاضای سفته بازی که در روزهای اخیر زیاد شده بود،‌ کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

چند نکته مهم همتی درباره بازار ارز

چه کسی برنده دلار ۲۲ هزار تومانی است؟

گفتنی است با خروج سفته بازی از بازار طلا و سکه؛ حباب سکه از یک میلیون و 300 هزار تومان دیروز به 750 هزار تومان در معاملات پایانی امروز رسیده است.

طی روزهای اخیر هم نرخ ارز به‌دلیل رشد نقدینگی در درجه اول به‌دلیل سیاست انبساطی ناشی از کاهش نرخ ذخیره قانونی از 11 به حدود 7 درصد برای تأمین مالی کرونا، تشدید تحریم‌ها و محدودیت‌های تجاری کرونا، رقم‌های جدید و بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند و می‌رود که ضربه دیگری بر پیکر نحیف اقتصاد ایران فرود آید.

البته همزمان بانک مرکزی تلاش دارد نوسانات بازار ارز را مدیریت کند؛ برهمین اساس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی که شب گذشته منتشر کرد، نوشت: با فروکش کردن تدریجی تقاضاهای تجمیع‌شده ماه‌های قبل، و افزایش عرضه در نیما تعدیل خواهد شد.

همتی همچنین از افزایش قابل توجه صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و صادرات غیرنفتی و خبرهای مثبت از آزادشدن منابع مسدودی بانک مرکزی خبر داد و تأکید کرد که این فرایند روند تأمین ارز را متحول خواهد کرد.

وی همچنین خط و نشانی برای صادرکنندگانی که هنوز ارز خود را بازنگردانده‌اند کشید و تأکید کرد: فرصت برای برگرداندن میلیاردها دلار ارز صادراتی در دو هفته آتی پایان می‌یابد، این فرصت به‌هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد. از فردا، با هماهنگی بانک مرکزی، قوه محترم قضائیه، وزارت صمت و نهادهای نظارتی، صادرکنندگانی که تاکنون تعهد خود را ایفا نکرده‌اند، در لیست‌های ده‌نفره برای توضیح درمورد نحوه ایفای تعهدات دعوت می‌شوند.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرده که امروز نیز ریسک بازار ارز برای سرمایه گذاری به‌شدت افزایش پیدا کرده است و من نیز وظیفه دارم این را به فعالان اقتصادی گوشزد نمایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 0
    بسته
  • ناشناس IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 0
    افزایش خداد برابری دلار و سکه و طلا ظرف چندسال.....این رو هم بنویسید....
  • CA ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    سکه دو سال ونیم پیش یک ونیم میلیون بود الان ده میلیون . مهریه دادگاهها را چطور جونها بدبخت بدهند مگه اقا رئیسی قول نداده بود که این مساله را رسیدگی کنن مجلس چرا طرح و لایحه نمیده که بر مبنا تورم رسمی قیمت سکه محاسبه بشه
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    10 ملیون رفته بالا حالا هفتصد هزار اومده پایین فک میکنن ارزون شده . خودتون شاخ دارید . پشت گوش خودتون مخمله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس