کد خبر 109157
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳

کره‌شمالی هشدار داد هرگونه اقدام برای سرنگون کردن موشک ماهواره‌بر این کشور که به زودی پرتاب خواهد شد، به معنای اعلام جنگ است.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاری "یونهاپ" کره جنوبی نوشت: پیونگ‌یانگ تهدید کرد اقدام هر کشوری که در روند پرتاب موشک ماهواره‌بر این کشور خللی ایجاد کند و یا آنکه بقایای موشک پرتاب شده را جمع آوری کند را تلافی خواهد کرد.

کره‌شمالی قصد دارد موشک ماهواره‌بر خود را در بازه زمانی بین 12 تا 16 آوریل [24 تا 29 فروردین] پرتاب کند و ماهواره‌ای را در مدار زمین قرار دهد.

آمریکا و برخی کشورهای دیگر معتقدند که کره‌شمالی با پرتاب این موشک، قصد آزمایش موشک قاره‌پیمای خود را دارد.

کمیته متحدسازی مسالمت‌آمیز شبه جزیره کره هشدار داد که سرنگون کردن موشک ماهواره‌بر این کشور "اقدامی جنگی" است که به فاجعه‌ای بزرگ منتهی می‌شود.

این کمیته هشدار داد: هر کسی که ماهواره را سرنگون کرده یا بقایای آن را جمع آوری کند با مجازاتی فوری، قاطع و بی‌رحمانه پیونگ‌یانگ مواجه خواهد شد.

تهدیدهای کره‌شمالی در حالی مطرح می‌شود که کره‌جنوبی پیشتر اعلام کرد که اقداماتی را کشف کرده‌ تا در صورتی که موشک تغییر جهت دهد، آن را سرنگون کند. ژاپن نیز به ارتش خود دستور داده است در صورتی که نگرانی‌هایی درباره این موشک ایجاد شد یا آنکه احتمال فرود آمدن بخش‌هایی از بقایای موشک در ژاپن وجود داشته باشد، آن را سرنگون کنند.

کره جنوبی پیش‌بینی کرده که مرحله اول موشک کره‌شمالی در آب‌های بین‌المللی و در فاصله 170 کیلومتری جنوب شهر "گونسان" در جنوب غرب کره‌جنوبی جدا خواهد شد و مرحله دوم این موشک نیز در شرق آب‌های فیلیپین جدا خواهد شد.

کره‌شمالی اطمینان داده است که مسیری ایمن برای خط سیر موشک ماهواره‌بر این کشور انتخاب کرده است که به هیچ یک از کشورهای همسایه آسیبی نخواهد رساند.

کمیته متحدسازی مسالمت‌آمیز شبه جزیره کره در ادامه بیانیه خود به کره‌جنوبی درباره هرگونه اقدام تحریک‌آمیز هشدار داد و تاکید کرد که هرگونه حمله توسط سئول علیه پیونگ‌یانگ به معنای پایان یافتن همه چیز در کره‌جنوبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    0 0
    ایییییییییییییییییییول کره ی شمالی شیییییییره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس