به گزارش مشرق، کاریکاتور توهین آمیز روزنامه سعودی الشرق الاوسط علیه مرجعیت علی نجف اشرف آیت الله سیستانی باعث موجی از خشم و واکنش ها علیه سعودی و رسانه های آن در بین توییتری های عراقی شده است برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

در این کاریکاتور توهین آمیز، این روزنامه، مرجعیت عالی نجف را عامل عدم تحقق حاکمیت ملی عراق معرفی کرده.

حمله هدفمند و سازمان یافته علیه روحانیون با بهانه های واهی مردود است. آخرین نمونه آن کاریکاتوری توهین آمیز علیه آیت الله سیستانی توسط روزنامه الشرق الاوسط است.
مراجع دینی محترم هستند و ما بی احترامی به آنها را محکوم می کنیم.

بی احترامی به مقام مرجعیت دینی عراق، آیت الله سیستانی، یا هر مرجع دیگری، بی احترامی به کل شیعیان جهان است.
بی احترامی اخیر از سوی یکی از عناصر رسانه ای پس از آن صورت می گیرد که آیت الله سیستانی با فتواهای خود تمام پروژه های امریکا و طرفداران آن را در عراق ناکام گذاشت و باعث از بین رفتن داعش و پروژه تکفیری آن شد.

حضرت آیت الله سید علی سیستانی مورد احترام تمام قشرها و گروهای عراقی، با هر اندیشه و باور فکری، است. برای اینکه او وحدت کشورشان و بافت جامعه آن را حفظ کرد. ما به هیچ کسی اجازه نمی دهیم که به ایشان بی احترامی کند.

کاریکاتور توهین آمیز به مقام مرجعیت دینی و نمادهای شیعه که امروز روزنامه سعودی الشرق الاوسط منتشر کرد، تداوم روش فرقه گرایانه رسانه های سعودی است. محالف رسمی، حرفه ای، دینی، فرهنگی و اجتماعی عراق با هر گرایش و رویکردی که دارند باید این بی احترامی غیر قابل توجیه را محکوم کنند. این رفتار فرقه گرایانه رسانه های سعودی به تشدید فتنه بین ملت عراق منجر می شود.

بی احترامی روزنامه سعودی الشرق الاوسط و کارکاتوریست اردنی آن به مقام مرجعیت دینی و نماد شیعه را محکوم می کنیم. صرف نظر از اینکه چه کسی منظور نظر  این روزنامه زرد و کاریکاتوریست مزدور آن بوده است، این یک بی احترامی به نمادها و علمای شیعه است.

منظور و قصد روزنامه الشرق الاوسط باشد، اهانت به روحانیت در همه مذاهب، کم عقلی عامل آن است.
کشورهای هوشمند چنین موضوعی را رسانه ای نمی کنند. بلکه همه سیاستمداران  (اگر سیاستمداری باشد) به آن توجه می کنند و پاسخ هم وزنی به آن می دهند.
پیشنهاد من به روزنامه الصباح این است که کاریکاتوری از مهمترین چهره عربستان سعودی را منتشر کند.

 پس از آنکه تروریست های سعودی و تله های انفجاری آنها به واسطه فتواهای آیت الله سید علی سیستانی، که حاکمیت و عزت عراق را محقق کرد، نتوانستند باعث اختلاف در باقت جامعه عراق شوند، اکنون روزنامه الشرق الاوسط به ایشان توهین می کند. لازم است که سفارت عربستان سعودی در عراق فورا بسته شود!!

با وجود تمام تلاش های دولت عراق برای نزدیک شدن به عربستان اما رسانه های سعودی به طرز عجیبی به نمادهای عراقی توهین میکنند!
آخرین اقدام هم توهین غیرقابل توجیه روزنامه الشرق الاوسط نسبت به آیت الله سیستانی است که باید از سوی نهادهای مسئول عراقی اقدامات بازدارنده ای نسبت به این توهین ها اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • فرزند ایران IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    49 7
    زنده باد مرجعیت شیعه
  • DE ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    44 4
    در آلمان آدم هایی اجق و وجق با صورت هایی بسیار زشت بسیج شده اند در سخنرانی هاشان از کافر بودن شیعیان صحبت کنند...مخاطب شان مسلمانا ن هستند و نه آلمانی ها... وقتی این جانوران را دیدم به سختی کار پیامبر و امامان مان پی بردم...
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      0 8
      راست میگند چراناراحت میشی بز
    • سجاد IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      5 0
      بز تویی که از دینت زده ای بز تو ای که هم مذهبیات میفروشی بز تویی که فکر میکنی مسلمانان ضعیفند
  • TR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 0
    اي بيتربيت هاي سعودي
  • عباس IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    7 0
    آل سعوددیگه شورشودرآورده،خیلی گستاخ شدند،بایدیه گوشمالی درست وحسابی داده شوندتاحدوحدودخودشونوبدونند
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      0 0
      گوشمالی همین کارهای حضرت آیت الله سیستانی مرجع بزرگ و عالیقدر در عراق هست که موجب گستاخی این منافقان دجال صفت صهیونیزم محور شده . آقا گوش اینان و اربابانشان را در عراق چنان مالیدند تا چندین نسل یادشان بماند و احساس درد کنند . این قبیل رفتار گستاخانه خود بیشتر بضرر منتشر کنندگان و حامیان آنها تمام میشود وظیفه ما هم گوش بفرمان بودن است تا آنچه رهبرمان و ایشان حکم کنند انجام دهیم که موجب تقویت اسلام و وحدت مسلمین خواهد شد . که انشاالله موجب خیر و برکت فراوان خواهد بود .
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    4 0
    گاو های شیر ده زیادی نشخوار کردن
    • رضا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      3 0
      سعودی و صهیونیسم که قاطی بشن همین میشه.
  • DE ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    4 0
    عکس بزرگان وهابی رو چاپ کنین خودشون کاریکاتورن.
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 3
    جهنم سر عراق و عربستان گرفت بما ربطی نداره .تاجیکستان آذربایجان قندهار ایرانیان وطن پرست را ارج بنهیم نه اعراب ملح خوار رل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس