استراماچونی

در شرایطی که مهمترین بحث این روزهای باشگاه استقلال بازگشت به شرایط مطلوب و کسب سهمیه آسیایی در پایان فصل است عده ای همچنان درباره اخبار سوخته شایعه پراکنی می کنند.

سرویس ورزش مشرق - ماجرای بازگشت احتمالی آندره آ استراماچونی به استقلال از روزهای پیش از سفر این تیم به اهواز برای دیدار با فولاد از سوی برخی کانال های هواداری در فضای مجازی براه افتاد.

آنهایی که از نزدیک در جریان چرایی جدایی این مربی از تیم استقلال بودند و این مربی را با سابقه ای که در تیم های قبلی اش داشت می شناختند از همان زمان که او با استفاده از مدت زمان سپری شده از پرداخت دستمزدش ایران را ترک کرد متوجه شدند که استراماچونی در پی بازگشت به ایران نیست و تنها برای اینکه بازارگرمی کند و روی خط خبری باشد هرازگاهی با ارسال پیام های دوستانه برای طرفاران استقلال خودش را در کانون توجهات قرار می دهد. مربی که با کارنامه ای نسبتا موفق از ایران رفت هنوز پس از گذشت ۸ ماه بیکار است و تنها هر چند وقت یکبار یک نشریه ایتالیایی از احتمال پیوستنش به فلان تیم و بهمان باشگاه خبر می دهد!

همان رسانه هایی که اخبار ریز باشگاه استقلال در ارتباط با استراماچونی را از خبرنگاران حوزه استقلال ایرانی که هر روز مقابل در باشگاه بودند بهتر پوشش می دادند. همان رسانه ها که تیم رسانه ای مدیربرنامه کارکشته و سرشناس این ایتالیایی را تشکیل می دهند حالا و با نیّاتی که برای ما پوشیده نیست دوباره و در آستانه فصل نقل و انتقالات به بازارگرمی برای استراماچونی پرداخته اند.

اقدامی که مسئولان تیم استقلال آن را اقدامی صورت گرفته برای برهم زدن جو آرامی تیم هم تلقی کردند. گرچه این اخبار و شایعات متأسفانه کم کم از سوی رسانه های رسمی و غیررسمی داخلی ما شکلی جدی به خودش گرفت تا جایی که حتی برخی، از مذاکرات پشت پرده با این مربی خبر دادند اما به یکباره خبر رسید این ایتالیایی به ظاهر علاقمند به استقلال، لایحه ای در ۲۸۵ صفحه تنظیم کرده تا آن را به دادگاه CAS فیفا ببرد و غرامتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورویی از استقلال دریافت کند. عددی که ضرب در قیمت یورو در ایران رقم سرسام آوری را پیش روی مسئولان باشگاه استقلال قرار می داد.

این خبر شوک آور به قدری نگران کننده بود که همه مسئولان باشگاه را نیز به فکر فرو برد. در این شرایط که باشگاه استقلال علاوه بر رقابت با تیم های صدرجدولی برای رسیدن به قهرمانی احتمالی و کسب سهمیه آسیایی باید به فکر پرداخت بدهی اش به وینفرد شفر باشد و از طرفی پول بازیکنان خارجی دیگری مانند بویان نایدنوف هم در این باره قوز و بالای قوز شده قطعا پرداختن به موضوع چگونگی پرداخت پول استراماچونی ماجرا را سخت تر هم می کند. اینکه احتمالا پرونده اش به زودی در دادگاه CAS فیفا به جریان می افتد از هر چیزی برای استقلال واجب تر است تا اینکه برخی افراد دنبال موضوع احتمال بازگشتش به این تیم باشند.

گرچه در این بین حمایت احمد سعادتمند از سرمربی تیمش به نوعی پایانی بر این شایعات بود که خبری از پیدا کردن جایگزین برای فرهاد مجیدی نیست و او با قدرت به کارش ادامه می دهد. مدیری که پس از بیرون رفتن کامران منزوی از جمع اعضای هیأت مدیره، به شدت پیگیر اضافه شدن دو نفری شد که شخصا دوست داشت آنها در گروه ۵ نفره هیأت مدیره کنار دستش باشند. افرادی که  در همین مدت ۳ ماهه حضور سعادتمند در باشگاه چند نوبت به شکل رسمی و غیرر سمی با او دیدار هم داشته و حتی یکی از آنها (عبدیان) پول بازگرداندن دیاباته به تهران را هم تقبل کرد.

در این شرایط پیگیری شایعات بازگشت استراماچونی به استقلال همان چیزی است که تیم رسانه ای این ایتالیایی دنبالش هستند تا شاید استرا فصل بعد در یکی از تیم های لیگ برتری کشورمان و یا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هدایت تیمی را در دست بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آیسان تاجی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    6 1
    شاید دوست داریم آقای استرا ماچونی برگرده اما آقا فرهاد با این هم مصدوم می تونه چی کار کنه ما همیشه پشت آقا فرهادمون هستیم
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    استرا حق داشت که بره ولی اگر استقلال براش مهم بود نیم فصل می رفت. فکر کردن به آدم رفته وقت تلف کردن است. فرهاد کم تجربه است و فعال در فضای مجازی. دو ویژگی که برای یک سرمربی مناسب نیست. امیدوارم در استقلال موفق باشه.
  • سروش IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    اتفاقیه که افتاده ، مطمئن باشید استرا دیگه برنمی گرده حداقل تا 10 سال آینده با این وضع دلار باید بفکر مربی خوب داخلی باشیم مثل محمود فکری و ... .و باید یک بار دیگه برای آخرین بار در دوران سلطانیفر به مدیرعامل اعتماد کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس