عبدیان: به استقلال نیامدم که از جیبم خرج کنم/انتقادم از وزارت ورزش به خاطر انتخاب‌ها بود

عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: در این سالها به اعضای اقتصادی هیات مدیره، به چشم عابر بانک نگاه می‌ کردند، من نیامده‌ام که از جیب خرج کنم بلکه آمده‌ام که از برند استقلال درآمدزایی کنم.

به گزارش مشرق، مهدی عبدیان در خصوص انتخابش به عنوان هیات مدیره باشگاه استقلال و مشکلاتی که این باشگاه طی سال های اخیر داشته، صحبت‌های زیر را انجام داد.

* فرقی ندارد در چه زمینه‌ای به استقلال کمک کنم

وی در خصوص اینکه آیا قرار است به عنوان اقتصادی کارش را در استقلال انجام بدهد یا خیر اظهار داشت: من آمده‌ام که کمک کنم، وقتی انتخاب شدم یعنی می‌خواهم کمک کنم و فرقی ندارد در چه زمینه‌ای این کمک انجام شود.

* از کودکی استقلالی بودم

عبدیان با اشاره به اینکه از بچگی استقلالی بوده عنوان کرد: می‌دانم این تیم چه مشکلاتی دارد. از زمان آقای افتخاری پیشنهاد حضور در هیات مدیره را داشتم ولی چون شرایط مناسب نبود قبول نکردم.زمانی که سعادتمند مدیرعامل  شد چند جلسه با او برگزار کردم. او نگاه مثبتی دارد و آمده صادقانه برای باشگاه کار کند. من هم وقتی دیدم شرایط خوب است و صداقت را در رفتار مدیرعامل باشگاه دیدم این مسئولیت را پذیرفتم. پیش از این هم نه سعادتمند را می‌شناختم و نه ارتباطی با او داشتم.

* حرفم در مورد پرداخت بدهی‌ها توسط وزارت بی دلیل نبود

عضو جدید هیات مدیره باشگاه آبی پوشان در خصوص اینکه همین چند ماه پیش مصاحبه‌ای از وی منتشر شده که بدهی‌های باشگاه را باید وزیر ورزش پرداخت کند و آیا او چنین مصاحبه‌ای انجام داده یا خیر گفت: بله این مصاحبه را من انجام دادم و بدون دلیل حرف نزدم و انتقاد نکردم. وقتی من در مجموعه‌ای نیرویی استخدام می‌کنم و بعد از مدتی او نمی‌تواند خوب عمل کند یا بدهی ایجاد می‌کند و ... باید در قبال آن پاسخگو باشم. وقتی یک هیات مدیره سر کار می‌آید با یک دیدی وارد کار می‌شود.

*عضو هیات مدیره باید کمک کند بدهی‌ها کم شود نه زیاد

وی یادآور شد: وقتی الان مسئولیت حضور در هیات مدیره را قبول کردم به هر حال مشکلات این باشگاه را می‌دانم. الان بیشتر مردم مشکلات را می‌دانند و طبیعی است منِ عضو هیات مدیره هم به آنها آگاه باشم. باید بدانم که استقلال به چه افرادی بدهکار است، هزینه‌های جاری باشگاه چقدر است، چه میزان پول به بازیکنان پرداخت شده و ... نظر من آن زمان این بود که وقتی یک فردی سر کار می‌آید حداقل از بدهی‌های گذشته یک مقدار کم شود نه فقط بدهی روی بدهی‌ها اضافه شود.

*عضو هیات مدیره یعنی فقط چند برگه امضا کند؟

عبدیان در خصوص اینکه آیا انتقاد وی به وزیر ورزش بوده یا فرد دیگری عنوان کرد: نظرم فرد نیست، اول باید جایگاه اعضای هیات مدیره مشخص شود. مثلا باید مشکلات باشگاه بررسی و سپس بر مبنای آن نیرو انتخاب شود.آیا هیات مدیره باید فقط چند برگه امضا کند؟ قانون می‌گوید هیات مدیره باید سیاستگذار باشد. باشگاه‌های ما با شرایطی که حق پخش و کپی رایت ندارند و بودجه‌هایشان را سخت دریافت می‌کنند ابتدا باید درآمدهای خود را مشخص کنند. این نظر شخصی من در آن مصاحبه بود. گفتم که استقلال 5 عضو هیات مدیره اقتصادی می‌خواهد که درآمد کسب کنند. هیات مدیره باید توان این را داشته باشد که اگر روزی باشگاه دچار مشکل شد از جیب خود خرج کند و مدتی بعد آن پول را دریافت کند.

* خیلی از مدیران سابق استقلال الان در دادگاه‌ها پرونده دارند!

عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال تصریح کرد: شما خیلی مواقع دیدید باشگاه دچار مشکل جدی و فوری شده اما وعده پرداخت پول از اسپانسر یا کارگزار  مربوط به 2 ماه بعد بوده، طبیعتا در آن فرصت 2 ماهه عضو هیات مدیره باید به باشگاه کمک کند.خیلی مواقع این مشکل به وجود آمده اما چون باشگاه پول نداشته مجبور شدند کارهایی انجام بدهند که عواقبش گریبان باشگاه را گرفته و حتی خود مدیران هم بعدها دچار مشکلاتی شده‌اند.خیلی از مدیران سابق استقلال الان پرونده دارند! آنها امضا کرده‌اند یا مثلا در شرایطی که با یک اسپانسر قرارداد داشتند با یک حامی مالی دیگر قرارداد بسته‌اند تا مشکل را حل کنند اما بعدا با شکایت مواجه شدند و اکنون گرفتار شده‌اند.

*به شیوه انتخاب‌ها توسط وزارت ورزش ایراد داشتم 

وی خاطرنشان کرد: حرفم در آن مصاحبه این بود که افرادی در هیات مدیره باید خلا مالی را در موارد بحرانی پر کنند تا باشگاه دچار مشکل نشود. اصلا نظری روی اینکه یک نفر بیاید و مرتب برای باشگاه خرج کند ندارم. این باشگاه آنقدر قدمت و هوادار دارد که مطمئنا می‌تواند هزینه‌های خودش را در بیاورد ولی متاسفانه روی این موضوع کار نشده است. نمی‌خواهم کسی را متهم کنم که بگویم قبلی‌ها کم‌کاری کرده‌اند چون هر کسی یک روز در این باشگاه بوده زحمت کشیده ولی مشکل من انتخاب افراد است. انتخاب باید طوری صورت می‌گرفت که این مشکلات را پوشش می‌داد. نه به این وزارت ورزش بلکه حتی زمانی که سازمان تربیت بدنی بوده به انتخاباتش ایراد می‌گیرم.

*دولت و وزارت باید بر اساس مشکلات برای استقلال نیرو انتخاب کنند

عبدیان تاکید کرد: وزارت یا سازمان تربیت بدنی باید در مورد انتخاب‌ها بر اساس نیاز باشگاه اقدام می‌کردند،درست مثل یک سرمربی که وقتی مسئولیت تیمی را قبول می‌کند ابتدا بررسی می‌کند که در کدام پست‌ها نیاز به بازیکن دارد. دولت و وزارت ورزش هم به عنوان مالک این باشگاه باید ببینند استقلال به چه چیزی نیاز دارد. آنها باید بر مبنای مشکلات افراد را انتخاب کند و به آنها مسئولیت بدهد.

*آقایان سلطانی‌فر و علی‌نژاد قول دادند مشکلات حل شود

وی در پاسخ به این سوال که آیا با قبول مسئولیت حضور در هیات مدیره، مشکلاتی که چند ماه پیش باعث شده وی چنین پستی را قبول نکند برطرف شده عنوان کرد: طی صحبتی که با وزیر ورزش و جوانان داشتم قرار شده که این اتفاق رخ بدهد. یکی از دلایلی که حضور در هیات مدیره را قبول کردم این بود که مسئولان وعده کردند تا مشکلات حل شود. یک نشست با آقای علی‌نژاد و یک جلسه هم با آقای سعادتمند داشتم. هیچ قولی هم ندادم و نگفتم قرار است فلان عدد را به استقلال کمک کنم. من به استقلال آمدم که از توان اقتصادی‌ام استفاده کنم. با توانایی که از خودم سراغ دارم و وعده‌ای که در مورد بر طرف شدن مشکلات داده شده مسئولیت را قبول کردم تا استقلال شرایط بهتری پیدا کند.

*به استقلال نیامدم که از جیبم خرج کنم

عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه در این سال‌ها به اعضای اقتصادی هیات مدیره به چشم « عابر بانک» نگاه می‌کنند گفت: دقیقا همینطور است. من به استقلال آمدم تا از اسم این باشگاه درآمد کسب کنم نه اینکه از جیبم خرج کنم. هر فردی هم قرار باشد به استقلال بیاید و از جیبش خرج کند تا یک جایی این کار را انجام می‌دهد. متاسفانه در این سال‌ها اتفاقاتی رخ داده که افراد اقتصادی که به این باشگاه کمک می‌کردند همه کنار کشیدند، چرا؟ چون تا گیر افتادند سراغ آن فرد رفته و از او پول طلب کردند. آن مدیران نرفتند که درآمد کسب کنند.این را هم بگویم که من از فرد خاصی اسم نمی‌برم و قصدم توهین به فرد نیست. متاسفانه در این زمینه‌ها سیاسی بازی شده است.

* کاری کردند افراد اقتصادی که به استقلال کمک می‌کردند فرار کنند!

وی خاطرنشان کرد: در این سال‌ها افراد متخصص و اقتصادی در این سال‌ها وارد هیات مدیره شده‌اند اما فرار کردند، چرا باید این اتفاق رخ بدهد؟ مثلا اگر یک فرد اقتصادی به هیات مدیره آمده، یک فرد دیگر را کنار او گذاشتند که زحمات آن مدیر اقتصادی خنثی شده است! توازن در آنجا برقرار نشده است. مثلا در هیات مدیره 5 نفر حضور دارند 2 نفر کار می‌کنند و 3 نفر خنثی هستند. این اشکال نباید وجود داشته باشد، نظرم در آن مصاحبه هم این بود که 5 نفر با یک توان اقتصادی مشخص در هیات مدیره باشند و یک مدیرعامل ورزشی که توانایی مدیریت هم داشته باشد در کنار آنها حضور داشته باشد درست مثل آقای سعادتمند.او از بدنه وزارت ورزش است، استقلالی بوده و در والیبال هم حضور داشته است. چنین فردی شگردهایی را بلد است و اگر این مجموعه کنار هم قرار بگیرند قطعا موفق خواهد شد.

* به خاطر دل خودم برای پرداخت طلب دیاباته به باشگاه کمک کردم

عبدیان  در خصوص اینکه ظاهرا در مورد پرداخت مطالبات دیاباته به باشگاه کمک کرده است اظهار داشت: من دروغگو نیستم چون معتقدم اگر در کار خودم موفق شده‌ام و به برنامه‌هایم رسیده ام 2 دلیل عمده دارد. اول اینکه صداقت داشتم و دوم اینکه روی کارم تعهد داشتم. یعنی اگر قول دادم به آن عمل کردم. اگر در آن زمان هم کمک کردم به عنوان یک هوادار برای دل خودم این کار را کردم. اگر نیاز بود همان زمان این موضوع را رسانه‌ای می‌کردم که این کار درست نبود.وقتی هم عضویتی در هیات مدیره را قبول کردم خواسته ای نداشتم که مثلا من را بیاورید فلان کار را انجام می‌دهم. آقایان سلطانی‌فر، علی‌نژاد و سعادتمند هم شاهد هستند که هیچ قولی ندادم و فقط با دعوت مدیرعامل باشگاه به هیات مدیره آمدم. پیش از این هم هر کاری از دستم بر آمده برای تیمی که دوست داشتم انجام داده‌ام و برای دل خودم این کار را کردم.

* آرزویم این است که هوادار استقلال مثل هوادار بارسا و رئال عمل کند

عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که دیدگاهش در مورد فرهاد مجیدی گفت: به عنوان یک هوادار استقلال در هر شرایطی، هر فردی سرمربی، بازیکن و مدیرعامل باشد مورد حمایت من است. وظیفه‌ام این است که حمایت کنم، البته من از فرد نه بلکه از استقلال حمایت می‌کنم. آرزوی من همیشه برای استقلال این بوده طرفداران این تیم وقتی حتی تیمشان می‌بازد ایستاده تیمشان را تشویق کنند، درست مثل بارسا و رئال. تمام آرزویم این است کاری کنم که این اتفاق برای تیم محبوبم بیفتد، البته به اندازه خودم نه اینکه شما فکر کنید من همه کاره باشگاه هستم. من به آقای سعادتمند هم گفتم اگر روزی حس کردید من به کار شما نمی‌آیم همان روز بگویید بلافاصله می‌روم.چون افتخارم هوادار بودن است.

* نباید روزهایی که مجیدی دل هوادار را شاد کرده فراموش کنیم

وی خاطرنشان کرد: وظیفه من حمایت از استقلال است، حتی برای یک بازی حتی برای یک ساعت. مجیدی کم زحمت برای استقلال نکشیده و روزهای خوبی را برای این هوادار رقم زده، او 2 قهرمانی با این تیم دارد، دربی های حساس را برای استقلال در آورده و ما نباید آن روزها را فراموش کنیم. قدرشناس کسی است که در همه روزها کنار استقلال باشد نه فقط در خوشی‌ها. همیشه در روزهای بد استقلال کنار این تیم بوده‌ام. شما وقتی مشکل داشته باشید افراد کنار دستتان نیستند ولی موفقیت که می‌رسد همه از شما حمایت می‌کنند. نظر شخصی من این است که هوادار اگر این تیم را دوست دارد حتما پشت «استقلال» باشند نه پشت اسم‌ها.

*هواداران یکبار برای همیشه از مدیرعامل حمایت کنند تا مشکلات تمام شود

عبدیان ادامه داد: خیلی مواقع مدیران باشگاه به خاطر فشار هواداران خیلی از تصمیمات را گرفتند. این فشار درست نیست.بعضا شاهد بی احترامی هم هستیم ولی من می‌خواهم برای یکبار از سعادمند حمایت کنیم. باید از او حمایت کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرد. در زمان آقای فتحی هواداران در مورد  تیام و جباروف آنقدر فشار آوردند که این بازیکنان بمانند اما آنها به هر دلیل رفتند. بعد از آن باز هم فشارها ادامه داشت تا جایی که الحاجی گرو و نویمایر را آوردند اما دیدید این نفرات فقط بار مالی داشتند. دقیقا مدیرعامل استقلال به خاطر فشار هوادار این بازیکنان را جذب کرد. حرف من این است یک بار هم به سعادتمند اعتماد کند و فشار وارد نکند.

* وقت آن است همه متحد در استقلال کار کنند

وی تاکید کرد: یک زمان استقلال دغدغه زمین تمرین و استخر و ... این مسائل را داشت ولی در همین مدت کوتاه سعادتمند این کارها را انجام داد. اگر یادتان باشد در سالهای قبل مربیان می‌گفتند مشکل زمین تمرین داریم و حتی قبل از عید آقای مجیدی مشکل زمین داشت و تمرینات را تعطیل کرد اما حالا این امکانات آماده شده است. حالا وقت آن است که یک مجموعه متحد در کنار هم کار کنند. هر فردی به نوبه خودش باید این کار را انجام بدهد.نقش ها شاید کوچک به نظر بیایند ولی اگر آنها را در کنار هم قرار بدهید یک هدف بزرگ می شود. خواهش من این است یک بار برای همیشه کمک کنند تا این تیم موفق شود. وقتی اسم استقلال مطرح می‌شود از این تیم باید حمایت شود.

*در مورد مسائل جاری باشگاه مصاحبه‌ای از من نمی‌بینید

عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه مدعی شده بود امسال این باشگاه خصوصی نمی‌شود گفت: این صحبت را من انجام ندادم. در آن مصاحبه‌ که در سال جدید یا اواخر سال گذشته بود اصلا در مورد خصوصی سازی صحبت نکردم. من فقط یک مصاحبه کردم و آن را هم کاملا به یاد دارم. الان هم می‌گویم هیات مدیره بارسا و رئال اصلا مصاحبه نمی‌کنند و من هم حرفی نخواهم زد. این مصاحبه من هم به دلیل ورودم به مجموعه باشگاه است. شما مطمئن باشید من در کار کسی دخالت نمی‌کنم و مدیرعامل خودش باید سخنگوی باشگاه باشد.مطمئنا در خصوص مسائل باشگاه قطعا از من مصاحبه نمی بینید، مگر در مورد مباحث اقتصادی.

* هدفم از حضور در استقلال کمک برای کسب ستاره سوم است

وی تاکید کرد: مثلا اعتقاد دارم استقلال نباید از هوادار پول بگیرد. چرا استقلال باید از آنها پولی دریافت کند. ما می‌توانیم برای هوادار راه را تسهیل کنیم. مثلا برای آنها از اسپانسرهایمان شرایط ویژه فراهم کنیم. مثلا اگر با یک برند سازنده تلویزیون قرارداد داریم از آنها برای هوادار امکانات با تسهیلات آسان بگیریم.خوشبختانه در کار شخصی‌ام 2 بار به عنوان صادر کننده ملی برتر انتخاب شده‌ام و هدفم از حضور در این باشگاه این است که کمک کنم تا این تیم ستاره سومش را بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس