محمد علی الحوثی نمایه

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن از ائتلاف سعودی خواست تا «به جای وصله پینه کردن راه‌حل‌ها، برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع برای حل بحران یمن اقدام کند».

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه انصارالله، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که تیمی برای حفاظت و نگهداری اولیه نفتکش فرسوده «صافر» در سواحل یمن اعزام شده است.

وی تاکید کرد که صنعاء اگر چه همه تجهیزات و امکانات لازم برای تعمیر «صافر» را در اختیار نداشت، اما هر آنچه را که در توان داشت برای حفاظت از این نفتکش به کار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پنج سال نبرد در قلب یمن؛ پایانی تراژیک برای ریاض

الحوثی در ادامه از تیم اعزامی و دستگاه‌های ذی ربط که در این رابطه مسئولانه عمل کردند، تقدیر و تشکر کرد و ائتلاف سعودی را مسئول وقوع هر گونه حادثه و عواقب انسانی و زیست محیطی ناشی از نشت این نفتکش دانست.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: ما مجددا از ائتلاف متجاوز به یمن می‎خواهیم که به جای وصله پینه کردن راه‌حل‌ها، برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع اقدام کند.

نفتکش صافر که حامل بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مارب است، از مارس ۲۰۱۵ از کار افتاده و در بندر «رأس عیسی» در الحدیده پهلو گرفته است.

کارشناسان هشدار داد که نفتکش فرسوده صافر ممکن است روبروی سواحل یمن منفجر شود؛ مسئله‌ای که ممکن است به بزرگ‌ترین نشت نفتی در جهان تبدیل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس