تئاتر نمایه

حسین مسافرآستانه درحالی دبیر سی و نهمین دوره جشنواره تئاتر فجر شد که این جشنواره در دوره‌های اخیر به طور آشکار، رو به انحطاط رفته و اکنون از دبیر جدید، انتظار آواربرداری و اصلاح این جشنواره می‌رود.

به گزارش مشرق، روز گذشته با حکم سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری سی و نهمین دوره جشنواره تئاتر فجر منصوب شدند.

براساس این گزارش، معاون هنری وزیر ارشاد در احکام جداگانه‌ای، حسین مسافر آستانه را به عنوان دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر و هوشنگ توکلی، ایرج راد، مریم معترف، حسین مسافرآستانه، قادر آشنا (مدیرکل هنرهای نمایشی) و برزین ضرغامی (مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران) را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرده است. با توجه به مسیر رو به انحطاط جشنواره تئاتر فجر در دوره‌های اخیر، دبیر و اعضای جدید شورای سیاستگذاری این جشنواره، مسئولیت بسیار مهمی در اصلاح روند برگزاری این جشنواره دارند.

بیشتر بخوانید:

بگویید چقدر گرفته‌اید بعد ادعای مردمی بودن کنید!

جشنواره تئاتر فجر در دو،سه دوره اخیرش، نه تنها یادآور نامش به عنوان یکی از جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نبود، بلکه به محلی برای خودنمایی افرادی دارای زاویه و کینه با انقلاب اسلامی و اجرای نمایش‌هایی اغلب بی‌نسبت یا در تضاد با مفاهیم مرتبط با این تحول بزرگ تاریخی بود. به همین دلایل نیز مسافر آستانه که سوابق زیادی در حوزه نمایش‌های دینی و دفاع مقدسی دارد، این توقع را در بین دلسوزان فرهنگ و هنر انقلاب ایجاد کرده که مانع از تکرار اتفاقات ناگوار جشنواره تئاتر فجر شود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    یعنی محور عبری عربی غربی با هالیوود و ترکیه و پول های سعودی نمی تونستن فرهنگ ایران رو اینجوری به بی راهه ببرن که سینمای ما با سلبریتی های عشق آمریکا تو 10 سال اخیر بردن..
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    تمام خاءنیننی که در دهه ی فجر طاقچه بالا گذاشتن وگفتن ماشرکت نمی کنیم ..مسعود کیمیایی وشهرام ناظری وامثالهم را ممنوع الفعالیت کنید اینا ضد انقلاب هایی بیش تر نیستند که از دشمن خارج نشین اطاعت کردندوبیش تر مشهور شدند وصداشون را در تمامی رسانه هاپخش میکنند بجای تنبیه- همون نفوذی های ضدانقلاب صداوسیما-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس