کد خبر 1090221
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
ان بی سی نیوز | توییت جنجالی ترامپ که برای کاخ سفید دردسرساز شد

بنا بر گفته دو تن از مقام‌های کاخ سفید، یک ویدئوی جنجالی که در توییتر ترامپ بازنشر داده شده بود، به دلیل حضور ترامپ در زمین گلف و خاموش بودن تلفن همراهش به مدت سه ساعت در این صفحه باقی ماند و برای کاخ سفید دردسرساز شد.

به گزارش مشرق، اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بازنشر ویدئویی که در آن یکی از طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا در فلوریدا در پیامی نژادپرستانه فریاد می‌زند: «قدرت سفیدپوستان»، به یک معضل جدی در کاخ سفید تبدیل شد.

دو تن از مقام‌های کاخ سفید که خواستند نامشان فاش نشود به شبکه «ان بی سی نیوز» اعلام کردند که این ویدئو جنجالی برای سه ساعت در صفحه توییتر ترامپ باقی مانده بود زیرا کارکنان کاخ سفید به واسطه آنکه ترامپ در زمین گلف خود در ویرجینیا بوده و تلفن همراهش را خاموش کرده بود، نتوانسته بودند به او دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

صدها مقام دولت جورج بوش از بایدن حمایت می‌کنند

ان بی سی همچنین گزارش کرد که مشاوران ترامپ نیز موفق نشده بودند با «دن اسکاوینو» معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید برای حذف این پُست ارتباط برقرار کنند.

طبق گزارش شبکه «بی بی سی»، در این توییت، فیلمی منتشر شده بود که صحنه تقابل لفظی تعدادی از هواداران و مخالفان دونالد ترامپ در یک مجمتع بازنشستگان در ایالت فلوریدا را نشان می دهد و فردی که هوادار دونالد ترامپ است در آن فریاد می زند:‌ «قدرت سفیدپوستان»

در این ویدئو، یکی از طرفداران ترامپ در پاسخ به کسانی که او را نژادپرست می‌خواندند، با مشت گره کرده پاسخ داد: «قدرت سفیدپوستان»

در این توییت که در نهایت حذف شد، ترامپ با قدردانی از معترضان که در این نوار ویدئویی نمایش داده شده بودند، گفت: «ممنون مردم بزرگ ویلجز»

«تیم اسکات» سناتور سیاهپوست جمهوری‌خواه، این شعار را توهین آمیز توصیف کرده بود و بازنشر این فیلم توسط ترامپ را غیرقابل دفاع توصیف کرده بود و خواستار حذف آن شده بود.

در پی تشدید انتقادات از این اقدام ترام، «کیلی مک ا نانی» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه هفته جاری به شبکه «فاکس اند فرندز» گفت: «رئیس‌جمهور آن عبارت را در بخشی از ویدئو نشنیده بود و وقتی به وی گفته شد که چنین عبارتی در آن وجود دارد، توییت را حذف کرد».

«جود دیر» سخنگوی کاخ سفید نیز در توجیه این اقدام ترامپ تصریح کرد که وی این عبارت را نشنیده است.

«جو بایدن» رقیب انتخاباتی ترامپ نیز از این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در بازنشر یک ویدئو نژادپرستانه به شدت انتقاد کرد و گفت: «ما در نبرد برای اتحاد یک ملت هستیم و این رئیس‌جمهور از گروهی جانبداری می‌کند. امروز رئیس‌جمهور ویدئویی را از افرادی به اشتراک گذاشت که فریاد می‌زدند: "قدرت سفیدپوستان" و گفت که آنها "عالی" هستند. درست شبیه کاری که بعد از شارلوتسویل کرد.».

این اولین باری نیست که ترامپ به انتشار مطالبی نژادپرستانه در شبکه‌های اجتماعی متهم می‌شود و پیش از این نیز در واکنش به اعتراضات سراسری در پی قتل «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاهپوست به دست افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا»، در پیامی در صفحه توییتر خود ضمن دفاع از خشونت پلیس علیه معترضان نوشت: «وقتی غارتگری آغاز می‌شود، تیراندازی هم از پی آن می‌آید».

طبق جدیدترین نظرسنجی‌های صورت گرفته، 60 درصد از مردم آمریکا از نوع واکنش ترامپ به اعتراضات سراسری اخیر در این کشور ناراضی هستند و نیمی از آنها نیز تأکید کرده‌اند که ترامپ درک درستی از نگرانی معترضان در خصوص مسئله نژادپرستی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    5 0
    واقعا فقط از همچین احمقی بر میاد که بره رو دست چند تا جهود و خر بشه و دستور ترور سردار شهید رو بده. ولی زتدگی آینده ی سگی خواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس