اقبالی: مجیدی را مانند پروین و دهداری خراب می‌کنند / فوتبال ایران باید 15 سال تعطیل شود

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: فوتبال ایران باید 15 سال تعطیل شود و ثروتی که بیهوده در آن از بین می‌رود را خرج تیم‌های پایه کنند تا مانند ژاپن شویم.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی در مورد شروع مسابقات لیگ برتر پس از صدروز تعطیلی اظهار داشت: پیش از شیوع کرونا شرایط و کیفیت فوتبال ما بد نبود اما بعد از این ماجرا و گذشت حدود 4ماه، متاسفانه مسابقات برگزار شد که نباید این اتفاق می‌افتاد. جزو کسانی بودم که از اول موافق آغاز مسابقات لیگ نبودم. به دلیل مشکلاتی که الان در ایران وجود دارد مسابقات نباید شروع می‌شدند چراکه می‌بینیم شیوع کرونا روز به روز بیشتر می‌شود.

بازیکنان آماده بازی نیستند

اقبالی تصریح کرد: فوتبال یک کار جمعی است و ما چون بستر لازم را مهیا نکرده‌ایم این مشکلات شدت پیدا می‌کنند. تیم‌ها برای برگزاری مسابقات آمادگی لازم را ندارند، بازیکنان بایدحداقل 6 هفته تمرین می‌کردند تا بتوانیم بازی‌ها را شروع کنیم اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و می‌بینیم بازیکنان دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. در تیم استقلال 7-8 بازیکن مصدوم شدند و در پرسپولیس هم 2-3 بازیکن دچار مصدومیت شدند که نشان می‌دهد بازیکنان آمادگی لازم را ندارند. بازی‌های استقلال و پرسپولیس نشان داد این فوتبالی نیست که ما به دنبالش هستیم. متاسفانه تیم‌های بزرگ ما از نظر تاکتیک، مهارت‌های فردی، برنامه و استراتژی‌ درون زمین مشکل دارند چه برسد به تیم‌های پایین‌تر.

منافع آقایان باعث شروع مسابقات شد

مدرس فوتبال ایران اضافه کرد: بعد از 3-4 ماه بازی نکردن و عدم آمادگی بدنی و روانی که همه بازیکنان به خاطر احتمال ابتلا به کرونا وحشت دارند و آماده نیستند. در زمین هم می‌بینیم که آمادگی ذهنی لازم را ندارند. پرخاشگری و درگیری در فوتبال ما بیشتر شده است و سرمربیان هم از آرامش لازم برخوردار نیستند. به عنوان مثال فرهاد مجیدی را دیدیم مقابل فولاد آن رفتار را از خودش نشان داد. این مسائل حاصل جریاناتی است که وجود داشت و الان هم شدت پیدا کرده است. از این وضعیت راضی نیستم. منافع برخی از آقایان باعث شده الان مسابقات شروع شود. علیرغم اینکه بسیاری از تیم‌ها آمادگی و قصد شرکت در مسابقات را نداشتند اما به اجبار با پیروی از پروتکل‌های بهداشتی وارد مسابقات شدند.

بیشتر بخوانید:

بازیکنان استقلال به خودشان هم رحم نمی‌کنند/ مجیدی چیزی برای گفتن ندارد و فقط کنار زمین فریاد می کشد!

وی در مورد اینکه بسیاری از ورزشگاه‌های ایران هم شرایط برگزاری مسابقات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارند، اظهار داشت: ‌ما واقعاً در خیلی از زمینه‌ها آمادگی نداریم ولی می‌گوییم آماده هستیم. ممکن است در هفته اول تا حدودی پروتکل‌ها را رعایت کنیم ولی مطمئنا در هفته‌های بعد اینطور نخواهد بود. در بازی‌ها دیدیدم که داخل و بیرون زمین در رابطه با این موضوع مشکلات عدیده‌ای وجود داشت. دلی برای این بچه‌ها نمی‌سوزد. فرزندان این آب و خاک خانواده دارند اما به این مسائل توجه نمی‌شود.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: برخی آقایان به خاطر اینکه اسپانسرها پول پرداخت کنند و به خاطر منافعی که دارند مسابقات را برگزار می‌کنند. این اوضاع حتماً در لیگ یک یا لیگ دسته دو بدتر می‌شود فقط به خاطر مدیران شرایط خاص خودشان را در نظر می‌گیرند.

ممکن است بازیکن ناقل شود اما کسی توجه نمی‌کند

اقبالی با اشاره به مشکلات مالی باشگاه‌ها، گفت: خیلی از باشگاه‌ها وضعیت مالی خوبی ندارند. بازیکنان با شرایط بد و نامطلوب با اتوبوس و هواپیما سفر می‌کنند. در هتل‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و ممکن است بازیکنی ناقل شود و این را به خانواده‌اش منتقل کند، اما آقایان به این مسائل توجهی ندارند. متأسفانه منافع فردی و گروهی برخی آقایان است که باعث می‌شود شاهد برگزاری مسابقات در این شرایط نامناسب باشیم.

فقط بازی می‌کنیم و این فوتبال نیست

وی در مورد کیفیت فنی تیم‌ها در آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر، عنوان کرد: دو بازی استقلال را دیدم، واقعا چیزی برای گفتن ندارد. در فوتبال ما نه مسائل تکنیکی وجود دارد نه تاکتیکی، فقط بازی می‌کنیم. این فوتبال نیست. وقتی یک سرمربی جوان را بالای سر یک تیم با این همه قدمت و حمایت مردمی می‌گذارند که حتی نمی‌تواند خودش را به خاطر خواسته‌های شخصی‌اش کنترل کند، درگیری ایجاد می‌کند و قوانین را زیرپا می‌گذارد. این اتفاق حتی برای مجید جلالی با آن همه تجربه‌اش می‌افتد و همینطور در مورد سایر مربیان. این فوتبال مملو از پرخاشگری و دخالت‌های بی‌مورد است. سازمان و تشکیلات ورزش و فوتبال ما واقعاً دچار بحران شده و بیمار است که متاسفانه روز به روز هم بدتر می‌شود. 

ذوب‌آهن با آن تشکیلات مربی امتحان پس داده آورد

مدرس ایرانی AFC در تشریح مشکلات فوتبال کشورمان اظهار داشت: اگر می‌خواهیم این ورزش پیشرفت کند باید این مدیران کنار بروند و فوتبال را به دست ورزشی‌ها بسپارند، در غیر این صورت هزاران کارشناس و متخصص هم بیاوریم فایده‌ای ندارد. شما ببینید ذوب‌آهن یک مربی را آورده که امتحانش را پس داده و از نظر فنی و اخلاقی مشکلاتی داشته است. من خودم فقط 1200 مربی درجهA در این کشور تربیت کردم اما الان کجا هستند؟ مربیان جوان باید تجربه‌اندوزی کنند تا کم‌کم پخته شوند اما آن‌ها را کنار می‌گذاریم و به دنبال مربیان امتحان‌پس داده می‌رویم. باشگاه ذوب‌آهن با آن مدیریت و تشکیلات و انسجامی که دارد تصمیم می‌گیرد چنین کاری کند. 

اقبالی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم فوتبال پیشرفت کند یک بعد آن مربیان هستند. بالاخره باید روزی مربیان جوان را به کار بگیریم و به آنها زمان بدهیم.  همین مجید نامجومطلق از بچه‌های کلاس ما بود. باید به امثال او اجازه کار بدهیم نه اینکه با دو باخت و از ترس صدای مردم آنها را عوض کنیم. این مربیان باید دانش‌شان را بیشتر کنند و کم‌کم پخته شوند. اما امروز این مربی را برمی‌داریم و مربی دیگری را می‌گذاریم چون مدیر باشگاه می‌خواهد بماند. او زیر سایه مربی پنهان می‌شود و بعد به خاطر اینکه خودش را خراب نکند مربی را عوض می‌کند.

مجیدی خراب می‌شود همانطور که پروین و دهداری خراب شدند

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در اشاره به استفاده نامناسب از مریبان جوان، گفت: از روز اول در مورد فرهاد مجیدی گفتم این بچه را روی نیمکت استقلال نگذارید. او می‌سوزد و او را خراب می‌کنید. اجازه بدهید در تیم‌های پایه و یا لیگ‌های پایین‌تر کار کند. مربیان جوان باید در آنجا فعالیت کنند و به تدریج به رشد و پیشرفت برسند.

وی ادامه داد: از طرفی هم بعضی از آقایان سلبریتی و محبوب دل مردم دوست دارند سرمربی تیم‌های بزرگ شوند و ما به عنوان مدیر باشگاه برای اینکه مردم را راضی نگه داریم آن‌ها را می‌آوریم و مردم هم خیلی زود نظرشان عوض می‌شود. اگر فردا همین فرهاد مجیدی دو بازی دیگر نتیجه نگیرد به او حمله می‌کنند و خرابش می‌کنند. مگر این اتفاق برای علی پروین یا پرویز دهداری نیفتاد؟ وقتی چند بازی را باختند فریاد مردم بلند شد و بیرون‌شان کردند. مربیگری فوتبال شغل عجیب و غریبی است. به قول قدیمی‌ها باید ساکت‌تان را جلوی در بگذارید چون هر لحظه ممکن است بفرمایید بیرون!

فوتبال ما فقط زد و بند و حاشیه است

مدرس ایرانی AFC تصریح کرد:‌ باید تفکرمان را از نو بسازیم و از نو شروع کنیم. این فوتبال باید 15 سال تعطیل شود و سرمایه و ثروتی که بیهوده در آن از بین می‌رود را خرج تیم‌های پایه کنند. مدارس فوتبال را شکل بدهند و باشگاه‌ها را مجبور کنند که حتما آکادمی داشته باشند. به این ترتیب 10 الی 15 سال دیگر می‌توانیم تازه مانند ژاپن یا کره جنوبی شویم در غیر این صورت همین آش و همین کاسه است. 40 سال است در این فوتبال تدریس و مربیگری می‌کنم. به دنبال مال‌اندوزی نیستم. یک عمر در دانشگاه و فدراسیون معلمی کرده‌ام. الان مدرسان ما همه خانه‌نشین هستند. یک نسل جوان می‌آید، می‌سوزد و می‌رود و کمیته آموزش فدراسیون چه کار می‌کند؟ متأسفانه فوتبال ما فقط حاشیه و زدوبند است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس