جزئیات ثبت نام کنندگان طرح یارانه دستمزد/ فارغ التحصیلانی که متقاضی طرح یارانه دستمزد بودند+نمودار

مطابق آمارها برای طرح یارانه دستمزد حدود ۸ هزار و ۲۸۶ داوطلب ثبت نام کرده است و همچنین ۱هزار و ۴۹۷ نفر از کارفرمایان هم برای این طرح ثبت نام کرده که تعداد جذب شدگان شغل اولی مطابق آمار وزارت کار از زمان آغاز این طرح حدود ۷هزار و ۳ نفر است.

به گزارش مشرق، وزارت کار طرحی را دنبال می‌کند که به موجب آن به کارآفرینان و کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند 30درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال آنها کاهش یابد.

 طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است که هم اکنون در 9 استان کشور به اجرا درآمده است. در راستای حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال شیوه نامه پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید:

یارانه دستمزد، وجهی است که توسط دولت به موجب این شیوه‌نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر 35 سال به کارفرما پرداخت و منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمکهای مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به قوانین موجود، سرمایه‌گذاری دولتی جهت ایجاد اشتغال ممنوع بوده و بر این اساس سیاستهای اشتغالی که وزارت کار به منظور گشایش اشتغال دنبال می‌کند در جهت ارائه مشوق‌ها و تسهیل فرایندها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور است.

 اکنون  این طرح در استان های بوشهربا 10.2درصد بیکاری، خراسان جنوبی با 6درصد بیکاری، سیستان و بلوچستان با 11.3درصد بیکاری، کرمانشاه با 17.9درصد بیکاری،کردستان با 20درصد بیکاری،کهکیلویه و بویراحمد با 10درصد بیکاری،لرستان با 16.8درصد بیکاری، ایلام با 7.0 درصد بیکاری و چهارمحال بختیاری با 14.5 درصد بیکاری  اجرا میشود و مطابق آمارها برای طرح یارانه دستمزد حدود 8 هزار و 286 داوطلب ثبت نام کرده است و همچنین 1هزار و 497 نفر از کارفرمایان هم برای این طرح ثبت نام کرده اند که تعداد جذب شدگان شغل اولی مطابق آمار وزارت کار اززمان آغاز این طرح حدود 7هزار و 3 نفر است.

بحران بیکاری و اشتغال , اشتغال‌زایی , وزارت کار ,

بحران بیکاری و اشتغال , اشتغال‌زایی , وزارت کار ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس