سلفی ممنوع - در اردوی استقلال بعد از بازی سایپا چه گذشت؟

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: فرهاد مجیدی کارآیی لازم را ندارد و به جای ایجاد انگیزه و هیجان در تیم، فکر و ذکرش به مسایل حاشیه ای است. این بچه ها تمرینات آن‌چنانی نداشتند.

سرویس ورزش مشرق – دومین دیدار استقلال پس از تعطیلات لیگ برتر به دلیل کرونا هم بدون برد به پایان رسید تا این تیم از ۱۰ دیدار باقیمانده تا پایان لیگ نوزدهم و ۳۰ امتیاز موجود ۵ امتیازش را از دست داده باشد.

مسعود اقبالی مربی اسبق باشگاه استقلال و مدرس فوتبال در کنقدراسیون فوتبال آسیا در گفت و گو با مشرق، درباره دلایل کسب نتایج ضعیف تیم استقلال اظهار داشت: این استقلال تیمی نیست که مردم انتظار دارند. این تیم پس از تعطیلات هنوز در رخوت و بی خیالی بسر می برد و مشخص است که کسی با این تیم به شکل اصولی کار نکرده است. بازیکنان این تیم خالی از هیجان و انگیزه برای ادامه رقابت‌ها هستند. البته از طرفی نبود تماشاگران و عوامل بیرونی هم در کسب این نتایج دخیل هستند.

وی افزود: ضمن اینکه مربی این تیم کارآیی لازم را ندارد و به جای ایجاد انگیزه و هیجان در تیم، فکر و ذکرش به مسایل حاشیه ای است. این بچه ها تمرینات آنچنانی نداشتند. فوتبال ما برخاسته از فوتبالی پرخاشگرانه و درگیرانه است ولی بازیکنان استقلال خودشان به خودشان رحم نمی کنند و در جریان بازی به خودشان آسیب می زنند.

مدرس فوتبال ای اف سی اضافه کرد: علاوه بر این مسایل استقلال اصول فوتبال را هم مراعات نمی کند. اصل انتقال توپ از دفاع به حمله را نمی داند. سازمان دفاعی استقلال نظم ندارد و اشتباهات فردی در این تیم بیداد می کند. فوتبالی که استقلال بازی می کند نوعی فوتبال پینگ پنگی است که در اغلب اوقات می توان دریافت بازیکن از پاس دادن توپ هیچ هدفی را دنبال نمی کند و فقط بدنبال رفع تکلیف است.

اقبالی تأکید کرد: امروزه فوتبال به روش اقتصادی معنی پیدا می کند. دویدن بی امان و کار کردن با توپ باید بر پایه راه و روش تعیین شده باشد و بی دلیل دویدن به کار فوتبال امروز نمی آید. هر تیمی آرامش بیشتری داشته باشد و ساختار دفاعی دقیق تری داشته باشد موفق تر است. بازیکن باید الگوهای تهاجمی را تمرین کند تا بتواند رو به جلو بازی کند و پشت ۱۸ قدم بدون برنامه نایستد و نگاه کننده محض نباشد. دفاع کردن سریعتر و راحت تر به بازیکن آموخته می شود ولی اصول رو به جلو در فوتبال باید کار شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش مشرق که پس چرا همین بازیکنان در زمان استراماچونی بهترین فوتبال لیگ برتر ایران را ارائه می کردند توضیح داد: این بچه ها مربی را با مربی مقایسه می کنند و فرق را می بینند. فاصله استراماچونی با فرهاد مجیدی خیلی زیاد است. آن نظم و انضباطی که در کار استراماچونی بود را به یاد بیاورید. بازیکن مقایسه می کند و وقتی می بیند مربی اش دانش بالایی دارد از او حساب می برد و وقتی می بیند مربی چیزی برای یاد دادن به او ندارد او هم کار خودش را می کند.

وی خاطر نشان کرد: استقلال استراتژی و تاکتیک ندارد. مربی چیزی برای گفتن ندارد و فقط کنار زمین فریاد می کشد. آقای مربی وقتی شما چیزی به بازیکن یاد نداده ای حق نداری چیزی از او بخواهی. تعداد پاس به عقب های بازیکنان استقلال را بشمارید! اصلا پاس به عقب بی دلیل برای چیست؟ چون بازیکن ریز برنامه هایش را نمی داند و برنامه ای برای کارهایش ندارد.

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: متأسفانه مدیران ما برای حفظ جایگاه شان دنبال افراد مشهور و محبوب می روند و فکری به حال این روزهای تیم نمی کنند.

اقبالی در این باره که مجیدی تجربه لازم برای کار در یک تیم لیگ برتری را ندارد گفت: یحیی گل محمدی اگر امروز در پرسپولیس موفق است برای این است که سالها زحمت کشیده و مربیگری در لیگ یک و برتر را در چنته دارد. محمود فکری سالیان سال در لیگ دسته اول کار کرده و امروز در یک تیم میان جدولی مشغول است. بارها به شاگردانم در کلاس های مربیگری گفته ام با ۱۰ ساعت و ۲۰ ساعت کلاس مربیگری نمی توانید مربی شوید.

وی افزود: فرگوسن با آن دانش بالای فوتبالی اش تا سال آخری که کار می کرد روزی ۱۲ ساعت در اتاق کارش مشغول یادگیری بود. کی روش در ایران که بود روزانه ۱۲ تا ۱۴ ساعت در آکادمی فوتبال مشغول بود و کار می کرد. استقلال چنین مربی می خواهد که هم تجربه لازم را داشته باشد و هم حرفی برای یاد دادن به بازیکنان وگرنه تا مربی کاردانی برای استقلال انتخاب نشود نتایج همین یا بدتر از این خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    31 5
    آخه اینم تقصیر پرسپولیسه ؛)))
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      7 21
      تیمی که اول فصل کلا پوست اندازی کرده بازیکنای ستاره هم هر سال ازش فرار میکنن الانم 7 تا مصدوم داره بازیکنای حریفش هم مشت و لگد نثارشون میکنن تا اینا تکون میخورن اخراج میشن خیلی هم خوب نتیجه گرفته
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    34 2
    فرهاد با نقشه اومد استقلال. پیش خودش گفت بجای کسب تجربه از تیمهای کوچک، می توانم بعد از رفتن استرا، نتایج خوبشو تکرار کنم. ولی زهی خیال باطل.... گند زدی.... مگه مربی گری الکیه؟؟؟
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    18 3
    قرار نیست هر بازیکن بزرگی مربی بزرگی بشه....... فرهاد به درد مربی گری نمیخوره
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      22 4
      بازيكن بزرگ؟ آقاي گل..لژيونر.. مرد سال آسيا....
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      8 5
      ديگه پودر جك تري دي مصونيت پيدا كرده و جواب نميده
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    19 1
    فرهاد خودشو خراب کرد. فکر کرده مربی گری کشکه؟؟؟ مربی ای که استرس داشته باشه همش، فاتحه تیم رو باید خوند. با این 8 بازی باقیمانده، بعیده جز 6 تا بشه.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    19 5
    پودر جك تري ديتو عوض كن
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      4 8
      ازهمونهایی که سید بلال کچل خان استفاده میکنه آمار بدید
  • مهدی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    5 14
    من 30 ساله بازیای استقلال رو نگاه میکنم . بهترین بازیکن این 30 سال اخیر استقلال بلاشک مجیدی . حالا مجیدی چیزی نداره به بازیکنا یاد بده این الکی کارشناس که اصلا فوتبال بازی نکرده بلده . آخه اقبالی جون تو چه تیمی بازی کردی تا حالا بگو ما هم بدونیم
    • ناشناس IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      16 1
      شما سی سال است که بازی های استقلال را نگاه می کنی و به این نتیجه رسیدی که بهترین بازیکن سی سال اخیر مجیدی بود.؟ چقدر بی سلیقه؟! آخه مجیدی در استقلال چه‌ هنری نشان داد که به عنوان بهترین بازیکن استقلال می شناسی؟ آیا آقای گل یا پاس گل شد؟ مرد سال آسیا شد؟ لژیونر به یکی از تیم های معتبر جهان شد؟ در جام جهانی حضور داشت؟ از وجهه مردمی برخوردار است؟ از محبوبیت مردمی بر خوردار است؟ دارای فعالیت مردمی است؟ کدام یک از موارد بالا! جز این که در دربی گل زد که خیلی ها در دربی گل زدندند . اساسا وظیفه یک مهاجم گل زدن است این که از القابی همچون هفت مقدس یا محبوب برای ایشان استفاده می شود نشانه جهل و نادانی استفاده کنندگان از این القاب است. بهتر بود که از لقب هفت خبیث یا نامحبوب استفاده شود. آخه این هفت از کی مقدس شد که استفاده کنندگان از این شماره در استقلال چار نحسی آن شده اند بختیار رحمانی ها بیت سعید ها.. و............ به کجا چنین شتابان؟ کمی تعقل کنید و بعد سخن بگویید
  • حسن IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    6 3
    برای مجیدی زود بود به استقلال بیاد.مجیدی بازیکن خوب و محبوبی بود نباید بدون کسب تجربه مربیگری میومد استقلال.از قدیم گفتن تجربه از علم مهمتره ،مجیدی باید چندسال کمک مربی می شد. در مقایسه استراماچونی با مربیان ایرانی همین یک نکته را باید دونست که او برای هر جلسه تمرین ۴ ساعت وقت صرف برنامه ریزی تمرین هر شخص و تیم می کرد.
  • 66 IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    8 1
    مجیدی شانس آورد ک کرونا اومد و بازیها بدونه تماشاگره وگرنه تاحالا حیا کن و رها کن (فحش)شنیده بود
  • لنگ حقیر IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    2 8
    لنگی جماعت بره در خصوص لنگ نظر بده ،نمیخواد در در مورد سرورش نظر بده
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      6 2
      تو برو كيستو بكش برادر جان
  • سعید IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    7 1
    ضمن سلام.وقتی شما بی نظمی در نیمکت ،کنارزمین بودن خیلی ها، حرافی خیلی ها ،بازی بازیکنان برای خودشان رومیبینی متوجه میشی ازمربی حساب برده نمیشه.چون واقعا استقلال مربی بزرگ ازهرلحاظ میخاد،واقعا آقای مجیدی رزومه اش چیه؟؟
  • Pac IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    5 1
    ای بابا خسته شدیم از بس سریال های تکراری ، فیلم های تکراری ، قهرمانی پرسپولیس تکراری دیدیم
  • سعید IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    5 0
    شما سی سال بازی استقلالو دیدی باشه ولی شاید عقب ترازاین سی سال آقای روشن باشه(درجام جهانی گل زده) ،آقای اسکندریان باشه،آقای دانایی فرد باشه ودرهمین ۳۰سال با احترام به نظر شما من فکر می کنم آقای جباری بهتر ازاون بوده
  • رقیه IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    6 1
    مجیدی در کدوم تیم مربیگری کرده بود که مسولان بسیاراحمق استقلال اینکار رو کردند، البته قطعابادستور وزیرلنگی ورزش برای نابودی استقلال انجام گرفت، همونیکه استراماچونی رو ازایران فراری داد.
  • مهدی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    آقای مجیدی سراسر حاشیه هست و من ندیدیم یکبار درباره مسائل فنی یا تاکتیکی اظهار نظر کند اما حاشیه همیشه هست
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    فرهاد محیدی بد بازی از نامدیرانی که برای پوشش بی عرضگی خود حاضر به فدا کردن همه چیز حتی محبوبیت مجیدی هستند را خود.متاسفم مجیدی نباید وارد این بازی کثیف می شد.
  • ماریه IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 0
    من طرفدار تیم ملی هستم اصلا به یاد ندارم مجیدی در تیم ملی یا جام جهانی بازی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس