واشنگتن: ایران محور رایزنی‌های «برایان هوک» در امارات بود

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، سفر دو روزه نماینده ویژه این کشور در امور ایران به امارات با هدف رایزنی با مقام‌های این کشور درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انجام شد.

به گزارش مشرق، همزمان با شدت گرفتن تحرکات مقام‌های آمریکایی در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا نماینده ویژه این کشور در امور ایران با هدف رایزنی علیه ایران به امارات سفر کرد.

وزارت خارجه آمریکا درباره سفر دو روزه برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به امارات متحده عربی بیانیه صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

در این بیانیه با تاکید بر سفر ۲۷ و ۲۸ ژوئن (هفتم و هشتم تیرماه) هوک به امارات از دیدار و رایزنی‌های هوک با «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه و «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات خبر داد.

به روایت وزارت خارجه آمریکا، در این دیدارها درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل صحبت و رایزنی شد؛ تحریمی که قرار است ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهرماه) منقضی شود.

این وزارتخانه افزود: «هوک نماینده ویژه (آمریکا در امور ایران) مقام‌های اماراتی را در جریان تلاش‌های دیپلماتیک به منظور تمدید تحریم (تسلیحاتی ایران) قرار داد و آنها درباره خطر یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه در صورت تجدید نشدن این تحریم صحبت کردند».

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره رایزنی‌های ضد ایرانی این مقام واشنگتن در حالی مطرح شده که او در جریان این سفر در چند مصاحبه از لزوم تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران صحبت و لفاظی‌ها و اتهام‌زنی‌ها علیه ایران را تکرار کرد.

تشدید فشارهای واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که در مغایرت آشکار با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، با هشدارهای ایران مواجه شده است.

مقام‌های روسیه و چین هم ضمن اشاره بر خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و بی توجهی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، در رد مواضع واشنگتن درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران موضعگیری کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    شکرقهوه ای خورد
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 0
    تو رو خدا ترورش کنید
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 0
    آقا میگم داره هواپیماش ازین ورا رد میشه وقت اشتباه پدافنده ها، جهت یادآوری عرض کردم!!!!!
  • یاسر IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    خخخخخخخ مسخرست حالا که چین و روسیه بهشون اهمیتی نمی دن ببینید چقد ضعیفن که میرن از ملخ خورای پا برهنه ای مثل اماراتی ها کمک می خوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس