نام کتاب‌ها ارتباط مستقیمی با استقبال از آن ها دارد

قره داغی گفت: عنوان کتاب بسیار اهمیت دارد و موجبات توفیق کتاب در فروش و استقبال بیشتر می‌شود، در نتیجه در انتخاب نام شایسته برای کتاب کوشا باشید.

به گزارش مشرق، عبدالحمید قره‌داغی به عنوان مدیر عامل انتشارت سوره مهر در نوبت عصر نخستین روز از سی‌وهشتمین نشست سراسری رؤسای مراکز استانی حوزه هنری که هفتم تیرماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری کار خود را آغاز کرد، با ارائه گزارشی از آثار چاپ و منتشر شده سوره مهر از تولیدات استانی گفت: از ۲۹۰ عنوان کتاب چاپ اول سوره مهر در سال گذشته ۶۲ عنوان کتاب استانی است و ۲۱ اثر نیز از تولیدات استانی تجدید چاپ شده است. به این ترتیب میانگین هر استان دو کتاب چاپ اول در سال است. همچنین میانگین تیراژ استانی به ۱۱۰هزار عنوان کتاب در مجموع می‌رسد.

قره‌داغی در ادامه با تاکید بر اهمیت رعایت اصول حجم هر کتاب روی فروش و استقبال از آن و به ویژه ارزش سرمایه‌گذاری و صرف اقتصادی و تجاری آن گفت: کتاب‌های حجیم خیلی مورد استقبال مخاطب عموم قرار نمی‌گیرد. چرا که هم به لحاظ قیمتی برای مخاطب دشوار است و هم از حوصله آن خارج است. پس بهتر است آثاری که برای چاپ و انتشار به ما پیشنهاد می‌دهید از تعداد صفحات معقولی برخوردار باشد. به عنوان مثال بهترین تعداد صفحات هر اثر بین ۳۰۰ الی ۳۵۰ صفحه است.

مدیر عامل انتشارت سوره مهر همچنین با اشاره به نتیجه مثبت  نام‌گذاری مناسب برای کتاب‌های تولیدی گفت: عنوان کتاب بسیار اهمیت دارد و موجبات توفیق کتاب در فروش و استقبال بیشتر می‌شود، در نتیجه در انتخاب نام شایسته برای کتاب کوشا باشید. همچنین از انتخاب نام‌هایی که پیش از این مشابه معروفی دارد پرهیز کنید، چرا که از رشد و شکوفایی اثر تولیدی استان شما جلوگیری می‌کند.

قره‌داغی در ادامه ضمن تذکر به رؤسای مراکز استانی حوزه هنری برای نوع برخورد حرفه‌ای با ویرایش آثار ارسالی آنها از سوی سوره مهر گفت: خواهشمندم پس از ویراستاری ما و ارسال فایل نهایی برای شما جهت تایید نهایی از سوی نویسنده، لطفا در صورت مشاهده ایرادهای احتمالی از دست زدن به فایل ارسالی ما خودداری کنید و نکات مورد نظرتان را در یادداشتی جداگانه به ما برسانید.

وی دقت در اطلاعات نامه‌های درخواستی مراکز استانی به منظور پی‌گیری چاپ و انتشار آثار ارسالی خود هر استان را مهم دانست و گفت: مهمترین سندی که شما به ما در سوره مهر می‌دهید نامه‌ای است که برای پی‌گیری کتاب خود ارسال می‌کنید. نام کتاب، نیاز و یا عدم نیاز به ویرایش، وضعیت قرارداد شما با نویسنده را ذکر و ضمیمه آن کنید، تیراژ درخواستی خود را ذکر کنید و زیر ۳۰۰ نسخه درخواست نکنید چرا که برای ما کمتر از ۳۰۰ نسخه مقدور نیست.

مدیر عامل انتشارت سوره مهر همچنین در مورد کتاب‌های شعری که مراکز استانی برای انتشار ارسال می‌کنند گفت: کتاب اشعاری که برای ما ارسال می‌کنید باید تعداد شعر کافی داشته و از تعداد صفحات حداقل ۸۰ صفحه برخوردار باشد.

وی افزود: فرم اطلاعات کتاب‌های ارسال شده شما برای درخواست چاپ و انتشار دقیق تهیه شود تا مشکلی پیش نیاید. به عنوان مثال هنگامی که شما متن مورد نظر نویسنده برای پشت جلد کتاب را در فرم خالی می‌گذارید، ممکن است موجب خطای همکاران ما در انتشارت شود و بخشی از متن یک کتاب دیگری پشت جلد آن کتاب چاپ شود. به این ترتیب چند هزار نسخه از آن کتاب با مشکلی جبران ناپذیر روبرو می‌شود.

قره‌داغی در پایان با تاکید بر عدم عجله مراکز استانی در انتشار کتاب‌هایشان گفت: صبور باشید تا کتاب پخته‌تر شود و در بازار نشر اوضاع مناسبتری به لحاظ فروش داشته باشد.

گفتنی است، سی‌وهشتمین نشست سالانه رؤسای مراکز استان‌های حوزه هنری ۷ تا ۹ تیرماه به میزبانی حوزه هنری مرکز در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس