کد خبر 1088493
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
فنایی: رادوشویچ چیزی کمتر از بهترین گلرهای لیگ برتر ندارد/ هیچ صحبتی با نیازمند و دروازه‌بان‌های دیگر نداشتم

مربی دروازه‌بانان پرسپولیس گفت: قرار است در این 8، 9 بازی باقی مانده بیرانوند با ما باشد و خیال هواداران از این بابت راحت. امیدوارم او بعد از پایان رقابت‌ها با خاطره‌ای خوش از هواداران جدا شود.

به گزارش مشرق، بالاخره بعد از حدود چهار ماه تعطیلی فوتبال بار دیگر زنگ شروع مسابقات لیگ برتر به صدا درآمد و اهواز که این روزها در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد، میزبان استقلال بود تا حرف‌وحدیث‌ها درخصوص تعطیلی لیگ برتر موقتا به پایان رسیده و شور و هیجان به جمع فوتبالی‌ها برگردد. موضوعی که خیلی در این تک‌بازی برگزار شده به چشم می‌آمد، شرایط عصبی بازیکنان بود و شاید باید در ادامه رقابت‌های تیم‌ها بیشتر به این موضوع توجه کرده و بازیکنان خود را با آمادگی ذهنی بیشتری به میدان بفرستند.

حالا بعد از برگزاری بازی آبی‌های پایتخت خیلی‌ها منتظر تماشای جدال سرخ‌ها با پیکان در شهر قدس هستند تا ببینند بزرگ‌ترین مدعی برگزاری لیگ برتر چگونه خودش را برای مسابقات آماده کرده و آیا آنها فرم ایده‌آل‌تری نسبت به سایر تیم‌ها دارند یا وضعیت آنها هم نقدآمیز خواهد بود. به همین بهانه دقایقی با مربی دروازه‌بانان پرسپولیس همکلام شدیم. گفت‌وگو با داوود فنایی را در ادامه می‌خوانید.

از این 5، 6 هفته‌ای که از شروع تمرینات گذشته بگویید و اینکه چقدر بازیکنان شما توانسته‌اند خودشان را به شرایط مسابقه برسانند.

خب همانطور که گفتید ما پنجمین هفته تمرینات را هم بعد از تعطیلات 90روزه کرونایی پشت‌سر گذاشتیم و دراین مدت خیلی تلاش کردیم که با تمرینات منظم و ویژه و همچنین برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب بازیکنان را به فرم ایده‌آل بازگردانیم. البته این کار بسیار سخت بود و اگر همت بازیکنان نبود قطعا کار سختی را پیش‌رو داشتیم و خداراشکر که توانستیم از این مرحله عبور کرده و تیم را آماده رقابت‌ها کنیم. البته دراین بین حرف‌وحدیث‌ها و مخالفت‌ها با شروع مسابقات گاهی تمرکز بازیکنان را بر هم می‌زد اما مخالفان هیچ‌وقت به این موضوع فکر نکردند که این 90 روز خانه‌نشینی چه مشکلاتی را برای تیم‌ها و بازیکنان ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

گل‌محمدی: نمی‌دانم چه اتفاقی درباره بیرانوند می‌افتد/ شرایط هواپیماها نگرانم می‌کند

از مشکلات صحبت کردید، یکی از بزرگ‌ترین این مشکلات مصدومیت‌های شدیدی است که حتی در تیم شما هم اتفاق افتاد و انصاری برای ماه‌ها خانه‌نشین شد.

این مصدومیت‌ها مخصوص تیم ما یا تیم خاصی نبوده و تقریبا همه تیم‌ها با این مشکل دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و دلیلش هم برای همه روشن است. وقتی بازیکن حرفه‌ای سه‌ماه از تمرینات دور باشد و در قرنطینه به سر ببرد نتیجه‌اش همین می‌شود که درصد مصدومیت‌ها بالا می‌رود. حالا بعضی‌ها با همین اتفاق انتقاد می‌کنند که چرا تمرینات را شروع کرده‌اند، خب اگر به جای سه‌ماه قرنطینه 6 ماه طول می‌کشید که وضع بدتر از این می‌شد و هر چقدر دوری از شرایط مسابقه طولانی‌تر باشد، مشکلات بازیکنان هم بیشتر می‌شود.

البته منتقدان براین باورند که اگر لیگ شروع نمی‌شد و تیم‌ها محدودیت زمانی برای آماده‌سازی بازیکنان نداشتند مجبور نبودند که فشار بیش‌ازحد به بازیکنان بیاورند و با ریتم آهسته‌تری بازیکنان را مهیای رقابت‌ها می‌کردند.

تمام اینها حرف است. بازیکن هرچقدر بیشتر از مسابقه دور باشد احتمال مصدومیتش بیشتر می‌شود. این را هم بگویم که آقایان فوتبالیست بیش‌ازحد نازشان بالا رفته است! مگر مربی نمی‌داند بازیکنی که سه‌ماه از تمرین دور بوده را نباید با فشار ناگهانی مواجه کند؟ خود ما اصلا دو نوبت تمرین نگذاشتیم که به بازیکنان فشار نیاید اما در کل مصدومیت هم جزئی از ورزش است و طبیعی است که بازیکنی با آن مواجه شود و اینها دلیل نمی‌شود که ما لیگ را برگزار نکنیم.

از وضعیت دروازه‌بانان پرسپولیس بگویید که آیا آنها توانسته‌اند فرم ایده‌آل پیش از تعطیلات را حفظ کنند؟

خداراشکر که هم بیرانوند وضعیت مناسبی دارد و هم رادو توانسته خودش را به شرایط ایده‌آل برساند. تنها در شروع تمرینات با غیبت رادو مواجه بودیم که او هم خیلی زود به ما پیوست و توانسته‌ایم دراین مدت تمرینات خوبی را انجام داده و آماده رقابت‌ها شویم. آنها از لحاظ بدنی در فرم ایده‌آل قرار دارند و تنها باید بتوانند تمرکز خود را حفظ کنند تا بتوانند عملکرد درخشانی از خود بر جای بگذارند.

البته بیرانوند به خاطر شرایطی که با تیم بلژیکی داشته کمی تمرکزش برهم خورده است. این موضوع برای شما مشکل‌ساز نشده است؟

علیرضا چند ماه قبل با آنتورپ قراردادی بسته و حالا مسئولان دو باشگاه تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌اند تا این بازیکن در کمال آرامش کارش را پیش ببرد و لطمه‌ای به او وارد نشود. آن مرتبه هم که او نتوانست به بلژیک برود قرار بود که تنها برای تست پزشکی عازم شده و زود به تمرینات ما برگردد که خب به دلیل شرایط کرونایی موفق به انجام این کار نشد. حالا هم قرار است در این 8، 9 بازی باقی مانده بیرانوند با ما باشد و خیال هواداران از این بابت راحت. امیدوارم او بعد از پایان رقابت‌ها با خاطره‌ای خوش از هواداران جدا شود.

تک‌بازی برگزارشده لیگ برتر را چطور دیدید؟

خب همیشه بعد از یک مدت تعطیلی اولین بازی بسیار سخت است. مخصوصا اگر این بازی در گرمای اهواز برگزار شود. واقعا شرایط برای بازیکنان هر دو تیم بسیار سخت بود. اما من باید از همه تیم‌ها و بازیکنان بخواهم که کمی خویشتن‌دار باشند و باعث نشوند که فوتبال زیبایی‌هایش را از دست بدهد. مخصوصا که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود و صدای همه در زمین می‌پیچد و باید مراقب الفاظی که به کار می‌بریم، باشیم. شرایط کرونایی روی اعصاب همه تاثیر گذاشته است و مربیان باید تلاش کنند با روانشناسی و صحبت با بازیکنان این دوران پساکرونایی را با موفقیت پشت‌سر بگذارند.

و تیم شما هم فردا باید با پیکان جدال کند. بازی با این تیم پایین‌جدولی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما به این باور رسیده‌ایم که تیم ما برای قهرمانی در لیگ برتر 9 فینال را پیش‌رو دارد و فردا هم یکی از همین 9 فینال قرار است برگزار شود. همه ما با تمام وجود خودمان را برای این بازی آماده کرده‌ایم و کاری به جایگاه پیکان در جدول نداریم. تنها غیبت هواداران برای‌مان غم‌انگیز است که امیدواریم این مساله هم با ختم غائله کرونا برطرف شده و در کنار آنها بازی‌هایمان را انجام دهیم و برای شادی‌شان قدم برداریم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس