واشنگتن نمایه

مجلس نمایندگان آمریکا تبدیل شدن واشنگتن دی.سی (ناحیه کلمبیا) به پنجاه و یکمین ایالت این کشور را با اکثریت آرا تصویب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه طرح تبدیل شدن پایتخت این کشور یعنی واشنگتن دی.سی (ناحیه کلمبیا) به پنجاه و یکمین ایالت آمریکا را تصویب کرد.

در نشستی که امروز در مجلس نمایندگان آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره طرح تبدیل شدن واشنگتن دی.سی به یک ایالت برگزار شد، ۲۳۲ نفر از نمایندگان به این طرح رأی مثبت دادند و ۱۸۰ نفر نیز با آن مخالفت کردند.

تصویب طرحی برای تبدیل شدن واشنگتن دی.‌سی به ایالت در یکی از دو مجلس قانونگذاری آمریکا (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) اگرچه یک گام تاریخی محسوب می‌شود، اما شواهد حاکی از این است که در حال حاضر شانسی برای تصویب نهایی این طرح و تبدیل شدن پایتخت آمریکا به پنجاه و یکمین ایالت این کشور وجود ندارد.

جمهوری‌خواهان آمریکا که اکثریت مجلس سنای این کشور را در اختیار دارند، مصمم هستند که از تصویب این طرح در سنا جلوگیری کنند. علاوه بر این، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرده است که حتی در صورت تصویب این طرح در سنا، بلافاصله آن را وتو خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 0
    چرا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس