اتحادیه اروپا نمایه

نشریه مستقر در شیکاگو سابقه اتحادیه اروپا در حمایت مالی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را مدرکی دال بر تفاوت حرف و عمل اروپایی‌ها خواند.

به گزارش مشرق، «تامیر پاردو» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ می‌گوید شاید صریح‌ترین توصیفی که بتوان از موساد ارائه داد این باشد که «سندیکای جرم با مجوز» است.

به نوشته نشریه آنلاین «انتفاضه الکترونیک» مستقر در شیکاگو، پاردو از اداره یک سندیکای جرم اظهار پشیمانی نمی‌کند و از آن سود هم برده و به دلیل رزومه‌اش—تنها افرد کمی می‌توانند به ریاست موساد برسند—در چند سال گذشته در بخش خصوصی پست‌های سطح بالایی داشته است. اتحادیه اروپا هم حالا به جرایم او پاداش می‌دهد. «ایکس ام سایبر»  شرکتی که بخشی از پروژه‌ای است که اتحادیه اروپا آن را تامین مالی می‌کند، به دست وی و دو جاسوس کهنه‌کار دیگر صهیونیست تاسیس شده و در ماه سپتامبر آغاز به کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

فرانسه: در زمان مناسب دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت می‌شناسیم

لیونی: طرح الحاق یک «اشتباه بزرگ تاریخی» است

این پروژه با نام Impetus و بودجه ۱۰.۵ میلیون دلاری در ارتباط با اخلاق استفاده از فناوری نظارت در شهرهاست. این شرکت به مشتریان چگونگی آماده شدن برای حملات به شبکه‌های رایانه‌ای را می‌آموزد.

بنابر این گزارش، دادن وظیفه کار کردن بر روی اخلاقیات به رئیس سابق موساد و هم‌رده‌هایش مضحک است. فعالیت‌های موساد شامل ترور هم می‌شود. در دوره ریاست او بر این سازمان، موساد به قتل یک دانشمند ارشد هسته‌ای ایران متهم شد. گرچه موساد به قتل‌های خاص اعتراف نکرده اما پاردو اذعان کرده که ترورهای سیاسی گاهی ضروری هستند.

ترور، نقض حقوق اولیه بشر و حاکمیت قانون است، اصولی که اتحادیه اروپا مدعی است برایش ارزشمند هستند. پس چرا مقامات اروپایی در عمل مردی با این سابقه را مسئول رسیدگی اصول اخلاقی کرده است؟ این سوال را باید کمیسیون اروپا که بر برنامه «افق ۲۰۲۰» بزرگ‌ترین برنامه تحقیق و نوآوری در اتحادیه اروپا نظارت می‌کند، پاسخ دهد.

او همچنین طرفدار تبعیض نژادی است و اخیراً در اظهارنظری گفت که الحاق (اشغال) بخش بزرگی از کرانه باختری می‌تواند در نهایت باعث شود هویت رژیم صهیونیستی تضعیف شود.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مخالف خود را با طرح اشغال ابراز کرده است. او گفته که این اقدام مخالف قوانین بین‌المللی خواهد بود.

گفته می‌شود اتحادیه اروپا در واکنش به این اشغالگری، رژیم صهیونیستی را از فعالیت‌های تحقیقاتی کنار خواهد گذاشت. این بدان معناست که شرکت‌هایی مانند شرکت ایکس‌ام سایبر دیگر بودجه مالی این اتحادیه را دریافت نخواهند کرد. توقف جریان چنین کمک‌هایی به اسرائیل بسیار مهم خواهد بود زیرا شرکت‌ها و موسسات اسرائیلی از برنامه افق ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا ۱.۲ میلیارد دلار پول به جیب زده‌اند تا فلسطینیان را تحت عذاب قرار دهند.

به طور مثال «البیت سیستمز» که شرکت صهیونیستی سازنده سلاح است پهپادهایی را می‌سازد که در حملات هوایی علیه مردم غزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شرکت همچنین سازنده تجهیزات نظارتی نصب شده روی دیوار بزرگ کرانه باختری اشغالی است. اما این مسائل اتحادیه اروپا را از اعطای کمک مداوم به البیت باز نداشته است.

در ادامه این گزارش و در ذکر نمونه دیگری از حمایت‌های مالی اتحادیه اروپا از جنایات اسرائیل آمده است: دانشگاه عبری «اورشلیم» واحد نسبتاً جدیدی را برای آموزش جاسوسی به سربازان صهیونیست ارائه کرده است. این تنها یکی از روش‌هایی است که این دانشگاه از طریق آن از نیروهای صهیونیست، همان نیروهایی که هر روز مردم فلسطین را مورد ستم قرار می‌دهند، حمایت می‌کند. این در حالی است که اتحادیه اروپا هم این واقعیت را تکذیب می‌کند تا بتواند حمایت مالی خود به این دانشگاه را ادامه دهد.

این حمایت‌ها در کنار برنامه‌های حمایتی دیگر اتحادیه اروپا، نشان می‌دهد چطور پول مالیات‌دهندگان اروپایی خرج موسساتی می‌شود که از مدت‌ها قبل از آن که بوروکرات‌های بروکسل درباره طرح اشغال کرنه باختری ابراز نگرانی کنند، مستقیماً در جنایات اسرائیل همدست بوده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس