مدرس ایرانی یوفا: بازیکنان استقلال نتوانستند فشار عصبی خود را کنترل کنند/ کادر فنی کمکی به کاهش استرس نکرد

مدرس ایرانی اتحادیه فوتبال اروپا اعتقاد دارد بازیکنان استقلال مقابل فولاد خوزستان، نتوانستند بر فشار عصبی خود غلبه کنند.

به گزارش مشرق، رضا پرکاس درباره شکست 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: بازی هر دو تیم بیشتر بر مبنای خراب کردن بازی حریف بود تا دیکته کردن قدرت تاکتیکی تیم خودی. نداشتن تاکتیک مناسب از سوی هر دو تیم در حالت نابرابری عددی در نیمه دوم، دیگر نکته قابل توجه این مسابقه بود.

وی با بیان اینکه شاگردان نکونام پس از زدن گل تساوی، بیشتر بر حفظ نتیجه تمرکز داشتند، تصریح کرد: با وجود برتری عددی در دو مقطع متفاوت، بازیکنان فولاد به جز یک یا دو بار نتوانستند با عرض دادن به زمین (در برابر تیم‌هایی که بازیکن اخراجی دارند)، گردش توپ مناسب منجر به طراحی حملات استاندارد و تاکتیکی شوند. حرکات انفرادی بازیکنان فولاد، بیشتر از کارهای گروهی نمایان بود و آنها نتوانستند از خط دفاع بازی کنند.

بیشتر بخوانید:

چشمی، کریمی و غلامی مبتدیانه رفتار می‌کنند

مدرس ایرانی یوفا درباره عملکرد آبی‌پوشان خاطرنشان کرد: عدم نظم و هماهنگی خطوط در جابه‌جایی تیمی استقلال مشاهده می‌شد و جبران نواقص فنی با خطاهای بی‌مورد و غیرضروری، دیگر ضعف بازیکنان بود.

«به نظر می‌رسید آموخته‌ها یا دانسته‌های بازیکنان هر سه خط - بیشتر هافبک‌ها و مهاجمان - در کنترل بازی در وضعیت بازی با یک بازیکن کمتر، ناکافی بود.»، پرکاس ضمن بیان این جمله به تسنیم گفت: مثلاً بازیکنان استقلال می‌توانستند توپ را برای اتلاف وقت به جناحین ببرند و ضربات ایستگاهی و استاندارد بگیرند، یا با جابه‌جایی درست تیمی و کمتر کردن فاصله سه خطوط، توپ را به گردش درآورند. عدم کنترل فشار عصبی بازیکنان در داخل زمین، عدم ارائه راهکار و کمک در کنترل آن از سوی کادر فنی و  بعضاً وارد کردن استرس بیشتر به تیم، از دیگر نکات منفی استقلال بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس