روحانی

حجت الاسلام حسن روحانی گفت: الزام استفاده از ماسک در مرحله جدید مقابله با شیوع کرونا اقدامی ناگزیر است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، روز پنج‌شنبه در نشست روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا گفت: هر چند اوج‌گیری دوباره شیوع بیماری و افزایش شمار مبتلایان و درگذشتگان در برخی از شهرستان‌های کشور را در دو هفته اخیر شاهد بوده‌ایم، اما آمار کلی از کاهش شیوع بیماری در کشور حکایت دارد.

رئیس جمهور افزود: در کنار تلاش‌های بی‌وقفه بخش بهداشت و درمان کشور، اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگ‌سازی و سازگار کردن زندگی مردم در کنار مقابله با شیوع بیماری موثر واقع شده و شرایط را بهبود بخشیده که شایسته قدردانی است.

بیشتر بخوانید:

روحانی: تحریم با همه نکبتش نقاط فرصت هم برای کشور دارد

روحانی با بیان اینکه جهان در حال ورود به مرحله دیگری از مقابله با ویروس کرونا است، اظهار داشت: ایران نیز در این زمینه مستثنی نیست و باید همانند مراحل قبلی مقابله با این ویروس، جزو کشورهای پیشتاز در مرحله جدید باشیم و سریع‌تر و موثرتر عمل کنیم.

رئیس جمهور الزام همگانی به استفاده از ماسک و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی را اقدامی ناگزیر در مرحله جدید مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: هر چند در برخی از کشورها جرایم سنگینی برای نقض قوانین بهداشتی اعمال می‌شود، اما امیدواریم همانگونه که در دوره قبل با همراهی مردم نیازی به اعمال جریمه و استفاده از رفتارهای قهری نداشتیم، در مرحله جدید نیز نیازی به استفاده از قوه قهریه نباشد.

روحانی گفت: برای اجباری کردن استفاده از ماسک برای عموم مردم، تولید و عرضه فراوان آن با قیمت ارزان است که در کنار گام‌های موثر وزارت صمت و بخش‌های تولیدی کشور، آموزش ساخت ماسک خانگی قبل شستشو توسط دستگاه‌های تبلیغی نیز از جمله اقدامات لازم و ضروری است که مردم در فشار تهیه ماسک نباشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم با رعایت اصول بهداشتی نشان داده‌اند که برای سلامت خود و جامعه ارزش و اهمیت قائلند، اضافه کرد: مسئولان کمیته‌های امنیتی-اجتماعی و اقتصادی و همچنین بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل‌های مربوط به اینکه استفاده از ماسک در چه مناطقی از کشور و یا در چه اماکنی اجباری خواهد شد، تهیه کرده‌اند که در صورت تصویب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و اعلام خواهد شد.

روحانی تعیین راهکار و شیوه‌های ضمانت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را از وظایف کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد برشمرد و بر ضرورت اجرای آن به شکل منطقی و موثر تاکید کرد.

همچنین ابعاد حقوقی، فنی و اقتصادی بسته حمایتی بازار اجاره مسکن به عنوان گام نخست دولت برای ساماندهی و رونق بازار مسکن در این جلسه از سوی کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا بررسی و مقرر شد، در جلسه روز یکشنبه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر مباحث مطرح شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص سیاست‌های در نظر گرفته شده برای رونق بازار مسکن، به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد در خصوص ایجاد شهرک‌ها در حریم شهرها با در اختیار گذاشتن زمین‌های ارزان به خانه اولی‌ها و ساخت و عرضه انبوه مسکن اقدام کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ایرانی IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    همیشه بایدفرقی بین داراوندارباشه دیگه ارزان قیمت خوتون اون بالابالاهابشینین اونی هم که نداره توبیاباونا اطراف شهر
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 2
    زمین ارزان وسط بیابان طرح احمدی نژاد بود رییس در ضمن خودت اول ماسک بزن بعد دیگران رو الزام کن
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      7 1
      لطفا اين ادم بي تدبير خمود و خسته و بي انگيزه را با رييس جمهور متعهد و پر انرژي دكتر احمدي نژاد مقايسه نكنيد
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    کاختو بر سرت ویران میکنیم و روی ویرانه ها مسکن مهر میسازیم و همونجا هم سکنی میگزینیم. منم که یه لونه بسمه.
  • RO ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    مصالح و دست‌مزد برای ساخت آپارتمان ۱۰۰ متری، ۲۰۰ میلیون هزینه برمی‌داره. در یک سال باقیمانده هم که امکان ساختن مسکن ندارید. زمین‌هارو برای چی می‌خواید دقیقا؟ نیروهای مسلح، امانت‌دار زمین‌های ملی باشند و پیش از کدگذاری این زمین‌ها توسط مجلس شورا، هیچ زمینی را به دولت واگذار نکنند ، مشرق این کار دولت خسارت محض بنفش به شدت بودار است
  • وطن پرست DE ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    1 0
    الان زمین می دید، بعدشم باید تسهیلات بانکی بدید، بعد به این نتیجه می رسید پیماتکار بگیرید تا بهتر نظارت کنید و دراخر می شه همون مسکن مهر. تبریک می گم. شما چرخ رو مجدد اختراع خواهید کرد.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    1 0
    برای اینکه بیش از این پدر مستأجران در میاد و کارد به استخوانشان نرسد، لطفاً دستور فرمایید تمام معاملات چه اجاره و چه خرید و فروش بر اساس نظر کارشناسان دولت و در یک سامانه جامع قیمت گذاری شود و به قوه قضائیه دستور دهید هرگونه ثبت اسناد بالاتر از قیمت مشخص شده در سامانه ثبت سیستمی نشود و تخلف لحاظ شود، مدیریت در کشور نابسامان و بی عرضه هست، فکری کنید تا بیشتر له نشدیم.
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
      0 0
      چشم فقط دلار را چه کار کنیم که افزایش پیدا میکند؟ اونم سامانه بزاریم و قیمتش بالا رفت بگیم تخلفه؟
  • حسین IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    من حاضرم بمیرم ولی ماسک و این آتاشغالا رواستفاده نکنم..
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    زمین ارزان هم بدن بعد از صاحب شدن مردم با قیمت بالا میفروشن و دولتم نمیتونه به مردم بگه که ملکتو نفروش
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    بهترین روش این. که زمین واگذار کنن و خودمون به ساختن آن اقدام کنیم به شرطی که سهمیه مصالح ارزان قیمت داشته باشیم
  • DE ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    در اختیار گذاشتن ارزان زمین‌های نیاوران !!! به اول خانه ای‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس