سرپرست وزارت صنعت: ۸۰درصد مرزهای تجاری ایران باز شد/ هدف‌گذاری برای صادرات ۴۱میلیارددلاری

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بحث تأمین مواد اولیه یکی از اولویت‌های وزارتخانه است، گفت: ۸۰درصد مرزهای تجاری ایران باز شده است.

به گزارش مشرق، حسین مدرس خیابانی در بازدید از یک واحد صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ که ظهر امروز با حضور استاندار البرز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبری معظم انقلاب و تأکید ایشان بر جهش تولید، تولید مسئله محوری و مورد توجه وزارت صمت است.

وی با اشاره به لزوم تمرکز بر تولید، افزود: با تولید بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عواقب انتقال وظایف بازرگانی کشاورزی به وزارت صمت +جدول

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه صادرات، ارزآوری، اشتغال، مسائل اجتماعی و امنیتی‌ با  افزایش تولید مرتفع می‌شود، اضافه کرد: مهمترین اقدامی که در سال 99 مورد هدف وزارت صمت است بحث تأمین مواد اولیه بود که تلاش کردیم از منابع دیگر تأمین کنیم.

مدرس‌خیابانی با ابراز اینکه اولویت بعدی وزارت صمت، بحث صادرات کالا است، ادامه داد: مسیر صادراتی به‌واسطه نرخ ارز باز شده است و از کنار صادرات می‌توان مواد اولیه مورد نیاز کشور را تأمین کرد.

سرپرست وزارت صمت با اعلام اینکه هدف‌گذاری برای 41 میلیارد دلار صادرات است، گفت: در حال حاضر 80 درصد مرزهای تجاری‌ ایران  باز شده است، پس از بحث کرونا که تعطیل شده بود پلکانی مرزها باز شد و تقریباً صادرات روال عادی خود را گرفت.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه توجه به کالای ساخت داخل از دیگر موضوعات مورد تاکید در وزارت صنعت است، تصریح کرد: بخشی از تولید به‌واسطه مواد اولیه و تجهیزات وابسته است که تلاش می‌کنیم با حمایت از تولید داخل زمینه را برای ارزآوری و قطع وابستگی کشور فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولید کالا و صادرات آن، وابستگی کشور را از بین می‌برد ادامه داد: در راستای حمایت از تولید داخل  جلسات متعددی  با نهادهایی مانند صنایع دفاع  برگزار شده که بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای حمایت از تولید اقدامات لازم را انجام دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس