کتاب پرچمدار کوچک من

از آنجایی که تمام مادران سرزمینم را خلاق و مبتکر در تربیت دینی فرزندان‌شان می‌دانم، یقین دارم که هر کدام برای ایجاد شوق و حب بیشتر دلبندشان به ائمه، داستانی در سینه دارند ولی...

به گزارش مشرق، «آن قدری که بچه از مادر چیز می‌شنود از پدر نمی‌شنود. مادرها مبدأ خیراتند و اگر خدای نخواسته مادری باشد بچه را بد تربیت کند، مبدأ شُرورند. آن چیزی را که در بچگی از مادر می‌شنود یا می‌بیند، آن نقش می‌بندد در قلبش و تا آخر همراهش هست!» (صحیفه امام، ج۹ ص۱۳۶)

همه ما معتقدیم بذر حب ائمه اطهار علیهم‌السلام از کودکی و چه‌بسا قبل از تولد، توسط والدین بویژه مادر (با توجه به روایات و همچنین دستاوردهای علمی جدید نیز شاهد بر این مدعاست) در وجود ما کاشته می‌شود.

از آنجایی که تمام مادران سرزمینم را خلاق و مبتکر در تربیت دینی فرزندان‌شان می‌دانم، یقین دارم که هر کدام برای ایجاد شوق و حب بیشتر دلبندشان به ائمه، داستانی در سینه دارند ولی متأسفانه تا امروز ندیده بودم به صورت منسجم در جایی ثبت شود و به عموم ارائه شود تا الگویی باشد برای دیگران؛ کار زیبایی که حال در کتاب «پرچمدار کوچک من» شاهد آن هستیم.

در این کتاب علاوه بر آشنایی با نحوه استفاده مادران از ابزار بازی و قصه در مواجهه با کودکان در موقعیت‌های مختلف، سبک زندگی انقلابی و عینی مادرانی آمده که فعالیت‌های اجتماعی آنها را از نقش تربیتی  بازنمی‌دارد و اعتقاد قلبی به رشد مادر و کودک در کنار هم دارند.

گاهی یک جمله یا یک صفحه مطلب، زندگی آدم را عوض می‌کند یا تلنگری می‌شود تا افق دیدت بازتر شود و بتوانی به ابتکارات خوبی برسی و این کتاب، نمونه یک الگوی خوب است.

البته مبنای این کتاب، جمع‌آوری نمونه تربیت‌های موفق حسینی در ماه‌های محرم و صفر است ولی با نگاه غیرمناسبتی می‌توان این تجربیات شیرین را دستمایه‌ای برای پیشرفت و تحول در مبنا و روش‌های فرزندپروری دینی برای تمام ماه‌های سال بدانیم.

لازم به ذکر است کتاب 78 صفحه‌ای «پرچمدار کوچک من»؛ تجربه‌های خلاق مادران برای تربیت حسینی کودکان به همت انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شده و علاقه‌مندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق سایت

Ammaryar.ir اقدام به تهیه آن کنند. نسخه الکترونیکی کتاب نیز از طریق سایت و برنامه کتابخوان «طاقچه» در دسترس است.

*زهرا چرمی / وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 0
    الگو = نمونه ــ اسوه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس