کد خبر 1086379
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا | بولتون حمایت از بایدن را تکذیب کرد

سخنگوی مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا ضمن تکذیب خبر حمایت وی از نامزد حزب رقیب در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال، گفت او نه به ترامپ و نه به بایدن، رأی نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید حمایت از «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تکذیب کرد.

به نوشته وبگاه هیل، «سارا تینزلی» سخنگوی بولتون با صدور بیانیه‌ای گفت: «این اظهارات نادرست است. آقای سفیر (بولتون) هرگز نگفت که در حال تدارک برای رأی دادن به بایدن است».

بیشتر بخوانید:

بولتون: از جو بایدن حمایت می‌کنم

تینزلی در ادامه توضیح داد: «او به طور مداوم طی روزهای اخیر گفته که به یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار رأی خواهد داد. بگذارید تمام شک‌ها را برطرف کنم، او نه به ترامپ رأی می‌دهد، نه به بایدن».

این در حالی است که روزنامه «تلگراف» پیشتر به نقل از بولتون مدعی شده بود: «به عنوان کسی که پشت صحنه ریاست جمهوری ترامپ را دیده است مجبور است از رقیب ترامپ یعنی بایدن حمایت کند».

کتاب خاطرات بولتون قرار است ۲۳ ژوئن، سه روز دیگر منتشر شود. کتابی که کاخ سفید را به تقلا برای ممانعت از انتشارش واداشته و می‌تواند برای دولت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ماه نوامبر (حدود پنج ماه دیگر) گران تمام شود.

کاخ سفید با مطرح کردن شکواییه‌ای علیه بولتون با این ادعا که کتاب مذکور حاوی اطلاعات محرمانه است و برای امنیت ملی آمریکا خطر به شمار می‌آید، می‌کوشد مانع انتشار افشاگری‌های بولتون شود، تلاشی که تاکنون بی‌نتیجه بوده و با توجه به نزدیک بودن زمان انتشار کتاب، به نظر می‌رسد دیگر کارساز نباشد.

با نزدیک شدن زمان انتشار کتاب و حضور بولتون در رسانه‌های مختلف برای تبلیغ کتابش، درگیری لفظی میان ترامپ و این مقام سابق دولت وی بالا گرفته است. رئیس جمهور آمریکا پیش از طرح این شکوائیه، گفته بود بولتون با انتشار کتابش ممکن است که قوانین آمریکا را نقض کند. 

ترامپ که از زمان برکناری بولتون همواره از وی انتقاد کرده است اخیرا در یک پیام توئیتری در واکنش به کتاب که قرار است به زودی منتشر شود نوشت: «من سرانجام با "استیو اشمیت" مشاور سیاسی شکست خورده، اتفاق نظر پیدا کردم که وی جان بولتون دیوانه را مردی نفرت‌انگیر دانسته که در انجام وظیفه‌اش در حمایت از آمریکا شکست خورد و تاکید کرده که هرگز به وی نباید اجازه داده شود تا دوباره در دولت فعالیت کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس