کد خبر 1086301
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
حج و زیارت

رشیدیان گفت: عربستان هنوز پاسخ رسمی‌ای درباره برگزاری حج ۹۹ نداده است.

به گزارش مشرق، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگویی رادیویی درباره حج ۹۹ اظهار کرد: عربستان هنوز پاسخی درباره برگزاری حج نداده است.

او بیان کرد: به دلیل اینکه حج یک واجب شرعی، گلایه اساسی به مسئولان عربستانی درخصوص این سهل انگاری وارد است و انتظار می‌رفت تا دولت عربستان با نمایندگان کشورهای مختلف را در این باره مذاکره می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

عربستان هفته جاری لغو حج تمتع را اعلام می‌کند

او با اشاره بر اینکه هر چه سریع‌تر باید تکلیف این واجب شرعی مشخص شود، گفت: متاسفانه دولت عربستان تا به امروز علی رغم مکاتبات کشور ایران هیچ پاسخی نداده است.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: ما به عنوان یک کشور مسلمان خودمان را مسئولان دانستیم که به دولت عربستان پیشنهادهایی درخصوص برگزاری حج با وجود ویروس کرونا دهیم تا اگر قرار است حج برگزار شود؛ پروتکل‌هایی رعایت شود.

رشیدیان افزود: در همین خصوص به کشور عربستان پیشنهادهایی دادیم و اعلام آمادگی کردیم.

او با بیان اینکه برنامه ریزی‌های عربستان نشان می‌دهد که این کشور در حال آماده شدن برای برگزاری حج است، گفت: از طرف دیگر مشاهده اقداماتی نشان می‌دهد که این کشور آمادگی لازم برای برگزاری حج در این شرایط را ندارد.

رشیدیان با اشاره براینکه دولت عربستان اگر آمادگی خود را اعلام کند ماهم آمادگی لازم را خواهیم داشت؛ تصریح کرد: تمامی اقدامات و قراردادهای مسکن و حمل و نقل و ... برای برگزاری حج انجام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در سال ۸۸ نیز مشابه همین شرایط وجود داشت که با شیوع آنفولانزا خوکی حج برگزار شد و یک مورد فوتی هم نداشتیم.

او بیان کرد: در تمام قراردادهای ما ذکر شده است که اگر به هر علتی دولت عربستان مانع برگزاری حج شود ما هیچ تعهدی برای پرداخت هزینه به دولت عربستان نخواهیم داشت.

رشیدیان تصریح کرد: سال گذشته متوسط هزینه حج برای زائران ۲۵ میلیون تومان بود، اما امسال ۳۵ میلیون تومان است.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: اگر حج امسال به هر دلیلی برگزار نشود رایزنی‌هایی درحال انجام است تا ارز امسال را برای زائرانی که امسال ثبت نام کردند ذخیره کنیم که سال بعد مشرف خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    بندگان خدا مسیولین سازمان حج و زیارت و روسای کاروان ها دنبال اینه که نونشون آجر نشه، حتی به قیمت سلامت هموطنان
  • سایه IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    والا سال 88 چهار ماه مدارس ودانشگاههارو بخاطر انفولانزا تعطیل نکردن
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    به جای حج کارهای واجب تری داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس