کد خبر 1086223
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
تلفن ثابت

در راستای مصوبه مجمع عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات هزینه اشتراک تلفن ثابت از ماه آینده ۴برابر می شود. این حق اشتراک برای تهران ماهانه ۸هزارتومان است.

به گزارش مشرق، چند روز گذشته مجمع عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات با حضور حداکثر اعضا از جمله نمایندگان دولت، بورس و خصوصی سازی برگزار شد. یکی از مصوبات این جلسه افزایش هزینه تلفن ثابت از ماه آینده بود.

«افزایش حق اشتراک مشترکان خطوط تلفن ثابت» مهمترین مصوبه این مجمع بود. حق اشتراک تلفن ثابت در شهرها ماهانه ۲۰۰۰تومان، در مراکز شهرستان ها ماهانه ۲۵۰۰تومان، در مراکز استان ها به استثناء کلان شهرها ماهانه ۴۰۰۰ تومان، در کلان شهرها ماهانه ۵۰۰۰ تومان و در شهر تهران ماهانه ۸۰۰۰ تومان، در این جلسه تعیین و مصوب شد.

بیشتر بخوانید:

هشدار مخابرات درباره کلاهبرداری پیامکی

محمدرضا بیدخام،سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره این افزایش می گوید: افزایش هزینه حق اشتراک خطوط تلفن ثابت، از ماه آینده در قبوض صورتحساب مشترکان اعمال می شود. این تغییر قیمت برپایه ماده ۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران اجرا می‌شود و از ماه آینده در قبوض صورتحساب مشترکان مخابرات محاسبه خواهد شد.

بیدخام درباره زمان اجرای این مصوبه می گوید: بر اساس این ماده، تعرفه خدمات مخابراتی، سپرده، ودیعه، حق اشتراک، اضافه مکالمات و هزینه تغییر مکان وسایل مخابراتی مشترکین از طرف شرکت مخابرات، تهیه و پس از تصویب مجمع عمومی، لازم الاجرا است.هزینه حق اشتراک تلفن ثابت مربوط به هزینه‌ای می‌شود که مخابرات به صورت ماهانه از هر خط تلفن، بابت نگهداری دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه مبلغ حاصل، صرف توسعه شبکه مخابراتی کشور می‌شود افزود: مطابق با تصمیم مجمع سهامداران مخابرات ایران، از این پس مشترکان تلفن ثابت در تهران باید ماهانه مبلغ ۸ هزار تومان بابت حق اشتراک خط خود پرداخت کنند. این رقم تا پیش از این ۲ هزار تومان بوده است.

محمدرضا بیدخام،سخنگوی شرکت مخابرات ایران در دفاع از گرانی هزینه تلفن می گوید: تعرفه خدمات مخابراتی به مدت ۱۵سال افزایش نیافته است، برای توسعه زیرساخت های مخابراتی، افزایش مبلغ اشتراک خطوط تلفن ثابت لازم است.

ببینید:

فیلم/ سارقی که با لباس مخابرات سرقت می‎کرد

وی تشریح کرد: تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش ها اعم از صوت و دیتا از سال ۸۴ تاکنون، به مدت ۱۵ سال افزایش نیافته است. این در حالی است که در این مدت علاوه بر تورم روزافزون سالانه، میزان تعرفه تمام حامل های انرژی چندین برابر افزایش یافته است.

بیدخام افزود: هزینه خالص نگهداری هر خط به جز هزینه های جانبی، حدودا ماهانه ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که مبلغ حق اشتراک به صورت میانگین، بخش کوچکی از این هزینه در حدود ۳ هزار و ۶۰۰ تومان را پوشش می دهد. این در حالی است که از ابتدای سال ۹۸، آبونمان، راندآپ و حداقل کارکرد قبوض صادره مشتریان، با تصمیم مراجع ذیربط به صورت کامل حذف شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: لزوم توسعه شبکه و جایگزینی تجهیزات جدید به جهت ضرورت تغییر تکنولوژی، افزایش قابل توجه هزینه های ناشی از اقلام رفاهی کارکنان و بازنشستگان ، از جمله مهم ترین اولویت های شرکت مخابرات ایران است.

وی یادآور شد: دریافت حداقل مبلغ ممکن برای حق اشتراک تلفن ثابت در روستاهای سراسر کشور به میزان ماهانه ۱۰۰ تومان و عدم تغییر آن ، نسبت به حق اشتراک مصوب پیشین، مؤید حرکت شرکت مخابرات در جهت توسعه زیرساخت ها همراه با توجه به وضعیت اقتصادی کلی در کشور است.

به گفته بیدخام، حق اشتراک تلفن ثابت در شهرها ماهانه ۲۰۰۰تومان، در مراکز شهرستان ها ماهانه ۲۵۰۰تومان، در مراکز استان ها به استثناء کلان شهرها ماهانه ۴۰۰۰ تومان، در کلان شهرها ماهانه ۵۰۰۰ تومان و در شهر تهران ماهانه ۸۰۰۰ تومان، تعیین و مصوب شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    19 0
    علی برکت الله
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    22 1
    من موندم چرا اه و نفرین مظلومان دامن شماها رو نمیگیره
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
      5 2
      آه و نفرین کیلو چنده؟ مثل پیر زنا حرف نزن
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    18 0
    تا حرف میزنی میگن قانونه. یکی هست از این مسئول بپرسه ماهی چقدر درامد داری که اینطور میای سخنرانی میکنی؟
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    12 0
    توسعه زیرساخت های مخابراتی یا دزدی های میلیاردی دیگر. ۴۰۰ درصد افزایش فقط هزینه تلفن ثابت واقعا حسن چه فکری کرده که مدام دستش تو جیب ملت هست
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    14 0
    فقط اینا میگم خدا مدیر بد را لعنت کنه اون از ابنماه اینم از پول مفتی که میخواهید بگیرید من همین فردا میرم تلفن خودم را واگذار میکنم الانم بدرد مردم نمیخوره وقتی موبایل هست میخوام چیکار زور داره پول مفت بدیم
  • JP ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    7 0
    آخه لامصب، چهار برابر !؟ حقوق ها چهار برابر شده!؟ مردم عادی و کسبه می توانند کارمزد خدماتشونو چهار برابر کنند!؟
  • مصطفی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    دولت خودش بزرگترین گران فروش کشور واختلاس آورین اختلاس گر ها می باشد و قوه قضاییه نظاره گر آن وای بر مردم ضعیف
  • سیف IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 1
    از مخابرات دزدتر خودشونن، یه خط ثابت داشتم، یکسال نبودم بدهی هم نداشتم، عین دزد سرگردنه (مخابرات خیابان کبکانیان) شمارم‌رو تخلیه کرد! رفتم اعتراض کردم و خطم‌رو خواستم گفتن هشتصد هزار تومن بده دوباره برات وصل کنیم!!!!!! از گوشت سگ حرومترشون پول دوا درمونشون بشه...!!
  • مستضعف IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    ضعفاو فقرا از هر سو تحت فشار کمر شکن هستند شما هم تلاش کنید از بقیه جا نمانید حقتان را از فقرا بگیرید از مستاجرین کارمندان و کارگران یتیمان و بی سرپرستان الهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 2
    تهدید جهرمی به استیضاح، آخر کار خودش را کرد.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    3 0
    لطفا راه وروش اختلاس را به ما هم یاد بدین تا بتونیم از پس این هزینه هایی که هر روز زیاد میکنید بر بیاییم
  • علی رضا IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    3 0
    چه خبرتونه . حالتون خوبه . هی گرانی پشت گرانی مردم کلیه و چشم و... بفروشند بدهند دولت کافی است یا خیر ؟؟
  • آرش IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    2 0
    افزایش 4 برابری در یک روز؟!! از ریاست محترم قوه قضائیه آقای رئیسی درخواست داریم به داد مظلومان برسند و رسیدگی کنند دزدی آشکار
  • محمد IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    3 0
    درایلام هم خیلی گران شده بااینکه محل کارما تعطیل بود کلی پولش شده
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 2
    خدا ریشه ظلم را بکَنه این دولت اصلاح طلب بجای اینکه ....نگهبان باشه و از منافع ملت محافظت کنه ، شده گرگ و ملت را از دَم می دَره و می خوره .
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    2 0
    به جز هزینه ی اشتراک هزینه ی اینترنت رو هم ۴ برابر کرده مخابرات به این صورت که قبلا اگر ۴۰ گیگ حجم داشتی الان با مصرف اینترنت بین الملل ۴۰ گیگ میشه ۱۰ گیگ و اسمش رو هم گذاشتن یکپارچه سازی تعرفه
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    2 0
    خدا لعنتتون کنه الهی ک شب میخابید بیدار میشید ی چی رو گرون میکنید خدا ذلیل کنه خرابشده ایران رو. ;?///
  • E.Sh IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    2 0
    هر دم از این باغ خبری می‌رسد تازه تر از تازه تری می‌رسد پوست ملت از گرونی کنده شد هر روز بدتر از دیروز هیچ امیدی به فردای بهتر نیست چرا مسولین نظام اینقدر به وضع اقتصادی و اجتماعی و معیشتی مردم بی توجه هستند چرا ذره ای به سخنان و وصیت نامه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توجه نمی‌کنند
  • فرض اله IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 0
    مردم تهران گویا روی گنج خوابیده اند! چه خبره؟۸۰۰۰تومان حق اشتراک خیلی خیلی خیلی خیلی زیاده ! اون ۱۰۰ تومن را هم از روستایی عزیز نگیرید که سنگین تره! خدایا ازاین همه ظلم وبیداد کجا پناه ببریم .
  • AT ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    نوشته شده بعلت تورم ۴ برابر شده پس چرا دولت حقوق ها را ۴ برابر نکرده؟
  • حقیقت IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 0
    در طول تاریخ مملکت از این دولت بی وجدان تر به خودش ندیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس