این روزها با توجه به افزایش مصرف کننده‌های برقی در کشور و عدم امکان تولید برق برای دولت و بخش خصوصی متناسب با نیاز مشترکین، میزان قطعی برق افزایش پیدا کرده است و این قطعی‌ها در تابستان به مراتب بیشتر و چشم‌گیرتر است و مدت زمان این قطعی‌ها  گاهی حتی به بیشتر از5 ساعت رسیده و به اکثر مشاغل و تجهیزاتشان آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

در اکثر مراکز پزشکی و آزمایشگاه‌ها از یو پی اس  UPS (که در مقاله آشنایی و انتخاب  در وب‌سایت MOTORBARGH.SHOP UPS به آن به طور کامل پرداخته‌ایم) برای قطعی برق استفاده می‌کنند که بر اساس میزان باطری‌ای که دارد، در ساعت مشخصی برق را تامین می‌کند. اما مسئله مهم این است که خرید باطری آن هم هر 2 سال یک بار مبلغ بسیار زیادی را می‌طلبد. به طور مثال برای یک UPS 5 کاوا برای حدود 5 ساعت قطعی برق شما باید هر دو سال حدودا 25 میلیون تومان هزینه کنید، بنابراین بهترین گزینه این است که باطری را به حداقل برسانید و از موتور برق مخصوص UPS کنید که در اینجا به انواع موتور برق‌های که با باتری UPS  استفاده شده است می‌پردازیم و هیچ گونه آسیبی تا به اکنون به مصرف کننده‌های حساس مثل رادیوگرافی، سانتریفیوژها، اتوآنایزرها، دوربین‌ها و دستگاه‌های آزمایشگاهی نرسیده است.

انواع موتوربرق‌های مناسب برای مراکز پزشکی و درمان‌گاه‌ها و همچنین پشتیبانی UPS

موتوربرق‌ها بر اساس سوخت به ۳ قسمت: گازی، بنزینی و گازوئیلی تقسیم می‌شوند. اما به دلیل اینکه نیاز ما مشخصا حالت موتوربرق اتوماتیک می‌باشد، موتوربرق گازوئیلی از لیست خط می‌خورد و به دلیل اینکه موتوربرق‌های گازوئیلی کوچک زیر 20 کیلو وات اتوماتیک کارخانه نیستند و باید به صورت دستی اتوماتیک شوند و این طبیعتا نیاز به سرویس و نگهداری بیشتری دارد که در اکثر مواقع باعث ناراحتی و نارضایتی مصرف کنندگان شده است به دو حالت دیگر میپردازیم.

موتور برق گازی برای پشتیبانی UPS و مصرف کنندگان مراکز پزشکی و درمانگاه‌ها

این روزها دسترسی به گاز شهری در تمام ساختمان‌ها و مراکز آسان شده است. اصلی‌ترین نیاز موتوربرق‌ها تامین سوخت آن‌هاست که در مواقعی نیاز به 10 ساعت تامین برق شده به دلیل عدم سوخت موتور خاموش نشود. در نتیجه موتوربرق گازی بهترین گزینه است، هم در دسترس است و هم کم صداتر. در نتیجه موتور برق گازی برای مراکز پزشکی بهترین گزینه می‌باشد، از این جهت که هم اتوماتیک هستند و هزینه سوخت کمتر و هزینه سرویس و نگهداری بسیار پایین دارد.

موتور برق گازی گرین پاور

موتوربرق بنزینی برای مراکز پزشکی و درمانگاه‌ها

از آنجایی که بنزین قدرت احتراق بالایی دارد، موتور نیز توان تولید برق بیشتری دارد. در نتیجه می‌تواند کل مصرف‌کنندگان یک مرکز پزشکی، دندان‌پزشکی و آزمایشگاه‌ها را تامین کند. در صورتی که محصول با کیفیت و استانداردی خریداری شود، میزان سرویس و نگهداری به مراتب بسیار پایین خواهد بود.

موتور برق بنزینی گرین پاور

 ادامه به پاسخ سوالات متداول و مهمی که اکثر مسئولین این مراکز از ما دارند را به طور کامل می‌پردازیم:

سوالات متداول در مورد خرید موتوربرق:

1. آیا این موتورها دائم کار هستند و یا چند ساعت می‌توانند به طور مداوم کارکنند؟

در واقع موتوربرق‌های تک سیلندر تا چهار سیلندر هیچ کدام دائم کار نیستند، بسته به نوع کوپله کاری و کیفیت ساخت بین هشت تا دوازده ساعت می‌توانند کار کنند و بیشتر از آن دمای سر سیلندر بسیار زیاد شده و باعث شاتون زدن موتور می‌شود.

2. طول عمر یک موتور برق چقدر است؟

طول عمر یک موتور برق بستگی به کیفیت ساخت آن حدودا بین پنج هزار تا ده هزار ساعت می‌باشد.

3. هزینه‌ی سرویس و نگهداری یک موتور برق چقدر است؟

یک موتور برق اتوماتیک هر صد ساعت نیاز به سرویس و نگهداری دارد که شامل: روغن، فیلتر هوا، شمع و متحرکات می‌باشد. این هزینه حدودا 300 تا 400 هزار تومان می‌شد.

4. آیا احتمال انفجار این موتوربرق‌های بنزینی با در نظر گرفتن ویژگی احتراق بالا وجود دارد؟

خیر. بنزین در موتوربرق‌ها در یک سیستم بسته طراحی شده و در صورت نشتی سنسور شیر بنزین فعال شده و موتور برق روشن نخواهد شد. بنابراین انفجار موتوربرق‌های بنزینی تقریبا امکان پذیر نمی‌باشد.

5. زمان تقریبی کارکرد یک باک پر از بنزین این موتور برق‌ها چقدر است؟

باک موتوربرق‌ها حدودا 27 لیتر ظرفیت دارد و مصرف سوخت موتوربرق در ساعت دولیتر می‌باشد. در نتیجه یک باک پر بنزین تا 15 ساعت سوخت موتور را تامین می‌کند.

6. موتوربرق‌های گازی با چه نوع گاز و چه نوع فشار و حجمی کار می‌کنند؟

موتوربرق گازی تک سیلندر و دو سیلندر همگی با فشار گاز خانگی طراحی شده‌اند و پایه گازسوز می‌باشند. یعنی با گازی که در ساختمان‌ها و مراکز شهری موجود می‌باشد کار می‌کنند. و همچنین میکسر موتوربرق‌ها قابلیت تغییر فشار گاز را نیز دارا می‌باشد که اگر فشار گاز ساختمان کم بود، ورودی گاز را بیشتر کرده تا موتور برق به راحتی روشن شود و برق را به راحتی تامین کند.

7. چگونه موتور برق استارت دستی را به حالت اتوماتیک تبدیل کنیم؟

برخی از مشتریان ما در گذشته موتوربرقی را خریداری کرده‌اند، اما از قابلیت پشتیبانی ups و غیره اطلاعی نداشته‌اند و حالا قصد دارند حالت اتوماتیک را به دستی نیز اضافه کنند. این کار امکان‌پذیر است، فقط باید در زمان خرید تابلو به نوع ساساتی که روی موتور شما نصب می‌کنند دقت فرموده و با توجه به نظر دقیق کارشناس انتخاب مناسبی برای ایجاد تغییرات این چنینی در آینده را داشته باشید و نیز به نوع کنتاکتورو نحوه سیم کشی دقت کنید که بازگششت برق و یا دوفاز شدن اتفاق نیافتد که به مصرف کننده آسیب نرساند. ولی به صورت کلی بهتر است موتور برق اتوماتیک کارخانه‌ای خریداری بفرمایید.

برندهای معتبر و پیشنهادی ما برای مراکز درمانی:

· موتوربرق گازی اتوماتیک گرین پاور

· موتور برق بنزینی اتوماتیک گرین پاور

· موتور برق بنزینی اتوماتیک هوادسان

· موتور برق بنزینی جیانگ دانگ

· موتوربرق بنزینی هوندا المکس ژاپن

· موتوربرق بنزینی لانسین

تمام برندها بر اساس نیاز ضروری مراکز پزشکی، درمانگاه‌ها که حدودا بیست تا سی آمپر تک فاز می‌باشد محاسبه شده است.

این مقاله توسط سیدامیر میرتاج الدینی مدیریت فروشگاه تخصصی موتور برق ( MOTORBARGH.SHOP)جهت آگاهی رسانی درمورد خرید موتور برق مخصوص مراکز پزشکی، دندانپزشکی، درمانگاه و آزمایشگاها در تاریخ بیست و ششم خرداد هزار و سیصو و نود و نه در وبسایت یک پزشک نوشته ومنتشر گردیده اید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    نور خورشید دارد با حداکثر ظرفیت به این سرزمین می تابد و شما از ساخت نیروگاه های برق خورشیدی حتی روی بام منازل عاجزید!!!؟ آخر چرا؟ اگر به جای واردات خودروهای لوکس و لاکچری ، تجهیزات تولید برق خورشیدی را وارد میکردید ، حالا داشتیم برق خورشیدی صادر می کردیم ، هر چند که شرکتهای تولید پنل خورشیدی در ایران هم کم نیست. ولی آقایان وزارتی ظاهرا فقط دنبال کم کاری و جناح بازی هستند؟بابا به مردم در تولید نیروگاه های خانگی خورشیدی روی بام یا خرپشته آپارتمانها و حتی دیوارهای جنوبی ساختمان کمک کنید و از محل خرید برق مازاد آنها ، اقساط آنها را پوشش دهید . در خیلی از جاهای جهان از حداکثر فضای شهری که مرتفع و قابل استفاده جهت نصب پنل خورشیدی می باشد استفاده می کنند . در کشور ما بیشترین بازده نوری وجود دارد اما کجاست دلسوز واقعی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس