شهید نواب صفوی

اولین کاری که کردند پدرم را دو سال به زندان انداختند. یعنی پدرم در زمان مصدق دو سال در زندان بود. زندان محل فعالیت شده بود و تبدیل به دانشگاه شده بود و خود زندانی‌ها هم تحت تعلیم پدرم بودند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت:
خانم فاطمه نواب صفوی به دلیل حضور در ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران خاطرات جالبی از او دارد.

وی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: یکبار در منزل دکتر چمران بودیم و ایشان درباره مسائل تاریخی صحبت می‌کرد که اسم چندتا از شخصیت‌های قدیمی را گفتند که من یک حالت حساسیتی نسبت به کسانی که مخالف پدرم بودند داشتم مخصوصاً آن زمانی که پدرم را زندانی کردند و افرادی مثل مصدق که نسبت به پدرم خیلی بی‌معرفتی کردند؛ یعنی شما فکر کنید به یک شخصیتی مثل نواب ملتمس شود و بالا برود و قول بدهد که آن چیزی که از او خواسته شده انجام بدهد. خب برای چه انجام ندادید؟

اولین کاری که کردند پدرم را دو سال به زندان انداختند. یعنی پدرم در زمان مصدق دو سال در زندان بود. زندان محل فعالیت شده بود و تبدیل به دانشگاه شده بود و خود زندانی‌ها هم تحت تعلیم پدرم بودند.

خلاصه اینکه من یاد افرادی افتادم و حالم بد شد که یکباره دکتر چمران گفت من خیلی پدر شما را دوست دارم و خیلی به پدر شما علاقمند هستم. ایشان گفتند: من وقتی پدرتان شهید شدند با توجه به اینکه قبرش محاصره نظامی بود و کسی حق نداشت به آنجا برود و تحت نظارت نیروهای نظامی بود، از آن دیوارهای مخروب پشت مسگرآباد به داخل قبرستان می‌رفتم و خودم را به سر قبر می‌رساندم و تا صبح آنجا گریه می‌کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 0
    بنده باتوجه به اینکه ازسال ۵۷ دکتررا می شنخاتم به شدت اورا دوست داشتم ووقتی خبرشهادتش را شنیدم سخت برای اوگریستم بنظرم شهید چمران فردی بینیظیربود بی تعارف ایران اوتکرار ناپذیر است صدحیف وافسوس که امت اسلامی نتوانست ازاوبهره کافی ببرد من هرکجا فرصنی پیدا کنم پیرامون شخصیت علمی صحبت میکنم امکان نداره گریه نکم وافسوس نخورم من پرفسر راشهیدراوقتی دردوران جوانی به لبنان اعزام شدم می دیدم چگونه درفراق او بچه های لبنان گریه می کنند درک کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس