کد خبر 1085913
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
علی ربیعی نمایه

در حالی که مردم روز به‌روز فشار تورم و کم‌کاری‌ها را روی دوش خود حس می‌کنند سخنگوی محترم دولت می‌گوید اگر مانبودیم وضع می‌توانست بدتر از این هم باشد! به قول معروف؛ زخم دگر مزن به دل، مرهم اگر نمی‌نهی!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش «الف»، علی ربیعی مصادف با هفتمین سال روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در نشست خبری در پاسخ به سوال یک خبرنگار که از انتقاد نمایندگان مجلس نسبت به گرانی‌ها و دستورات تلفنی رئیس‌جمهور سوال پرسیده بود، سخن جالبی بر زبان جاری کرد. البته بار اول نیست که چنین ادعایی مطرح می‌شود. او گفت: «من ادعا نمی‌کنم امروز جامعه خوشحال از زندگی خود است اما علتش را هم بگویید که اگر این دولت نبود شمایی که مدعی هستید وضع صد برابر خراب‌تر می‌شد.»

بیشتر بدانید:

فیلم/ ربیعی: این دولت نبود وضع صد برابر بدتر بود

این که دولت حسن روحانی- که با وعده حل مشکلات با کلید تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ بر سر کار آمده بود- اینک و یک سال مانده به پایان دوره دوم این‌گونه از کارنامه خود دفاع می‌کند، جای تاسف است. از جهتی دیگر همین پاسخ می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت کارنامه دولت، اثبات کارآمدی یا ناکارآمدی و وضعیت بسامان یا نابسامان امروز باشد.

دولت تدبیر و امید از همان ابتدا به لحاظ گفتمانی و اجرایی با مشکلات بزرگی مواجه بود که همین مسئله موجب شد توفیق جدی در طول هفت سال گذشته نداشته باشد. مسلما هرگز نمی‌توان منکر تاثیر تحریم‌های گسترده بیرونی شد اما نمی‌توان تمام تقصیرها را به گردن ترامپ انداخت.

فراموش نشود دولت در همان دوره اول و بین سال‌های ۹۲ تا ۹۶ نیز با وجود برجام عملا نتوانست موفقیت خاصی به دست آورد. به روال هفت سال گذشته، دولت تک‌بعدی تدبیر و امید در یک سال آینده نیز بعید است اقدام ویژه‌ای انجام دهد.

هرچند این سخنان سخنگوی دولت باعث اقناع افکار عمومی نمی‌شود اما از دولتی که وعده اداره با برنامه امور را داده بود و منتقدان را متهم به بی‌سوادی و... کرده بود انتظار نیست این‌گونه از خود دفاع کند. به قول معروف همچنین ماندن در فضای انتخابات ۹۲ و ۹۶ و رقیب‌هراسی موجب نمی‌شود آورده‌ای برای هیچ کس داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    مشرق عزیز ، ملت عزیز ، خوب توجه کنید : دولت روحانی هرچه بگوید ، هر بهانه ای بیاورد ، هر تعریف و تمجیدی از خود کند ، واکنش مردم به این دولت فقط یک چیز است، لعنت پس از این بابت نگران نباشید ، اما نگرانی وقتی است که نهادی مثل مجلس به این یاوه گویی ها تودهنی نزند.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    دولت بیعرضگان دروغگوی پرمدعا
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    بچه پررو پدر زندگیمونو درآوردی. یه روز خوش نداریم. حالا وایسادی میگی ما نبودیم بدتر میشد. دیگه گندی نمونده که به کشور بزنید. همه اش هم گند عمدی... اجاره نشین و اواره ایم حرف هم میزنه
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    اینجا وظیفه رسانه ها است تا از این بابا بپرسند یعنی چی ؟ یعنی پراید 90میلیونی 900میلیون می شد یا دلار 17000تومانی صدوهفتاد هزار تومان میشد اگر این ها عرضه داشتند همان یک کار را که 7سال برای آن هزینه کردند یعنی برجام رو به موت را از این وضعیت در می آوردند
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      عموجان مثل اینکه حساب و کتاب دستت نیس یا ریاضی ات ضعیفه ببخشیدا، جناب ماله کش نفرمودند ده برابر بلکه فرموده اند صد برابر یعنی پراید 90 میلیونی ضربدر صد یعنی دوتا صفر دیگه بذار جلوی 90 مساوی میشود با 9000 میلیون، ایضا دلار 17000 تومان با دوتا صفر ناقابل اضافه میشود 1700000 تومان!!! آقایانی که حساب و کتاب سرشان میشود حساب کنند چه گفتیم و چی نوشتیم من که خودم نفهمیدم قیمتها چقدر شد!!!
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    تیتر خوبی بود. ملت باید بفهمن چی رو کجا میگن!
  • محسن IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    خدای جای حق نشسته...ایشالا آه این مردم به زندگیشون بیفته که ما رو بدبخت کردن
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    نمک به زخم مردم، این ضرب المثل قدیمی بود که قبلا توسط رئیس جمهور محترم اصلاح شده و درستش زخم به نمک مردم پاشیدن هست، لذا مشرق در بکارگیری ضرب المثل ها به آخرین اصلاحیه صورت گرفته توسط حقوق دانان برجسته جهانی که زبان دنیا را میفهمند توجه داشته باش.
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 2
    حالم از جناح بازیای شما بهم میخوره ، همتون سر سفره انقلاب و این نظام نشستین و دارین تو این سایت بدی اصلاح طلب میگین اونام تو سایت های خودشون بدی شما میگن ، غافل از اینکه مردم از سیاسی کاری شما دلشون به تنگ اومده
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      2 0
      اولا مجبور نیستی اخبار سیاسی و جناحی رو بخونی و دنبال کنی، ثانیا بنده، شما و مردم موقع رای دادن جناح بازی و سیاسی کاری نکنیم به تنگ نخواهیم آمد. درست انتخاب کنیم!!!
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    خدا را شکر دو هفته است اخبار را طلاق دادم فقط روزی نیم ساعت سایتها هم اعصابم راحته هم نگاهم به دولت بازتر و دقیق تر شده
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    مزن زخم بر دل مردم سخنگو همان حرفن کافیست بی مروت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس