کد خبر 1085860
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
میخائیل اولیانوف

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که مسکو از ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد تا مشکلات درباره دسترسی را از طریق مذاکرات سازنده حل کنند.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین خواستار حل مشکلات میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طریق گفت‌وگو شد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «روسیه از دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران می‌خواهد تا مشکلات درباره دسترسی را از طریق مذاکرات سازنده و به شیوه‌ای عملی و در تطابق با روش‌های استاندارد و بدون تاخیر حل کنند.»

بیشتر بخوانید:

کمالوندی: آژانس به اطلاعات بی مبنا و غیرموثق استناد نکند

قطعنامه شورای حکام آژانس، برای ایران غیر قابل قبول است

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته (جمعه) اولین قطعنامه ضد ایرانی پیشنهاد شده از سوی تروئیکای اروپایی از سال ۲۰۱۲ را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس را با ۲۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب کرد.

روسیه و چین دو کشوری بودند که به این قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام رای منفی دادند.

دوشنبه گذشته بود که تروئیکای اروپایی طی نشست شورای حکام، با استناد به گزارش ادعایی آژانس اتمی مبنی بر اجازه ندادن ایران برای دسترسی به چهار مکان، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کردند که  از تهران می‌خواهد برای این تحقیقات و همچنین همکاری کامل با آژانس همراهی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی خدایی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    سازمان ملل کجا بود همش کارکنان جاسوسان در راسش آمریکا اروپا و اسراییل و دیگر کشور ها است با پوشش بین المللی ما بچه نیستیم اینجا ایران است برن خودشان را بفروشند زیاده خواهی هم حدی دارند اونها کی هستند که بخوان از ما مراکز هایمان را نشان بدیم غلط می کنند بر عکس ما از اونها میخواهیم از مراکز هایشان دیدن کنیم
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    زرشک!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    یک کلام از مادر عروس
  • امین IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    بلاشک در روز رای گیری لغو تحریم های تسلیحاتی ایران در سازمان ملل روسیه و چین پشت ایران رو خالی خواهند کرد.اول امریکا بعد سه کشور اروپای و روز واقعه روسیه و چین.. وقتی دولت روحانی تمام تخم مرغ ها رو در سبد این ۵ کشور گذشت و به شدت مخالفین داخلی رو لجن پاشی کرد این سیگنال رو به غرب فرستاد که ستون های حکومت سُست تر شدن و با هر توافقی مجبورن صاحب نظران توافق کنند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس