کد خبر 1085787
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
نظرسنجی AFC برای برترین آسیایی تاریخ لیگ برتر روسیه؛ حالا نوبت «سردار» است

کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در نظرسنجی این هفته خود بازیکنان آسیایی حاضر در لیگ برتر روسیه را مورد بررسی قرار داد و با یکی از ورزشی نویسان مطرح این کشور، «سردار آزمون» را در کنار اسطوره ژاپن یعن

به گزارش مشرق، «دنیس رومانتسوف» فوتبالی نویس و گوینده شبکه Match TV که مسوولیت پوشش تلویزیونی لیگ برتر روسیه را برعهده دارد، با ارائه اطلاعاتی ارزشمند در خصوص آسیایی‌های شاغل در روسیه، به کمک ای‌اف‌سی شتافت.

یکی از بازیکنانی که خود را به عنوان پرچمدار فوتبال آسیا در عصر خود در روسیه ثابت کرد، «کیسوکه هوندا» ژاپنی بود؛ کسی که نه تنها لیگ برتر روسیه را فتح کرد بلکه موج بی سابقه‌ای از توجهات را در زادگاهش به سوی فوتبال روسیه جلب کرد.

خبرنگاران ژاپنی به این معروف هستند که برای پوشش تیم ملی کشورشان، با نفرات زیاد سفر می‌کنند و رومانتسوف آنها را در حالی به یاد آورد که درست به همان شکل برای پوشش پیوستن هوندا به زسکامسکو در سال ۲۰۱۰ به روسیه سفر کردند.

بیشتر بخوانید:

یک ایرانی بهترین آسیایی تاریخ لالیگا شد

 رومانتسوف در این خصوص نوشت: اینکه او ژاپنی بود، در تمام بازی های زسکا، توجه زیادی را از سوی خبرنگاران جلب می‌کرد. چندین خبرنگار ژاپنی آمدند و این موضوع برای تمام بازی‌ها صادق بود و مهم نبود بازی‌ها کجا انجام می‌شد؛ در مسکو بود یا خارج از آن یا حتی شهرهای دیگر روسیه.

وی ادامه داد: به محض اینکه او در بهار ۲۰۱۰ به زسکا پیوست، یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال روسیه را به ثمر رساند؛ مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا در سویل و او گل برتری زسکا را به ثمر و آنها را به یک چهارم رساند.

رومانتسوف افزود: از زمانی که این تورنمنت به ۳۲ تیم افزایش پیدا کرد، هیچ تیم روسی به یک چهارم نرسیده بود و به محض حضور هوندا، به سرعت به این دستاورد تاریخی کمک کرد.

ستاره تیم ملی ایران یعنی «سردار آزمون» در سال ۲۰۱۳ پا به فوتبال روسیه گذاشت؛ درست همان سالی که هوندا رفت اما او هم مثل ستاره ژاپنی، رقابت‌های لیگ برتر روسیه را به برای موج جدیدی از مخاطبان فوتبالی در زادگاهش به نمایش درآورد.

مرد ۲۵ ساله ایرانی که روزهای ابتدایی حضورش در روبین کازان و روستوف، به طور مشخص با روابط نزدیک وی با «قربان بردایف» سرمربی ترکمنستانی برجسته شده بود، بتدریج در قالب مهاجم برجسته زنیت سن پتربورگ شکوفا شد و رومانتسوف معتقد است که سردار توانایی رفتن به باشگاه‌های مطرح اروپایی را دارد.

وی در خصوص آزمون گفت: زمانی که او برای نخستین بار به روسیه آمد، آن‌قدرها شناخته شده نبود؛ با این حال، او خیلی درخشان کارش را شروع کرد و در ادامه به دلیل جوانی و بی‌ثباتی هرازگاه، گاهی اوقات سایه‌نشین می‌شد، کم گل می‌زد و کم هم بازی می‌کرد. او با دنبال کردن بردایف و رفتن به روستوف، اوج گرفت. انگار تحولی در او رخ داد.

رومانتسوف در ادامه تاکید کرد: سردار در زنیت از همان ابتدا به زبان ساده زیاد گل می‌زد؛ به تیمش کمک کرد تا به رده های بالا رسیده و قهرمان شود. معتقدم که او برای پیشرفت بیشتر و رفتن به لیگ اروپایی قدرتمندتر، همه چیز در اختیار دارد. به اندازه کافی با فوتبال اروپا وفق پیدا کرده و نباید مشکلی وجود داشته باشد. او یک بازیکن بین المللی و با قابلیت بازی در چند پست است بنابراین من اعتقاد دارم که در اسپانیا و ایتالیا می‌تواند بسیار موفق باشد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نظرسنجی می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس